Beste medevliegers,
Recent besloten m'n eerste laagdekker/taildragger te gaan bouwen/vliegen, in de vorm van een SIG four-star 40 (BIY). Ik zoek nog de voor mij juiste motor, liefst 2-takt uit oogpunt van de kosten.
Ik heb ondertussen de nodige recenties doorgespit, maar vind nog geen duidelijke uitspraak over de motorisering ervan. Mijn vermoeden is dat dit afhangt van smaak/ervaring.
SIG geeft zelf voor de BIY versie .30-.40 aan.
Voor de ARF is dit .40-.46.
Hobby-in vermeldt voor de BIY 6.5-8cc
En een aantal reviews vermelden twijfel of dit met een .45 wel voor beginners geschikt is, terwijl weer een aantal aangeeft hiermee net dat beetje extra te power te hebben voor 3-D gebruik. Nu heb ik in een bestaande hoogdekker een Magnum XL46 zitten, welke snel overgebouwd kan worden.
Wat zijn jullie (motor)ervaringen met deze kist?
Recent besloten m'n eerste laagdekker/taildragger te gaan bouwen/vliegen, in de vorm van een SIG four-star 40 (BIY). Ik zoek nog de voor mij juiste motor, liefst 2-takt uit oogpunt van de kosten.
Ik heb ondertussen de nodige recenties doorgespit, maar vind nog geen duidelijke uitspraak over de motorisering ervan. Mijn vermoeden is dat dit afhangt van smaak/ervaring.
SIG geeft zelf voor de BIY versie .30-.40 aan.
Voor de ARF is dit .40-.46.
Hobby-in vermeldt voor de BIY 6.5-8cc
En een aantal reviews vermelden twijfel of dit met een .45 wel voor beginners geschikt is, terwijl weer een aantal aangeeft hiermee net dat beetje extra te power te hebben voor 3-D gebruik. Nu heb ik in een bestaande hoogdekker een Magnum XL46 zitten, welke snel overgebouwd kan worden.
Wat zijn jullie (motor)ervaringen met deze kist?