MP 2010/2020

• Topicstarter Topicstarter PeterL
  • Startdatum Startdatum
P

PeterL

Guest
Hoi daar!

Het is heel erg lang geleden dat ik iets gepost heb! Na een lange rotte periode wil ik toch verder gaan waar ik gebleven was. (De Westerly van tekening af)

Maar ik zat zo even te inventariseren. Toen kwam ik aan bij mijn zender (tweedehands gekocht 1,5 jaar geleden).

Dit is een multiplex 2010 omgebouwd naar 2020. Maar ik wil hem eigenlijk aanzetten om de staat van de accu te testen.

Vraag 1
Alleen er zit geen kristal in dus ik wist niet of ik hem aan kon zetten zonder kristal omdat dit naar mijn idee sluiting zou kunnen veroorzaken is dit correct?

Vraag 2
Kan de 2010 of 2020 ook aangesloten met leraar/leerling kabel op de MP Cockpit MM of Pico of ander MP zenders want dan weet ik of ik geld appart moet gaan zetten voor een nieuwe zender!

Bij voorbaad dank,

Peter

Uiteraard kan de zender aangezet worden zonder kristal. Het zendermodule hoeft zelfs niet aanwezig te zijn.

Als onder "optïon" alle vlaggen uit zijn, is het leraar/leerling systeem aktief.

Voor het leraar/leerling systeem heb je echter wel een zender nodig, die de oude MPX nulstand van 1,6ms kent. De PicoLine zender kun je kopen met MPX of UNI nulstand, bij de Cockpit MM kun je per servo zelf kiezen welke nulstand deze moet hebben.

Hoi bedankt voor je reactie!

Dus als ik het goed bergijp Kan de cockpit MM toch op de oude MPX 1,6 mm stand worden ingesteld?

Ik moet nog langsgaan bij de betreffende club om zeker te weten of ik deze zender nog kan gebruiken. Maar omdat er oofdzakelijk met MPX word gevlogen nam ik eigenlijk al aan dat dit zou moeten kunnen.

In ieder geval bedankt! Heb al weer wat geleerd!

Meer reacties zijn altijd welkom!

M. V. G.

Peter

Peter,

Heb gisteren nog even over je gesrpoken (8O 8O). je zender kan bij ons gewoon gebruikt worden (er zijn minimaal 2 mpx instructeurs) . allebei zonder pico line zender dus koppelen hoeft geen probleem te zijn.

we zien je graag binnenkort langs komen!!

groet,

vinze

ps de rest van de info krijg je over de mail ...

Hoi vinze bedankt!

Ik kijk uit naar het mailtje als het volgende week in de vakantie een beetje redelijk vliegweer is kom ik even gezellig langs!

MVG

Peter

Back