Movie star ARF ->foto vluchten..

• Topicstarter Topicstarter Daans
  • Startdatum Startdatum
D

Daans

Guest
hey allemaal

op de site van zwaluw modelbouw kwam ik de Movie star ARF tegen. Zou geschikt zijn voor video/ foto-opnames. Heeft iemand hier ervaring mee?

ben benieuwd!

Vliegt wel stabiel. Heeft met de standaard 400tjes eigenlijk wat krap vermogen, want het is wat zwaarder (zeker als er nog een camara bijkomt)

Vervang de motoren door "jamara 480 pro HS" bij 7 cellen.
- of jamara 480 pro (zonder "HS") of permax 480 bij 8-10 cellen.
Vertraginkjes erop zetten kan ook. Multiplex heeft hier een speciaal setje voor wat ook op de cargo wordt gebruikt.

Hoy
foto's trekken kan je vanuit elk vliegtuig dat iet of wat stabiel vliegt en een beetje power over heeft, heb je geen power over, gebruik je gewoon een wegwerpcamera, maar dan moet je telkens landen om hem weer op te winden. ook zet je best de motoren uit als je de foto trekt, zo heb je zeker geen trillingen of een bewogen foto. Iemand van op mijn vliegclub heeft al een easystar gebruikt en er zeer mooie foto's mee kunnen maken. ook handig is dat je de lens evenwijdig met een vleugel opstelt, zo kan de vleugel gebruiken op te richten...
groetjes

Welk type fototoestel gebruik je dan? Heeft er iemand een foto of een tekening van zo'n opstelling? Ik zou dit ook eens willen proberen met mijn easystar. Ik vlieg namelijk geregeld over ons huis en zou zo eens wat fotootjes willen schieten.

Met een aldi digitale camera van medion, en een stukje electronika van ales talsema (rcteam.nl) heb ik al redelijk wat leuke kiekjes geschoten. Echt prachtig systeempje.

Kijk eens op mn site, daar staat het een en ander uitgelegd, en natuurlijk wat luchtfoto's

Ik had de MovieStar oorspronkelijk gekocht voor luchtfoto's, kwam er dus direct achter dat hij op 7 cellen en 2 vertraagde speed 400 motortjes volstrekt underpowered is. Met 2000mAh 3S Lipo's vliegt hij wel aardig, kan zelfs makkelijk van gras opstijgen. Een lichte camera zou or zo wel in moeten kunnen. Maar dan wordt je dus gecontronteerd met het probleem van de onhandig brede neus. Een dicht bij de rand geplaatste naar boven wijzende U-beugel met daartussenin de camerabehuizing zodat deze over de rand kan kijken onder 20-60 graden naar beneden, zou wel kunnen. Maar in de praktijk was dit veel makkelijker en veel goedkoper te doen met wat aanpassingen van de EasyStar. Daarbij is die dan ook nog veel makkelijker te transporteren, monteren en demonteren. En hij kan behoorlijk wat wind aan. Enige minpuntje van de EZ* voor luchtfoto's is dat hij zo goed zweeft dat het wel eens lastig is om hem aan de grond te krijgen, met name in beperkte ruimtes. Maar dat zou met wat spoilers opgelost kunnen worden.....

Back