Motorisering SIG Four-star 40

Beste medevliegers,

Recent besloten m'n eerste laagdekker/taildragger te gaan bouwen/vliegen, in de vorm van een SIG four-star 40 (BIY). Ik zoek nog de voor mij juiste motor, liefst 2-takt uit oogpunt van de kosten.

Ik heb ondertussen de nodige recenties doorgespit, maar vind nog geen duidelijke uitspraak over de motorisering ervan. Mijn vermoeden is dat dit afhangt van smaak/ervaring.

SIG geeft zelf voor de BIY versie .30-.40 aan.
Voor de ARF is dit .40-.46.

Hobby-in vermeldt voor de BIY 6.5-8cc
En een aantal reviews vermelden twijfel of dit met een .45 wel voor beginners geschikt is, terwijl weer een aantal aangeeft hiermee net dat beetje extra te power te hebben voor 3-D gebruik. Nu heb ik in een bestaande hoogdekker een Magnum XL46 zitten, welke snel overgebouwd kan worden.

Wat zijn jullie (motor)ervaringen met deze kist?
 
Een klein beetje overmotorsering, zeker als het niet je eerste model is kan geen kwaad ... (het moet natuurlijk ook weer geen motor met een vliegtuig erachteraan worden ;) )

overigens laten ze met die opgave wel blijken dat ze zelf erg zwaar bouwen ;)

Quote:
"SIG geeft zelf voor de BIY versie .30-.40 aan.
Voor de ARF is dit .40-.46. "

Mark
 
Als SIG hem bouwt (ARF) zijn ze verantwoordelijk als er wat fout gaat door een fout in de constructie. Daarom zal hij wel wat degelijker gebouwd zijn. Daarmee dekken ze zichzelf in tegen gedoe. Als je zelf bouwt is SIG niet verantwoordelijk, maar ben je dat zelf. Bij m'n Simprop ARF zat een papiertje in de doos dat ze afstand doen van gevolgen door fouten, en dat je zelf de verantwoording draagt.
 
8)
als het model geheel gebouwd wordt dus niet arf is het zelfs mogelijk om een os 25 sf met resopijpje er op te monteren hij vliegt dan mits de afstelling goed is erg fijn en rustig
 
alleen vliegt het dan net zo leuk als een charter van 13 jaar oud vrees ik.
 
8)
het vliegt niet als een charter want het is een four staar en je weet ook dat een motor met een resopijpje wat meer vermogen genereerd
dus doe maar gewoon vliegen als een fourstar met rc 3 kwaliteiten of je moet er rc 1 mee willen vliegen dan kan een 10cc altijd
 
Back
Top