Motorenverzamelaars

Hallo mede forumleden;

Zijn er hier nog meer mensen die motoren verzamelen????
Ik verzamel nu toch al een jaartje of 12 dacht ik.Heb er +400 staan,de oudste is van 1936 en de nieuwste van 2008.Heb vanalles,diesels , glows , 4-takten , wankel , meerdere cilinders , pulse-jets(ook zelfbouw) , en 3 turbines,waarvan 1 werkende.Hier enkele foto's:

Foto-RC74GKQ7.jpg

Foto-SYEPGPCZ.jpg

Foto-BWTB4KHL.jpg

Foto-OXLP6QKB.jpg

Foto-3I4KROJN.jpg

Foto-7Q3AE6DT.jpg

Foto-NUQUWKHY.jpg

Foto-NYDGAUQA.jpg

Foto-TLRWSVCZ.jpg

Foto-IJUTIIUB.jpg

Zo,dat was het zo'n beetje.
Moesten er mensen zijn die er eens ééntje te veel hebben-of willen ruilen,laat gerust wat van je horen.

En ik ben ten zeerste benieuwd wat sommigen hier verzamelen van motoren allerhande.

groetjes
Barry

Laatst bewerkt:
Barry,

Mijn complimenten, wat heb jij een mooie verzameling motoren zeg !
Maar vindt je het niet jammer om de motoren niet te gebruiken ?

KlaasJan

Leuke verzameling, wees er zuinig op, methanolmotoren zijn een uitstervend ras:)

Leuke verzameling, wees er zuinig op, methanolmotoren zijn een uitstervend ras:)
Om maar niet te spreken van de oudste typen, de benzinemotoren. Dat zijn inmiddels echt museumstukken.
zeker vet! wat is de bovenste foto? die mini enkele en dubbel cylinder zijn wel cool. In wat voor voertuig zaten die?
Als je goed kijkt, zie je dat het vliegtuigmotoren zijn.....:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Inderdaad Bruno,zoals je zelf wel zal weten zijn de meeste motoren voor vliegtuigen gebouwd.
De oudste die ik heb is een Amerikaan van 1936 , met ontsteking & bougie.
Dus draait gewoon op benzine met 2-takt olie,maar door gebreken kan hij het niet meer doen.

Back