motot esc lipo te warm

hallo

ik heb een dragonfly 36 gekocht met brushless motor
maar die motor krijgt zeer warm
esc krijgt handwarm
lipo meer dan handwarm
lipo 1800 10c
esc walkera 30a
motor 180l walkera

heeft er iemand al ervaring er mee

ps' motor krijgt ook zeer warm uit de heli

mooi bericht in telegram stijl :P
het is inderdaad zo dat de 180L moot erg warm wordt na een paar minuten vliegen, met een koellichaampje is dit al veel te verminderen.
dat van de regelaar klopt ook.
de lipo die jij hebt is 10c bij 1800mah, dus 18A max.
dat is eigenlijk te weinig voor ze heli, een 2200mah 10c zal het al makkelijker hebben, of een 1500mah 20C :D

groeten oscar.

Als je teveel pitch op te weinig toeren geeft. Dan word je motor ergg warm. De rechter draaiknop moet je niet te ver open draaien hè. Dit moet je ongeveer met het streepje naar boven wijzen. (voor de linker geld dit trouwens ook)

Bij mij word de motor ook wel redelijk warm tot heet en stat hier op 100% vermogen te draaien, dus te traag zal het hier niet zijn.

die motor word zoiezo warm, maar lootje zegt dat hij zeer warm krijgt. Ik weet niet of hij (zij?) heel warm bedoeld, of gewoon warm

ben wel een hij
de standaard zender is weg en gebruik nu een mx12
de pitch heb ik een beetje geregeld op het oog
maar bji hoveren is het rond 5 à 6 ° bij beetje meer dan midstik ,dus denk wel dat de pitch goed is
ik had ergens gelezen dat zo'n motortje rond 18 amps trok bij volle belasting
als ik verandert (na verloop van tijd alles) wat is er goed
ik hoor dat een outrunner 400dh zeer goed zijn werk doet
of zijn er andere beter in de zelfde prijs klasse of zo
die 400dh verbruikt 8 amps bij hoveren ,heb ik ergens gelezen
dus wat stellen julie voor?

@ explosive rc tuning

Een C(oulomb) waarde (= A . s) op batterijen geeft bij mijn weten aan wat de maximale gemiddelde stroom is, niet de piekwaarde. Een vermelding van 10C betekent dus maximaal een gemiddelde stroom van 10A. Dat gemiddelde moet je natuurlijk niet over een te groot interval bekijken, want dan zou je kunnen zeggen starten op 5A voor drie minuten en de andere drie minuten 15A. Wanneer je dus een grotere batterij hebt betekent op dezelfde C-waarde, betekent dat niet dat je deze zwaarder kunt belasten. Dit kan alleen wanneer de C-waarde hoger ligt.

Het kan zijn dat de modelbouwwereld dwars tegen de natuurkundewetten ingaat, maar lijkt mij onwaarschijnlijk... Maar correct me if I'm wrong :wink:

Eigenlijk zou ik het handiger vinden als men gewoon Ampèrevermeldingen gebruikte bij batterijen.

Zitten er al niet koelribben op de motor? Het monteren van een extra koellichaampje wordt dan wel lastig. Een goede luchstroom over de motor is ook nooit verkeerd. Volgens mij leent de DF36 zich uitstekend voor een hooftandwiel met schoepjes...

Groeten,
Aldert

Nog even ter correctie op het vorige door mij geschreven stuk. Haalde één en ander door de war

Ernst Grungmann (uit de FAQ) zei:
Een andere manier om de laad- of ontlaadstroom weer te geven is als een functie van de capaciteit. Dan krijg je bijvoorbeeld een laadstroom van 1/10 C en een ontlaadstroom van 2C. Dit is een laadstroom van één tiende van de capaciteit en een ontlaadstroom van 2 maal de capaciteit. Voor een cel van 1500mAh betekend dit dus laden met 150mA en ontladen met 3000mA.

Dit is dus de vermelding op de accu's. Ook wel logisch dat een 2200 mAh accu meer kan leveren dan een 1800 mAh die beide 10C zijn.

Stomme fout :roll:

Groeten,
Aldert

lootje zei:
ben wel een hij
ik hoor dat een outrunner 400dh zeer goed zijn werk doet
of zijn er andere beter in de zelfde prijs klasse of zo
die 400dh verbruikt 8 amps bij hoveren ,heb ik ergens gelezen
dus wat stellen julie voor?

Ik heb geen idee of die motor goed is. Ik ben achter gekomen dat mn motor ook errgg heet word dus ik zou ook wel willen weten of die motor goed is.

Back