Motortje microsnap

• Topicstarter Topicstarter juditzomer
  • Startdatum Startdatum
J

juditzomer

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar het microsnap 1.0 motortje:

moz-screenshot.jpg
HCAC1302-2T.jpg

10.000 toeren en slechts 3 gram

Het is in principe bedoeld voor van die kleine tafelrace autotjes, microsizers heten ze geloof ik. Aan jullie de vraag of jullie weten waar ik deze zou kunnen kopen. Het liefst online (wel in NL) maar anders wil ik ook best naar een modelbouwwinkel op en neer rijden.

Eventueel iemand die er een andere naam voor weet? Want ik krijg maar bijster weinig zoekresultaten via google!

Kortom, iemand die mij aan dit motortje kan helpen?

Groetjes

Probeer eens op Tomy Bitchar-G te zoeken of op Microsizers. Microsizers is de naam die in Europa wordt gebruikt. De originele zijn Tomy Bitchar-G. Bensu was in NL ook erg populair, voornamelijk tweakers volk. Ik denk dat je heel goed moet zoeken voor onderdelen. Alle sites in NL zijn er volgens mij mee gekapt rond 2006. Ik heb zelf nog twee of drie van de originele BitChar-G. Effe denken, iets van € 45,- per stuk waren ze toen. Een Bensu kostte destijds € 25,-. Die motoren slijten snel. Ik heb thuis diverse 1.0 2.0 3.8 die allemaal zijn versleten. Ik ga zo eens kijken wat er nog werkt. Heb nog een compleet drift-axle setje liggen. Toch maar eens uitpakken misschien :)

TIP in Duitsland wordt er nog wel mee gereden. Kost iets meer, maar je kunt er tenminste bestellen. Of op Ebay, chineese immitatie. Voor die motoren maakt dat niet zoveel uit.

Kijk even op tinyrc.com , daar is wel het nodige terug te vinden, zelfs motoren met achtelijk veel toeren.

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inmiddels nog niks gevonden hier in Nl en denk ook niet dat dat nog gaat lukken. Ik laat waarchijnlijk het motortje maar uit Duitsland komen! (Tips zijn echter nog steeds welkom ;))

@Sannnie123 : Het motortje is helaas te zwaar (8g ipv 3 g) en het gewicht mocht echt niet groter worden! Toch bedankt...

Groetjes

Haal een oude gsm uit elkaar ;-)
Daar zitten volgens mij het zelfde type motoren in. Die van Nokia lijken sprekend op die van de foto.

Als je iemand kent die bij Dynafix werkt is het helemaal makkelijk.

Heb nog een oude 3310 liggen van Nokia die mag je wel hebben.

Haal een oude gsm uit elkaar ;-)
Daar zitten volgens mij het zelfde type motoren in. Die van Nokia lijken sprekend op die van de foto.

Als je iemand kent die bij Dynafix werkt is het helemaal makkelijk.

heb trouwens ook nog een paar van die tafelrace autootjes staan.;P

ga naar de drogist en haal een Oral B Pulsar tandenborstel
daarin zitten namelijk deze motortjes. ik gebruikte ze zelf voor mijn vliegtuigje(xtwin)

kosten á 5,99 per borstel

Back