motorkeuze

Ik heb een nieuwe Hyperion helios 63e f3a gekocht waarvoor ik een elektromotor met regelaar wil kopen bij Hobby City.
Kan iemand mij adviseren welke motor, regelaar en cellenaantal ik het beste kan kopen, ben hier n.l. nog niet erg in thuis.

In afwachting van jullie reactie,

Groeten,

Rob Waanders
 
Er wordt al eea op de sticker van de doos zelf aangegeven.
Deze aanwijzingen kun je googlen en equvalente HC spullen voor nemen.
De SK serie is een duurdere maar wel qualitatief betere serie van HC.

Ik zelf vlieg m op spullen die ik had liggen:
- 6s4200
- 300gr 500kv motor
- 70 amp regelaar
- 14x10 prop.
 
Laatst bewerkt:
toeren per volt. 500 kv nodig voor 6s en de 14x10.

Helios is ca 2,5 kg, 300 a 400W (minstens) nodig, dus 1 kw
daarom heb ik die 300gr motor genoemd.
(een lichtere motor geeft licht ipv toeren bij 1 kw)
 
motor

Niek, zou de TGY AerodriveXP SK 42-60 500KV / 1475W een goede motor kunnen zijn in combinatie met de 80Amp plush regelaar en 5s 4000 accu?

Groet,

Rob
 
500 kv ==> 6s accu geen 5s.

Ze advisieren wat (te) grote props, waarschijnlijk een < 500kv motor.
Proberen.

Als ie (te) warm wordt, spinner weglaten, voor meer koellucht door motor heen.

Nu je er nog bij kunt, landingsgestel goed vastzetten, met poten naar voren.
 
Vraag meer iets voor elektro vliegtuigen hoek.

Waar het in het. Algemeen op neer komt:
Een elektromotor wordt voornamelijk bepaald dooor gewicht en Kv (rpm/v of toeren per volt).
Gewicht bepaald kracht en warmte capaciteit. Kv gebruiks gebied. Samen een soort "CC's" als bij een verbrandingsmotor.

Een motor met Kv500 en 300gram kan je dus vervangen door een ander merk met die waardes. Bij een minder merk iets zwaardere motor nemen, zodat je niet overbelast en in slechte rendements gebied draait.
 
Vraag meer iets voor elektro vliegtuigen hoek.

Waar het in het. Algemeen op neer komt:
Een elektromotor wordt voornamelijk bepaald dooor gewicht en Kv (rpm/v of toeren per volt).
Gewicht bepaald kracht en warmte capaciteit. Kv gebruiks gebied. Samen een soort "CC's" als bij een verbrandingsmotor.

Een motor met Kv500 en 300gram kan je dus vervangen door een ander merk met die waardes. Bij een minder merk iets zwaardere motor nemen, zodat je niet overbelast en in slechte rendements gebied draait.
 
oeps, verplaatst naar e vliegtuigen

Bij de laatste (en mislukte) landing bleken ze nog goed vast te zitten Bruno!
Ze waren zelfs 'on model' weer terug te buigen.
[alleen jammer van die 0 punten :(]
 
Laatst bewerkt:
Back
Top