motortje valt uit

Hoi

Heb sinds korte tijd een nieuwe motor 3.5 cc. Heb er 1 wedstrijd mee gereden en alles liep perfect. De volgende wedstrijd was hij gewoonweg niet af te stellen. Na het proberen van een andere koppeling etc. ging het al ietsje beter, maar hij bleef een beetje "najengelen". Ik heb tussen het vliegwieltje en het blokje wat siliconenspray gespoten en toen viel hij spontaan stil, hij zoog het spul waarschijnlijk door het lagertje naar binnen, tenminste dat dacht ik. Dus nieuw lagertje erin, maar nog steeds hetzelfde. Iemand ervaring of tips bij dergelijk probleem?

Wat voor motor?
Wat voor race?
Hoe heb je hem in laten lopen, en hoeveel liter?

En om wat voor een blok gaat het?

Compressie in orde?

En al een andere plug geprobeerd?

Beetje najengelen kan een verkeerde afstelling op de LSN sijn maar vaak ook een tegen van een te hete motor.

is een ops (italie) 3.5 cc, word gebruikt in een stockcar. Heb hem goed vet laten inlopen. Andere plug kan ik idd ook is proberen. Compressie is nog erg goed, dwz bijna nieuw.

Hoi

Heb sinds korte tijd een nieuwe motor 3.5 cc. Heb er 1 wedstrijd mee gereden en alles liep perfect. De volgende wedstrijd was hij gewoonweg niet af te stellen. Na het proberen van een andere koppeling etc. ging het al ietsje beter, maar hij bleef een beetje "najengelen". Ik heb tussen het vliegwieltje en het blokje wat siliconenspray gespoten en toen viel hij spontaan stil, hij zoog het spul waarschijnlijk door het lagertje naar binnen, tenminste dat dacht ik. Dus nieuw lagertje erin, maar nog steeds hetzelfde. Iemand ervaring of tips bij dergelijk probleem?

Mis ik iets. De gloeiplug vervangen is toch het eerste wat je doet als een motor perfect heeft gelopen.

Gebruik je veel nitro?

Misschien er even een kopring bij leggen.

lopen doet hij wel, het gaat er mij meer om waarom hij uitvalt als er wat siliconespray tussen het vliegwiel en lager word gespoten

Wat is precies een kopring?, waar ligt dat precies?

Dad noemen ze ook wel een headshim, het bepaalt de hoogte van de verbrandingskamer, dus de compressie en daarmee de ontstekingstiming.

Waarom je motor uitvalt weet ik niet, misschien bouwt het net even wat weerstand op.....

Back