motortje te warm, en nu?

hallo, mijn 7,5 cc motortje van mijn heli start en loopt prima
de afgelopen jaren geen wijzigingen aan mijn instellingen gedaan. dus daar ook geen ervaring mee opgebouwd.
het vliegen gaat nu wat beter en ik ben er aan toe om ook een tweede tankje te gaan vliegen.
ik merkte van de week dat ik ineens een boel vermogen kwijt was waardoor mijn heli recht naar de aarde ging (gelukkig weinig schade)
het motortje was echt gloeiend heet.
heeft dit met elkaar te maken en hoe stel ik dit rijker of armer om de motor minder warm te laten worden.
ik vlieg met C0 heli mix van Quartel en een OS8 gloeiplug

ik hoop dat iemand mij dit kan leren

gr Arno:confused:

Ik heb geen ervaring met heli's (helaas). Maar ik denk dat de motor toch te arm staat.
Ik weet eigenlijk niet hoeveel en wat voor naalden er op zitten.
Het kan ook zijn dat die motor tank druk mist, door bijv. lekkage in tank, uitlaat of in het slangetje daar tussen. Minder tank druk = minder brandstof naar motor = armer lopen.

Correct if I'm wrong.

Controleer ook je plug. Misschien is deze dood.
Ik denk het nu zeker omdat hji te heet is.

Wanneer is een plug slecht?
- Hij gloei niet meer :rolling:
- De spiraal is dof, hij moet mooi glimmen. (Dit gebeurt als hij te heet wordt)
- De spiraal is vervormt en zit niet meer in het midden.

Dus hij kan bijna zeker je plug vervangen.
Een OS#8 is wel een goede plug voor jouw motor overigens.

Al jaren geen instellingen verandert ?? en t is al die jaren t zelfde motortje ??
Lijkt me erg sterk dat je met alle soorten weertypes op een goeie manier hebt kunnen vliegen dan ??
Misschien is de motor gewoon aan t opgaan .

Als de motor vele jaren goed heeft gefunktioneerd zonder problemen, en het is een motor met zuigerveren, dan is de kans groot dat deze nu beginnen te verslijten. Deze hebben niet het eeuwige leven.