mpl gemini landingsgestel

ik heb nog wat ideeen nodig voor een ander landingsgestel(zo heet dat toch)
wie heeft er een andere onderzitten en wat zijn jullie ervaringen daar mee?
graag jullie reacktie want die vanmij heeft het opgegeven,ben opzoek naar een wat steviger soort ivm mijn harde landingen

gr paulus

Zelfs bij perfect normale en ook bij superzachte landingen is het landingsgestel van de gemini tamelijk waardeloos in zijn oorspronkelijke vorm. Ik heb vanmiddag mijn gemini ingevlogen en bij de landingen op onze asfaltpiste springt de gemini op en neer als een dol konijn. Er zijn reeds een heleboel verbetering voorgesteld op allerhande fora maar ik denk dat ik voor een carbon onderstel ga gaan.
Ik weet alleen nog niet welk.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Carbon Fiber Landing Gear 130mm $21.20

of deze

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Carbon Fiber Landing Gear 150mm $18.75

Een kunstof poot van een kleine electroheli gaat ook goed.

Multiplex heeft met de elapor serie een ontzettend sterk gamma goed vliegende kistjes, maar van praktisch al die kistjes is, waar van toepassing, het landingsgestel waardeloos. De Gemini, Acromaster, Minimag.. stuk voor stuk rommel qua landingsgestel.

Zelfs bij perfect normale en ook bij superzachte landingen is het landingsgestel van de gemini tamelijk waardeloos in zijn oorspronkelijke vorm. Ik heb vanmiddag mijn gemini ingevlogen en bij de landingen op onze asfaltpiste springt de gemini op en neer als een dol konijn. Er zijn reeds een heleboel verbetering voorgesteld op allerhande fora maar ik denk dat ik voor een carbon onderstel ga gaan.

of deze

Ik zou gaan voor de laatste.De eerste vind ik meer passen voor een extra/yak/...

Hoprlijk houd het mijne morgen want dan is er ook de maiden van gemini.

of deze

maar hoe maak ik de karbon versie vast aan het vliegtuig,dat zal dan wel het zwakke punt worden denk ik

gr paulus

Ik denk dat dit rustig onder de originele kunststof bevestiging gemonteerd kan worden. Maar ik vraag me af hoe je de wielen en de wheelpants op het landingsgestel kan monteren.

Ik denk dat dit rustig onder de originele kunststof bevestiging gemonteerd kan worden. Maar ik vraag me af hoe je de wielen en de wheelpants op het landingsgestel kan monteren.

dat is nu net het probleem ,die kunstof bevestiging is gedeeltelijk afgebroken.en die wiel kapjes kunnen er van mij er wel afblijven ,maar inderdaad hoe maak je de wielen vast??

Laatst bewerkt:
hmm,

ik vind het orginele draadlandingsgestel wel OK functioneren. Je moet 'm niet tegen de grond aanbeuken, dat wel. netjes uitmelken en een driepuntslanding maken, dan blijft de boel wel heel :-).
Ik heb er trouwens de stroomlijnkappen niet onder gemonteerd en ook de schuimwielen vervangen door lichte rubberwielen van Lindinger.

Het gaat niet zozeer om of 'de boel kapot' gaat.. op een mooie vlakke piste of betonbaan, gaat het wel inderdaad. Alleen ken ik niet veel vliegvelden die zo'n gladde piste hebben.

Het probleem is dat het landingsgestel heel makkelijk naar achter buigt. Zodra hij dus de grond raakt, buigt het naar achteren en gaat het toestel op z'n neus staan of erger.

Je moet op een normaal vliegveld zo ongeveer harrier landen, wil je het ding niet op z'n kop zetten. Zodra je met voorwaartse snelheid wil landen, gaat het mis.

Bij ons op de club hebben we een tamelijk strakke asfaltpiste maar zelfs bij het taxiën gaat het al helemaal fout met het standaard landingsgestel. De gemini wiebelt erger dan een gans met epilepsie en tijdens take off begint hij pas deftig te rollen als hij bijna airborn is. Bij de landing loopt alles nog vlotjes tot de snelheid er uit is. Dan krijgt hij zijn waggelkuren weer en slaat van links naar rechts.Ik heb onder de vleugeltjes ondertussen de wingskids van HC gemonteerd.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

Laatst bewerkt:
Foto's doen het niet.Ook niet met men Safari browser.
Van zo een ganzepas heb ik gisteren niet echt iets gemerkt.De mijne gaat redelijk vlot de lucht in.
Enkel bij het landen maakt hij een stoppie.Land goed tot een meter na contact met de graspiste.Dan maakt hij zijn salto mortale

Foto's in mijn vorige post aangepast.@ EvanderH --> is dit landingsgestel niet te zwaar? Ik moet ook nog een 60 à 70 g lood on de neus steken.

met de tuning setup van mpx erin word het geheel nog met gemak omhoog getrokken :)

Mijn gemini is ook serieus (over)powered maar het is altijd leuker om het zo licht mogelijk te houden. Dan komen de langzame figuren toch nog iets beter uit. Maar vanuit torque ongelimiteerd verticaal is inderdaad geen probleem.

Nog gelukt Paul?

he daan

ik heb een mal gemaakt voor het bestaande onderstel ,samen met erik gaan we van polyester een mal maken om het onderstel er aan vast te maken
we zien wel wat het word.
hoe gaat het op zee wil het allemaal een beetje lukken ??

gr paulus

Back