Motorrem op een HK Red Brick 100A v2

Ik heb n red Brick 100A liggen, deze gebruik ik een zwever en wil de motorrem gebruiken. Op HK staat een prima instructie en bij de B-B-B-B zou de motorrem geprogrammeerd moeten worden, afwisselde on/off.
Dit heb ik geprobeerd, niets zorgt ervoor dat de motorrem geactiveerd wordt.

Ik heb overigens de + van de regelaar niet verbonden met de ontvanger omdat ik een externe voeding gebruik.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen?

Ik had hier nog n filmpje gevonden:
 
De + aansluiten is wel noodzakelijk omdat deze een bec erin heeft .

mvg Andre
Is de BEC noodzakelijk voor de programmering?

Wist ik niet, ga ik maar ns proberen.

Dan gebruik je de voeding van de BEC ipv de externe voeding.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo Andre?
Er wordt duidelijk gemeld dat de ontvanger door een externe voeding wordt gevoed, dan wil je niet dat ook de BEC is aangesloten. Het is dus juist goed dat de + naar de ontvanger niet is aangesloten. De - en de puls draad moeten wel aangesloten worden
De ontvanger krijgt dus voeding van een externe bron en de regelaar van de motoraccu. De motor moet je ook aansluiten want die dient oom als "luidspreker" voor de pieptoontjes. Het is wel sterk aan te raden om de prop van de motor te halen. Je wilt niet dat de prop op ongewilde momenten gaat draaien.
 
  • Like
Reactions: jve
Ernst het gaat om het programmeren .....
Dat weet ik maar ook daarvoor hoeft de + van de ontvanger niet met de regelaar verbonden te worden. De - en de puls draad is echt voldoende. De ontvanger moet wel aan staan, dus verbonden met een externe voeding, maar dat lijkt me logies. ;)
 
Haal je de spanning van de regelaar af nadat je de stick op het juiste moment weer naar beneden gedaan hebt, maar voordat je de zender uitzet? Zou wel eens belangrijk kunnen zijn om de gewijzigde instelling in de regelaar op te slaan.
 
Mogelijk dat de servoweg iets vergroot moet worden, om de rem te activeren. Probeer het eens met + en - 110%.
Overigens ook wel eens vernomen dat er verschillende versies van de Red brick zijn, met een verschillende opbouw van het stick-menu. De ene heeft iets meer opties als de anders als ik me niet vergis.
Als je het verkeerde menu gebruikt, kan dat ook verklaren waarom het niet lukt.
 
  • Like
Reactions: jve
Ik heb het net met de regelaar als voeding geprobeerd, geen verschil, de rem wordt niet geactiveerd. Dus die + draad heeft geen invloed.

Ik neem aan dat de handleiding nog voldoet, dit is dan weliswaar V2 maar ga ervan uit dat het nog hetzelfde is.
Ik ga nog wel even zoeken.

Zo eens de +/- 10% op de uitslag proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ook geen verschil op +/- 10% op throttle.
Als ik bij toon 2 de throttlestick sluit, hoor ik 2 piepjes, ik neem aan dat de waarde daar opgeslagen wordt.
In de handleiding staat dat als de motorrem op "Off" staat deze dan op "on" moeten komen en vice versa.
 
Haal je de spanning van de regelaar af nadat je de stick op het juiste moment weer naar beneden gedaan hebt, maar voordat je de zender uitzet? Zou wel eens belangrijk kunnen zijn om de gewijzigde instelling in de regelaar op te slaan.
Ja, dit doe ik, procedure:
1. Zender aan;
2. Throttle cut off, full power;
3. Ontvanger aan;
4. Motor accu aan;
5. Initialisatie regelaar gaat aan;
6. Bij Brake on/off power down;
7. Motor accu uit;
8. Ontvanger accu uit;
9. Throttle cut aan, power down;
10. Ontvanger aan;
11. Motor accu aan;
12. Test, Brake off [emoji21]
 
In de handleiding:
Connect the battery pack to the ESC. After two seconds, a beep shows that the ESC enters the setting mode. The menu of setting mode is a cycle model. Each function corresponds to one corresponding musical tone. Each musical tone will ring out for four times continuously. During the four periods when music rings, push the pull rod of throttle in the ESC to the lowest position. Then the motor will give out a beep to inform that corresponding parameters have been stored, and the ESC enters the working mode.

Ik krijg 2 beepjes op het einde :(, no saving

Het hele beep-programma klopt volgens onderstaand schema:
upload_2022-3-10_22-43-27.png
 
De beeps zoals in het schema kloppen, ik heb ze allemaal beluisterd, ook de volgorde klopt exact.

Ik ga n andere ontvanger, met een nieuw model in de zender, aansluiten en nog eens proberen.
 
Ik weet niet of die +- 110% het uiterste is wat jouw zender kan doen, maar als de throttle cut nog lager gaat kan het gebeuren dat de regelaar "zichzelf leert" dat de throttle cut de laagste stand is, en dat pas daarbij de rem in werking treedt. Ik heb het wel eens gehad dat daardoor de motor niet meer helemaal uit ging, en daardoor het landen ernstig bemoeilijkte. Ook de gastrim kan je parten spelen als die niet helemaal omlaag gezet wordt.

En anders eens stap music8 proberen (default settings) en daarna zorgvuldig de inleer-procedure volgen, en daarna stap music2 ?

Allemaal een long shot, maar wie weet......
 
Bedankt voor de tip, ik ga weer wat proberen.

Een programmeerkaart specifiek voor deze regelaar heb ik nog niet gevonden.
 
HK suggereert een +10% op de uitslagen van de throttle [emoji3064].

Morgenavond heb ik weer tijd.
 
Indien je andere instellingen aanpast wat gebeurt er dan
Een andere motor proberen, zou niets uit moeten maken maar begint wel vaag te worden en anders container in of bewaren voor een model waar je geen rem nodig hebt.

mvg Andre
 
Back
Top