motoren vraag

Een goedeavond iedereen,
Ik heb turnigy d2836-750kv motoren met propeller 12x4.5 maar deze motoren zijn volgens mij niet heel goed want van de 4 motoren lijken er 3 nu al naar een vlucht of 10 versleten. Toen ik de motoren heb ontvangen voelde je de magneten super goed en kon je ze telkens 1 magneetje omtikken en als je de propeller draaide voelde je de magneten super goed maar bij 3 van de 4 motoren bijna niet meer. Bij de 4de voel je het nog wel maar niet meer zo goed als eerst. Is dit normaal, of hoort dit totaal niet?
Mochten deze motoren slecht zijn dan ga ik nieuwe bestellen maar ik wil qua accu en esc's eigenlijk niets veranderen. Ik heb 20 Ampere afro esc's en 5000mAh 3S accu's. Mijn totale gewicht is rond de 1.8/1.9 kilo inclusief alles. Welke motoren zouden hier prima voor zijn. Ik wil ook nog overgaan op betere propellers dan deze plastic propellers die ik nu heb maar daarvoor moet eerst alles goed afgesteld zijn en zeker weten dat deze motoren nog goed zijn.
Alvast bedankt
Wout

Presteren de motoren wel goed of merk je ook verschil in vermogen/geluid??
Ik denk dat de motoren nog prima in orde zijn, en dat jou "probleem" komt door het verschijnsel dat dit filmpje beter kan uitleggen als ik: [URL="
[/URL]
De motoren zijn niet te warm geworden tijdens je vluchten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Idd motoren niet veel te heet geworden? Dan begeven de magneten het namelijk en daarna ook de spoelen.

Als je denkt nog hetzelfde vermogen te hebben is er niets aan de hand.

Zowel met als zonder aangesloten accu gekeken. Niet dat er een brake op je motoren aan staat want dan voelt alles anders aan.

Sommige regelaars sluiten de spoelen kort als ze niet aangeloten zijn op de accu en draaien daardoor zwaar (generator effect wat als magneetrem werkt)

Super bedankt voor de reacties. Ik denk nog het zelfde vermogen te hebben. Zeker weten kan ik nog niet omdat mn apm pas deze week binnen komt en mn multiwii de geest gegeven heeft. Maar ik heb met accu en zonder accu geprobeerd. Dat maakt niet uit en het is niet dat ze niet bewegen maar dat ik de magneten niet meer voel. Of ze te warm worden weet ik niet, wanneer worden ze te warm als ze warm aanvoelen of als je ze niet meer kunt aanraken omdat ze te warm zijn?

Als je na een accu leeg gevlogen te hebben de motorbel (het draaiende deel) nog kan aanraken is alles goed, de meeste magneten verliezen hun kracht pas bij 80 graden C als ik het me goed herinner.
Als je de motordraden los maakt en de 3 connector's van de motor tegen elkaar aan houd zal je de magneten maximaal "voelen" en zouden alle motoren even zwaar moeten gaan, met de esc ertussen is dit niet te doen zoals uitgelegd in het filmpje en door DennisK.

Dat kan nog, met de 3 connectoren tegen elkaar gaat de motor zwaar, ook na het vliegen zoals de uitleg in het filmpje. Super bedankt voor de hulp!
Als ik ooit nieuwe motoren moet, welk merk kan ik dan het beste nemen voor de 750kv variant?

Ik lees veel goede revieuws over sunnysky motoren, de prijs/kwaliteit verhouding schijnt erg goed te zijn, ik heb ze zelf nooit gehad dus ik kan niet oordelen.

Deze zijn wel wat duurder dan bijvoorbeeld turnigy.

Ook tiger motor/T-motor doet het goed volgens de revieuws, maar daar betaal je dan ook voor, goede lagers zijn nou eenmaal duur.

Ik heb zelf hextronic dt700 motoren op mij "grote" quad, heb er zelf een andere as en andere lagers ingezet, alleen de lagers (keramische) waren duurder als heel de motor zelf dus dat doe ik geen 2e keer. Beter iets meer uitgeven voor kwaliteit.

Back