MP XL E maiden!

Kleine update: tot nu toe vliegt de heli weer prima!

Verbaas me wel over het verschil in gebruik, 2e vlucht, 7:30 gevlogen waarvan 6 min met 1600 toeren. 2600 mah! Rustig wat achtjes en wat flipjes, rolletjes. 7 min flink knallen/oefenen op 1600 a 1650 rpm moet zeker lukken. 8-)

Bufferpack in de lader en weer 5,6V. Heb ook een pirootje gedaan in normal en kon eigenlijk geen afwijking zien. Zodra het minder waait doe ik wel de trimvluchten om het 100% te maken.

Draai weer 11 graden cyclic en ong. 10 pitch. ( krijg de pitch echt niet goed gemeten, bevelbox komt eraan...) Enige wat ik nog wil proberen is de stick response wat feller zetten. Staat nu op normal met light expo in de stabi.

staarttandwiel

Net even gevlogen met de nieuwe staartgain. Was beter in ele tic tocs. Ik hover een meter of 15 in de lucht doe een piro zodat de optimizer van de stabi zn ding kan doen en pats weer tandwieltje los...

Heli draait rond, Thold, staart stil en geautoroteerd. Geen schade dit keer! Gelukkig!

Heb nog een nieuwe set liggen van moer, bus en tandwiel zelf. Ben ik nou de enige die hiermee gewoon pech heeft?

Ik ga de stop gains van de rigid maar overnemen ( die zijn iets zachter ) maar toch. Waarschijnlijk komt het omdat ik na de vorige keer dat ie los zat het oude setje dus heb gebruikt. Kan me best indenken dat het dan niet meer ultrastrak zit. Hoop dat het met het nieuwe setje wel goed vast (blijft!) zit(ten).

En nee, de staart stopt niet als een gek. Gewoon normaal ;)

Hey Bart,

Gelukkig is het goed afgelopen inderdaad, wel apart dat hetzelfde nu weer gebeurt is.
Kun je aangeven of 903 tov 906 is losgekomen of 906 tov 910?

Gr, Roy

hoi bart dat is geluk bij een ongeluk
je moet me die verbinding eens laten zien
mischien dat ik er op het werk een verbetering voor kan maken

m.v.g. hub

Gelukkig weer goed afgelopen:)

Heb het zelf ook een keer gehad Bart toen de tail te strak stond (duidelijk herkenbaar!) bij de XL, dat vind deze verbinding niet leuk!!

Van nu af zet ik ze extra vast met voldoende blauwe Loctide, en nog één keer weer een te strakke staart (nog niet gebeurt!) stop ik direct met vliegen en zet hem weer opnieuw strak vast met nieuwe Loctide;)

Gr,

Mario

he bart , kut man
begrijp ik goed dat dus het tandwiel die op de staartas zit is gaan doorslippen ?
ik had zoals gezegd ook dit euvel na een staart-in-de-grond landing . toen ik goed checkte na het aandraaien , slipte ie ook .
wat ik niet vertrouwde was dat de busjes waar ie tussen zit , een profiel hebben om beter te pakken in het tandwiel , en het tandwiel daar dus sporen van had . ik was bang dat het oppervlak niet meer zo veel grip zou geven als een 'fris' tandwiel , en heb een nieuwe besteld inclusief busjes .
gewoon om zeker te zijn , het blijft immers een klemverbinding waar behoorlijke krachten op komen .
koop gewoon nieuwe zou ik zeggen , het is een topheli , en een crash is deprimerend :[
ps , mario , heeft de rigid dezelfde constructie ?
mvg ferry

906 is los gekomen van 905. Echt losgedraaid dus.

Bedankt voor de reacties ;) Ik neem morgen de oude set mee Hub, mag je eens kijken wat de beste duurzame oplossing is.

Maar had nog een nieuw setje liggen, vandaag gemonteerd morgen dus proberen. Heb de stopgains van de Rigid overgenomen, van 20 naar 15, zal toch wel een verschil zijn. Ook de pirorate maar iets teruggenomen. Eerst wat proberen met de oude instellingen en dan naar I2 met als het goed is een staart die zelfs bij de elevator tic tocs strak staat...:rolleyes:

Back