motoren

• Topicstarter Topicstarter joost j. bakker
  • Startdatum Startdatum
J

joost j. bakker

Guest
xxxxx

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een Webra record 1,5 cc.een goede motor waarvan de meeste in de jaren 60 zijn gemaakt,en eind jaren 50 dacht ik.

ga naar lijnbesturing.nl -> links info ->flugmodellmotoren -> motoren ->gallerie 2

1959 de ander weet ik niet
Lijkt een carter van loe lap met een andere kop

Groet Robert-Jan

De oudere Records die ik tegen kom hebben een rood geanodiseerde kop, ronder dan de latere metaalkleurige en de originele brandstofnaald had zo'n rood plastic uiteinde. Als ze gebruikt zijn is het haast een wonder als de originele naald het overleeft. Motoren met een rode kop hadden meestal ook een rood geanodiseerde spinner-nut. Ik denk inderdaad dat deze motoren uit de jaren '50 komen. De kop en spinnermoer van de rechter motor lijken mij geverfd, niet geanodiseerd, dus zullen niet echt of slecht gerestaureerd zijn. Oudere 1,5cc Webra's dan de Records met rode kop ben ik nog niet tegengekomen, maar zijn er natuurlijk wel.

xxxxx

Hoi Joost,
Ik vlieg nog steeds af en toe op de hei met een Bugaboo! het leukste VV sportmodel uit mijn collectie. (Sorry LB-ers, maar dat moest even. Joost Bakker is de ontwerper van de Bugaboo).

xxxxx

Ik vlieg ook meestal op de Ginkelse heide, maar nu aan de rechterkant van de provinciale weg, gerekend uit Utrecht. Daar mag het misschien wel, althans daar ben ik nog nooit weggestuurd. Aan de linkerkant van de weg ben ik de afgelopen 20 jaar soms wel weggestuurd, soms niet...

Back