motorsteun voor G2D zenoah 22,5 cc voor in mono

• Topicstarter Topicstarter cobraspeed
  • Startdatum Startdatum
C

cobraspeed

Guest
Hey

k heb tweedehands een 1,3m lange mono aangeschaft en nu wil ik er een G2D inzetten maar k vroeg me af of er staandaard motorsteunen voor bestaan , of maak ik die beter zelf...

en hoe zit het met die rubbertjes die de trillingen opvangen....

ten laatste weet ik ook niet zo goed waar het zwaartepunt zou moeten liggen.

normal_IMG00001.JPG

Sander

k heb tweedehands een 1,3m lange mono aangeschaft en nu wil ik er een G2D inzetten maar k vroeg me af of er staandaard motorsteunen voor bestaan , of maak ik die beter zelf...

- Durf niet te zeggen of deze standaard te verkrijgen zijn. Zelf maken is uiteraard altijd mogelijk. (durf niet te zeggen of de Zenoah steunen hiervoor gebruikt kunnen worden)

en hoe zit het met die rubbertjes die de trillingen opvangen....

- Die kan je gewoon kopen in de modelbouwzaak :wink: (wat bedoel je precies met je vraag)

ten laatste weet ik ook niet zo goed waar het zwaartepunt zou moeten liggen.

- Normaal houden we 28-30% (lengte romp) vanaf achter gezien aan.

Hey

bedankt voor je antwoordje

die rubbertjes heb ik al maar k wist niet goed hoe die geplaatst worden , maar ondertussen heb k het al door, (op foto gezien)

Volgende week begin ik aan dit bootje te bouwen , k ben ns benieuwd

K heb wel nog wat plamuurwerk , en misschien ga k er wel iets zwaarders inzetten dan dat G2D'tje... k heb eerder een zenoah 260 pum op het oog , dan is ie meteen watergekoeld.

Verder nog wat vraagjes
Wordt er soms in deze boten gewerkt met een electrische starter , en zoja , laat je dan een accu in de boot als je vaart om op het water te kunnen starten als ie stilvalt ?

Of houd ik het beter bij de oude getrouwe trekstart?

Wordt er soms een sleepkoppeling gebruikt? Of is de as rechtstreeks op de motor bevestigd?

Ciao
Sander

Back