motoren nat laten draaien?

zie erg veel berichten over WTC enzo...

wat is er op tegen om de motoren nat te laten draaien?

ze draaien de motoren ook in onder water...

misschien inspuiten met siliconen tegen corrosie oid?
 
motoren nat in laten draaien heeft geen zin, alleen onder gedisteleerd water wel dat word gedaan om de koolborstels goed in te laten slijten op de stator. het water zorgt voor koeling en afvoer koolstof. ook word het vonken erdoor weggehaald waardoor ze beter inslijten.

mvg hans
 
... wat is er op tegen om de motoren nat te laten draaien? ...
Als niet botenman en voornamelijk brushless georiënteerd: voor de motoren maakt het niets uit, mits de lagers goed gesmeerd blijven. De draden zijn geïsoleerd met lak, idem de stator, aluminium is geanodiseerd. Kan me wel voortstellen dat enige kathodische bescherming (stukkie zink?) nodig is omdat er overgangen zijn tussen verschillende soorten metaal.
 
Zoveel valt er blijkbaar niet te schrijven als ik dat daar zo lees Rob: borstelloos, ja, borstels, nee. Eenvoudiger kan ik het niet maken :)
 
hallo

mark is ook terug over gestapt naar droge motoren
het wisselen elke keer van BB naar SB en omgekeert vergt soms toch te veel tijd
en als je het vergeet dan kan het je regelaar kosten

gr raf
 
ik kon dat draadje dus niet terug vinden :)... notabene laatste post van mezelf aan Raf, of je met PUR nog geslaagd was :)...
 
hallo

nee dat was een flop
de pur hart niet egaal uit zoals we wel dachten

gr raf
 
Back
Top