Goedendag mede forummers,
Ik ben mijn Taxi 2400 aan het vliegklaar maken.
Krachtbron is een OS max 160FX.
De tank ligt logischerwijs in het zwaartepunt, maar vrij ver weg van de carb.
En wat waarschijnlijk mede de oorzaak van het slechte lopen is, de tank ligt vrij laag in de romp.
Het duurt lang voordat ik de brandstof naar de carb gezogen krijg.
En loopt de motor eenmaal, dan loopt ie goed vanaf hoog stationair, maar dan alleen horizontaal. Als ik de taxi dus wat achterover houd dan gaat het toerental omhoog waarna hij afslaat (te arm dus...)
Nu opperde een kennis dat het een goede optie zou zijn om een 'hulpje' in te zetten, in de vorm van een brandstofpomp..
Ik heb daar geen enkele ervaring mee..
Is dit een oplossing? Waar haal ik zo'n pomp? Waar moet ik op letten?
Is dat een universeel product of is dat per motor/inhoud verschillend?
Ik verzet het liefst niet de tank, daar ik dan onherroeppelijk met zwaartepunt problemen kom te zitten.....
Wie weet er een goede oplossing?
Alvast bedankt voor de reply's
Groetjes
Martin
Ik ben mijn Taxi 2400 aan het vliegklaar maken.
Krachtbron is een OS max 160FX.
De tank ligt logischerwijs in het zwaartepunt, maar vrij ver weg van de carb.
En wat waarschijnlijk mede de oorzaak van het slechte lopen is, de tank ligt vrij laag in de romp.
Het duurt lang voordat ik de brandstof naar de carb gezogen krijg.
En loopt de motor eenmaal, dan loopt ie goed vanaf hoog stationair, maar dan alleen horizontaal. Als ik de taxi dus wat achterover houd dan gaat het toerental omhoog waarna hij afslaat (te arm dus...)
Nu opperde een kennis dat het een goede optie zou zijn om een 'hulpje' in te zetten, in de vorm van een brandstofpomp..
Ik heb daar geen enkele ervaring mee..
Is dit een oplossing? Waar haal ik zo'n pomp? Waar moet ik op letten?
Is dat een universeel product of is dat per motor/inhoud verschillend?
Ik verzet het liefst niet de tank, daar ik dan onherroeppelijk met zwaartepunt problemen kom te zitten.....
Wie weet er een goede oplossing?
Alvast bedankt voor de reply's

Groetjes
Martin