Motorkeuze Grumman Mallard

• Topicstarter Topicstarter Attila
  • Startdatum Startdatum
A

Attila

Guest
Hey..

Heb een vliegboot gekocht van KA models, gemaakt voor 2* Speed 400
lijkt me nogal marginaal , zeker omdat het de bedoeling is om van het water te starten en (hopenlijk) landen.
Heb een beetje op de forums gelezen en prijs/kwaliteit verhouding van zo'n "fietsbel" lijkt wel ok.
2 fietsbellen en regelaars op een 3S pack dan maar?
Suggesties welkom hoor..

http://www.kamodels.com/

een fietsbel doet meer dan een speed 400. Optimaal krijg je bi 32A ongeveer 1200 gram trekkracht. Dat lijkt me genoeg maar water is vaak erg veel weerstand. Hoe lichter het toestel hoe beter het zal gaan ;) Met bij 3s1p 2100 Thunderpower pro-lites van 142 gram zal hij erg licht blijven. Die mogen 31A continu aan en 54 piek. Dus starten zal geen probleem zijn. Totaal zit je dan op 2 x 58 + 17 gram + 142 = 292 gram. Dat is veeeel lichter dan 2 x speed 400 regelaren + normale NiMh cellen. Je kan dan ook nog 2 packs parrallel zetten om nog wat vliegtijd over te houden.

Wat is het opgegeven totaal gewicht?

1 Kg 250 gr. met NiMh cellen :lol:
Een fietsbel vraagt zo'n 16 ampére dan?
Prachtig, dan heeft die meer trekkracht dan gewicht, zal voldoende zijn.
Ga de 2 motoren apart regelen op het water, en eenmaal in startpositie moeten ze samen geregeld worden, zal wel lukken, nog effe over denken

klinkt goed ;) Een fietsbel mag kort 16A aan. 10A continu is geen probleem. Met een 8x4 prop dan 600g trekkracht per motor :) Goedkope maar erg leuke motoren.

Als je uitgaat van de standaard fietsbel dan klopt de redenering van Tadango helemaal. Neem je een 12 polige fietsbel en ga je deze opnieuw winden dan kan je met een fietsbel tot 20 en zelfs 30 ampere gaan trekken .(deze laatste stroomsterkte ben ik nu op een 12 polige fietsbel aan het testen)

Als je eens kijkt naar mijn twinstar II welke met opnieuw gewikkelde fietsbellen 1100kv vliegt. Deze fietsbellen kunnen opnieuw gewikkeld met gemak 20A aan bij 11 volt (al gebruik ik ze niet zo op de twinstar)

Back