D
Dingus
Guest
Hallo,
Voor mijn zwever is er keuze uit div aandrijfmogelijkheden.
Lekker goedkoop = HQ-5052 op 6S met prop 16x8
en wat duurder een Kira 600-20 met vertraging 6,7:1 en een 18x9 prop.
Maar..... ik heb een perfecte buitenlopermotor hier liggen. Het kan langdurig 2 kW aan en heeft 930 U/min/V, op 8S
Volgens mij, zit ik daarmee goed als ik er een vertraging van ca. 4:1 opzet.
Vergelijkbaar toerental met de Kira in dat geval.
Echter de Kira heeft een vermogen van 1 kW, dus zou ik een grotere prop en/of een prop met meer spoed kunnen monteren.
De 8S is geen probleem. Ruimte genoeg en 8 cellen 2600 of 6 cellen 4000 is het gewichtverschil ook niet. Looptijd vind ik niet belangrijk, is altijd genoeg voor een keer of wat omhoog te gaan.
Zou dit een goede oplossing zijn ?
Zo ja, wat voor prop zou ik kunnen monteren?
Zo ja, wat zou een goede vertraging zijn? Die van Kontronik (los te krijgen?) of een van Reisenauer (onduidelijke site) of ....
(motoras 6mm, bevestiging M3 4st in cirkel 25 mm)
Voor mijn zwever is er keuze uit div aandrijfmogelijkheden.
Lekker goedkoop = HQ-5052 op 6S met prop 16x8
en wat duurder een Kira 600-20 met vertraging 6,7:1 en een 18x9 prop.
Maar..... ik heb een perfecte buitenlopermotor hier liggen. Het kan langdurig 2 kW aan en heeft 930 U/min/V, op 8S
Volgens mij, zit ik daarmee goed als ik er een vertraging van ca. 4:1 opzet.
Vergelijkbaar toerental met de Kira in dat geval.
Echter de Kira heeft een vermogen van 1 kW, dus zou ik een grotere prop en/of een prop met meer spoed kunnen monteren.
De 8S is geen probleem. Ruimte genoeg en 8 cellen 2600 of 6 cellen 4000 is het gewichtverschil ook niet. Looptijd vind ik niet belangrijk, is altijd genoeg voor een keer of wat omhoog te gaan.
Zou dit een goede oplossing zijn ?
Zo ja, wat voor prop zou ik kunnen monteren?
Zo ja, wat zou een goede vertraging zijn? Die van Kontronik (los te krijgen?) of een van Reisenauer (onduidelijke site) of ....
(motoras 6mm, bevestiging M3 4st in cirkel 25 mm)