motorisering voor Superzoom 4D

Mijn Superzoom 4 D ligt al en tijd aan de kant omdat de Roxxy motor en regelaar die er op zit om onduidelijke redenen niet presteert. Die combi laat de SZ4 D als een aangeschoten eend door de lucht dweilen. Geen toeren en dus geen vermogen.
Deze set gaat terug naar Robbe DE.

Welke motor en regelaar combinatie zal ik er dan opzetten. Ik wil lekker 3D kunnen vliegen en vermogen overhouden om vanuit hoover verticaal weg te kunnen kklimmen.

Wie heeft een voorstel

groet,

Erik

Ik zit zelf ook met dit probleem. Tijd geleden ook een Roxxy erop gezet, motor zakt als n pudding in elkaar na 3 minuten. 3 verschillende regelaars en accus geprobeerd, niks hielp. Weer een hoop centjes de prullebak in.

Nu is et weer een nieuw seizoen dus wil ik et weer eens proberen. Ditkeer gooi ik dr maar gewoon mijn hele portemonee tegenaan kwa motor..

Ikzelf dacht aan deze combo:
- Aeronuts 1300mAh. 3s 20C lipo pack.
- Castle Creations Thunderbird 18 ESC.
- Hyperion 2213-24 Hi torgue motor.
- 2x Waypoint servo op staart, 2x towerpro op vleugel.
- Jeti REX5 MPD ontvanger.

De radiospullen heb ik dr natuurlijk allemaal al in zitten, en de CC TB esc is de beste van de 3 die ik gekocht had voor de roxy.
Aeronuts heeft een aanbieding van 3 accupacks voor de prijs van 2, dus voor 70usd. heb ik 3 accutjes.
De motor wilde ik bij Bishop Power Products halen, daar issie 56usd, maar wel met backmount en prophub erbij.
Deze winkel verkoopt de Hyp ook met de TB esc samen, dus schijnbaar is et een goeie combinatie.

Wat denken jullie?

Owja, gaat dat lukken met een GWS 11x7 HD prop? of is dat mischien wat tegroot? Ik heb namenlijk nog een hele stapel van die propellors over van die roxxy waarmee die nooit gevlogen heeft.

Ik heb 2 robbe roxxy's 2827-34 en helemaal geen problemen mee gehad.
ik heb altijd die 17ele esc gebruikt, en een 1100mah 10c lipo

in combinatie van 11X7Hd prop en accu die zeker 12amp continu leveren, is dat wel een leuk setupje :D

Die had ik op RC Groups ook al voorbij zien komen, maar die werdt al snel afgeschoten omdat ze niet efficient zijn en erg warm worden. :P Ook zou je de neus flink moeten kortwieken omdattie niet in et slot past. Hij zou zelfs met 2 stuks 2200 packs nog kunnen 3D vliegen zeiden ze. Das n beetje teveel van et goede. ;)

Mja, je krijgt waar je voor betaald denk ik. ;) Hyperion maakt geloof ik zelfs de stators voor hacker. Ze zijn wel flink duur, maar ze gaan met n beetje geluk wel n paar vliegtuigen mee denk ik?

Voor als je nog niet hebt besloten/aangeschaft, ik vlieg de 4D met:

- Axi 2212/26
- APC slowfly prop 10x4.7
- Jeti 18 Advanced controller
- PolyQuest 3s1p 800 mAh
- En 4x Hitec HS-55's rondom

Probleemloos. Daarom heb ik overal waar een outrunner in moet/kan een Axi in zitten. Kost wat meer, maar "buy cheap is often by twice".

Yvo

Ik heb net alles besteld. :) Zoals ik et eerder opgenoemd had.

Bij Rcgroups vertelde ze me dat ik daarmee met gemak 10 tot 12 minuten stevig kan vliegen. Licht genoeg voor alles wat je maar kunt bedenken zei die.

Deed wel even zeer met 150usd aan kosten, maargoed, et zal wel de moeite wezen. :)

Phaeton,

Op grond van wat kies je tussen de 2212 26 of 2212 34. Welke motor geeft bij welke prop de beste trekkracht en welk stroomverbruik Mij gaat het niet om snelheid.
Verder jammer dat je bij Axi nog weer apart een mount setje moet bestellen.

groet,

Erik

Back