Ah, ik zag dat die al snel weg was
Een powerbeest zal het niet worden hiermee alhoewel het perfect zou kunnen vliegen
Maar welke prop ligt er nu op? Ik zie een benzineprop? Die zou ik vervangen door een 8x3.8 SlowFly prop...
Axi beveelt voor deze motor een 7x4 tot max 8x3.8 prop aan op 3S, ECalc geeft aan dat een 8x3.8 (of een 8x4) nog kan.
Ik heb dit even door eCalc gejaagd (eCalc is een berekeningspakket voor elektro aandrijving)
Voor de ECalc berekening schat ik het totaal gewicht op 850 gram en dat zou dan een 170W / kg opleveren. Voor een trainerstoestel heb je met 150W / kg genoeg. Dus gaat ZEKER vliegen!
En het zal genoeg vermogen geven voor het gewicht van het toestel mits je de rest ook licht houdt! Dus geen te grote lipo erin. Maximum een 3S 1300. Dit is nog een populaire maat en vlot te verkrijgen.
Hoe ga je uitkomen met het zwaartepunt? Is het een dragend stabilo?
Wel geen superlange vliegtijd... met een 1300 mAh 3S ga je ongeveer 6 minuutjes kunnen vliegen, misschien wat langer met wat beleid op de gasstick.
Als je meer kennis wil hierover best eens contact opnemen met de SAM mensen (antieke modellen, de vliegtuigen, niet de piloten).
Die mensen maken echt pareltjes van modellen, en worden nu soms uitgerust met kleine electromotortjes.
http://www.sam-belgium.net/chapter2...ontent&view=article&id=110&Itemid=194&lang=nl