motorkeuze Sukhoi SU-31

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Mugen MRX-3, 12 nov 2020.

  1. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    660
    Locatie:
    st Willebrord
    ik worstel met een dilemma waar ik jullie mening en input wil horen.
    heb een Greatplanes Sukhoi SU-31 1/4 scale dit toestel heeft een span van 1,95 mtr
    Great planes geeft aan een motorkeuze 26cc glow of 32-43cc benzine
    momenteel zit er een Super-tigre 2300 in dit is een 1.4CI ofwel 23cc en slingert een 18x10 in de rondte, het toestel is hiermee lekker licht, vliegt prima kan hooveren maar heeft geen overpower.
    ik wil overstappen naar een benzinemotor omdat de supertigre zn beste tijd gehad heeft, ik heb liggen een evolution 33GX en een 53cc twin
    nu zit ik in dubio welke ik in de Sukhoi zal zetten, de Evolution zou qua vermogen gelijk moeten zijn aan de supertigre.. nou ben ik aan het passen gegaan en zie tot mn verbazing dat de 50cc twin (krap aan) ook in de motorkap past :D
    zou dit teveel van het goede zijn voor een 1,95 span sukhoi en dus het vlieggedrag nadelig beinvloeden of zou de evolution 33GX toch de betere optie zijn en een mooier vliegbeeld geven...

    extreem 3D en eindeloos klimmen uit een hoover is leuk maar doe ik zelden, strak en realistich vliegen is meer mijn ding.

    sukhoi.jpeg

    brand maar los met jullie meningen
    33cc of 53cc
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    578
    Locatie:
    Emmen
  3. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.025
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    no substitute for cubic inches :D
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.088
    Locatie:
    Marknesse vlieg bij lvc emmeloord
    Een dle of eme 35 met goeie demper en dan gaan!
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    14.123
    Locatie:
    Rotterdam
    dat oneindig verticaal is verschrikkelijk verslavend...
    en je kunt beter wat extra gas onder de duim hebben, dan net dat beetje tekort..

    voornaamste vraag: past de prop van die 50 cc onder het toestel bij de landing?
     
  6. Arjan B

    Arjan B

    Lid geworden:
    13 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Rucphen
    Hoi, waarom ben je niet gelijk voor de benzineversie gegaan? daar zit een dl50 op.
    groet Arjan
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.088
    Locatie:
    Marknesse vlieg bij lvc emmeloord
    Richard weet je al wat je gaat doen?
     
  8. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    660
    Locatie:
    st Willebrord
    Hey Raymon, ik heb de evo 33 erin gezet en mocht dit niet voldoende zijn kan ik altijd nog een grotere motor erin plakken
    Ik vind dat een vliegtuig moet vliegen, en wat ik daarmee bedoel is dat een vliegtuig een motor heeft ipv een paar vleugeltjes aan een motor, een beetje overpoweren is leuk maar als je dit overdrijft dan heeft het niks meer te maken met vliegen..

    Mocht de evo 33 toch te zwak zijn zou ik eerder een 40cc DLE opzoeken dan de 53cc
    Die 53cc is eigenlijk al gereserveerd voor de iets grotere Extra 230 :yes:
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.088
    Locatie:
    Marknesse vlieg bij lvc emmeloord
    Als je die evo met een goede demper hebt gaat het prima. Het is een model van 2m span. Daar had je vroeger voor kunstvlucht een 26cc nitro op.
    Dus verwacht geen probleem. :)
    Zou geen 40 doen. Heb je er ook 2 dempers onder hangen
     

Deel Deze Pagina