Motoren Wild Dagger.

• Topicstarter Topicstarter Marcel62
  • Startdatum Startdatum
M

Marcel62

Guest
Hoi,
Ik heb laatst een Tamiya Wild Dagger aangeschaft (gebruikt) met enige aanpassingen.
Er zitten nu twee accu's en twee elektroniche snelheidsregelaars en op, geschakeld op één ontvanger.
Maar er is nu één motor defect en die wil ik vervangen, alleen kan ik er nergens een typenr van ontdekken.
Dus het lijkt mij nu verstandiger om ze maar alle twee te vervangen maar ik heb géén idee welke type motor ik hiervoor moet gebruiken?
Kan iemand mij hierin adviseren?
Ik wil in ieder geval sterkere- dan de standaard motoren.
vr.gr.
Marcel

Ik zal voor de tamiya superstock TZ gaan, die heeft namelijk meer koppel als de RZ verder zijn dit prima motortjes.

Gr Tim
PS ik denk ook niet dat je een al te zwaare motor in je autotje moet zetten.

Bedankt voor je reactie, maar wat is de prijs van deze motortjes dan en waar kan ik die bestellen?
Heb net bij Conrad zitten kijken... is dit een geschikt model?
Team Orion
T 2x10
Bestnr.: 229748 - 89
€19,99
Er worden daar ook motortjes aangeboden voor €9,95 maar dit zal wel niet veel zijn neem ik aan?

</SPAN></SPAN></SPAN>

dat is een 10 turns motor, dat lijkt me iets teveel van het goede (en ook maar de vraag of je regelaars dat aankunnen)

Mijn oude WildDagger is inmiddels omgebouwd door degene die hem overgenomen heeft naar 2wd met alleen nog maar de achterste motor. Ik moet toegeven, dat rijdt een heel stuk leuker en vreet veel minder stroom natuurlijk. Hij heeft er een 13.5 LRP brushless in, en dat gaat als de brandweer (maar is nog wel bestuurbaar!)

een ding moet je sowieso niet doen...motoren lager dan 17 turns. je draait gewoon je assen + cups kapot. ik praat uit ervaring. ben nog steeds op zoek naar assen die de krachten wel kunnen hebben. heb zelf de motoren + regelaar uit een traxxas e-maxx erin hangen:)

Als je de aandrive-lijn standaard houdt, is een 23T motor zo'n beetje het maximale wat erin kan. En mijn ervaring is dat je het genoeg is om lekker mee te rijden. Ik heb ze zelf gekoppeld aan 1 ESC (V-maxx 80 no-limit) en dat gaat probleemloos.

@jester. heb jij misschien andere assen erin zitten die sterker zijn? zo ja welke? en wat betreft het aantal turns heb je ook gelijk. was een foutje van mij sorry:)

Nee, de aandrijflijn is volledig standaard. Dus ook de assen (dogbones). Ik heb er alleen een custom chassis inzitten en olie-shocks. Verder is ie standaard.

jammer ik had wel topcad heavy duty assen gevonden, maar weet niet of dit wat is. de originele assen verdraaien/breken/buigen en de dogbones hebben een ook niet al te lang leven

Is lastiger dan ik dacht... denk motor kopen en klaar is kees, dus niet.
Weer een vraag, wat is het verschil in de series 640/650?

Trouwens met één motor de snelheid gemeten (met losse GPS-muis opde auto en TomTom op PDA)... 27km/uur.
Met de standaard afstellingen en banden bijna niet op de weg (lees asfalt) te houden.
Volgende uitdaging, nu eerst maar eens de goede motortjes vinden.

welke snelheidsregelaars hangen erin. merk + typenummer. wat is het aantal turns wat ze aankunnen. daarop en op basis van wat er gezegd is over de aandrijflijn van de wild dagger kun je je keuze maken. ik zou gaan voor wat duurdere 23 turns motoren welke kogelgelagerd en demontabel/ verstelbaar zijn, van een merk als team orion ofzo.

Die van mij zijn ook Team Orion Havoc motoren. Kan alleen even niet herinneren of ze gelagerd zijn. Maar ze bevallen me uitstekend.

De Wild Dagger is geen high-end monstertruck. Het is meer een soort instap-model (het was ook mijn eerste RC-auto). Maar het is een uitstekende auto. Je moet er alleen geen bizarre eisen aan stellen. Als je richting BL motoren wil, kan je beter iets anders nemen.

btw, op Youtube zijn een boel filmpjes te vinden van de WD. Met diverse motoren.

Gisteren pakketje van Conrad binnengekregen, twee 23T motoren, accupack en stekkertjes. Alles gemonteerd, alleen nu zijn mij wielmeenemers naar de gruzelementen gedraaid. vorige eigenaar heeft ze waarschijnlijk met locktite vastgezet... Nu maar weer wat bestellen en dan eindelijk met 4wd rijden.
Nog bedankt voor de tips die ik heb gekregen.
gr.

zal ik jou nog eens een tip geven...als je ooit nieuwe bandjes/ophanging/assen/kap of wat dan ook wilt kopen voor je wild dagger. bij conrad hebben ze sowieso 2 modellen waarvan je 75% direct kan gebruiken op je wild dagger. de cross tiger en de big tiger, waarbij de bigtiger als voordeel heeft dat deze bredere en iets grotere banden heeft(wat meer past bij een monstertruck) en ook oliegedempte vering met alu demperbruggen voor en achter. nadeel van de big tiger is dat je deze slechts als rtr kunt bestellen voor 100 euro. de cross tiger kost als bouwpakketje 50 euro. is dus zeker het overwegen waard als je wat nieuwe onderdelen op je wild dagger wilt. overigens is het middendeel van deze beide auto's (waar de tandwielen enzo inzitten) geen zak waard. zeer slechte kwaliteit plastic. de ophanging daarentegen heeft al heel wat 14.4 volt geweld overleefd in mijn wild dagger

Nieuwe wielmeenemers gemonteerd en... eindelijk een testrit.
Twee 23T motors erin maar nu gaat hij achteruit net zo snel als vooruit, hoe kan dit dan want dat had ik met de vorige motoren niet?
Volgende aanschaf is denk ik maar een setje oliegevulde schokdempers, hij is nu wel een beetje aan het gewicht met twee accu's erin.
gr.

dat hoort gewoon zo. of je hebt een andere regelaar gemonteerd?? ligt in ieder geval aan de regelaar. een motor kan in principe allebei de kanten even hard draaien. in ieder geval...ik weet niet of je mn vorige stukje gelezen hebt, maar overweeg die conrad auto eens in ieder geval. zitten ook oliedempers op en alles. als je wilt kan ik je wel eens foto's sturen van hoe mijn wild dagger er momenteel bij staat.
gr robin

Ja graag wat foto's, altijd welkom voor nieuwe ideën.
Zal de auto bij conrad in mijn gedachte houden, bedankt.
gr. Marcel

Back