motortandwiel 10T gezocht ?

Ik ben op zoek naar een tandwiel met 10tanden voor op mijn Walkera brushless motor met 3.17mm as (voor walkera 36).
Weet iemand een shop waar ik deze kan krijgen ??? Ik zoek me rot, ook op ebay maar kan niet direct iets vinden.

kijk even bij eheli
of rc heliparts

of zo
anders heb ik wel een motor liggen
met een 10 tand erop
van graaupner
als je geintresserd ben

groetjes bailes

bedankt ik heb eens bij rcheliparts gekeken en ze hebben wel een setje, maar daar staat niet bij of het voor een 3.17mm as is .... zucht, ik heb ze gemaild ...

het gaat hier om : "" HZ020 " motor main gear 9, 10, 11T
Te vinden onder "T-rex "

kijk bedankt !

ik heb net wat getest aan de walkera buitenloper walkera wk-ws-26-001 waarvoor het tandwiel bedoeld is. Hij heeft een kv van 3500 en is voor mij teveel. Hiermee krijg ik 3100rpm op de kop.

Echter deze motor loopt zo beroerd, er zit veel speling in , hij trilt en wordt flink warm, zelfs onbelast.
Hoogtoerig en buitenloper gaan niet goed samen denk ik, teveel onbalans.
Ik zit nu te denken een een wat langere binnenloper (ivm beter koppel) met wat minder toeren, bv. kv=3000 ofzo.
Align heeft goede motoren begreep ik ....

ik heb nog een buitenloper
liggen een goede
die ik in me zoom heb gehad word niet warm
gewoon een goede motor
heb er zelfs een regelaar bij
een cc phoenix 25

en een buitenloper is beter als een binnenloper
als het goed is moet ie meer koelen

als je hem wil hoor ik het wel foto's wil ik
graag sturen als je interesse hebt

groetjes baileys

wat is de kv van de buitenloper en de afmetingen , merk ?

Tja, een buitenloper of een binnenloper, de meningen zijn verdeeld.
Een binnenloper heeft als voordeel een betere stabiliteit bij hogere toerentallen, een betere warmtehuishouding doordat de wikkelingen van de motor kunnen afkoelen via het motorhuis, dit levert een iets beter rendement op .
Nadeel is een wat lager koppel bij dezelfde diameter.

Voor hogere toerentallen kies ik liever een binnenloper (edf jets) en voor lagere toeren een buitenloper (3D vliegtuigen etc.)

Ik heb uiteindelijk een ander motor gekocht ; een walkera 380s met een kv van 3100.
Dat is een binnenloper die groter en langer is dan de oorspronkelijke buitenloper om zodoende toch genoeg koppel te krijgen. Hij weegt 96gram, terwijl de buitenloper 60gram woog.
Er worden tevens 3 tandwielen bijgeleverd; 11T 12T en 13T. Hiermee kan ik voldoende "spelen"

Back