MPX 3010 en eCcpm vragen

• Topicstarter Topicstarter IJsbrand
  • Startdatum Startdatum
I

IJsbrand

Guest
Hallo

Vlieg nu met mijn Hornet CP nog met de een standaart zendertje, die al automatisch gemixt is. Maar krijg met met 3010 zender het niet goed voormekaar om de heli goed in te stellen. Zit met het volgende probleem.

Kan de mixers wel aanzetten , instellen , en afregelen. Maar ik de pitch zit een tik. Als ik langzaam meer pitch geef heb ik er geen last van, maar ga ik langzaam pitch terug geven. dan hapert ie op een vast punt. Als ik hiermee ga vliegen, is het net een krant natuurlijk :roll:

Paulraaf heeft mij al een heel eind geholpen , maar om die ''tik'' eruit te krijgen lukt niet. Het zit niet in de kop zelf . Maar echt in de instellingen.
Heeft iemand anders nogmeer zijn hornet of een anderen eCcpm heli in de 3010 staan? En hoe heeft die gene de curve e.d. staan?

Alvast bedankt!

IJsbrand

nee, ik ga niet over op futaba :|

Ik heb mijn Twister met CCpm geprogrameerd op de multiplex 3010, maar heb er nog niet mee gevlogen... Die tik heb ik geen last van, ik begrijp ook niet helemaal wat je ermee bedoelt, dat je servo's blijven hangen op een bepaald punt?

Ik vond het een hele knoeiboel om het naar mijn zin ingesteld te krijgen en het is nog steeds niet helemaal hoe ik het zou willen...

Heb jij trouwens gevonden hoe je de heli zachtjes kan laten optoeren? bij mij gat dit steeds met een snok naar ongeveer 30% van de power....

Bavo,

Als ik langzaam negatieve pitch geef, dan geeft hij op een bepaald vast punt . effe een soort storing, de servo's bibberen op de punt. Ga ik nog iets verder terug, dan is het weer gewoon soepel. Hoe heeft u de pitch curve staan dan?

Ik doe de heli met een schuifknop laten optoeren. Weet eigenlijk nog niet hoe het anders zou moeten. Wat ik wel eens zie, is dat er een schakelaar omword gehaald, en dat de heli langzaam gaat optoeren.

Alvast erg bedankt!

Groeten IJsbrand

Hmm, je zou toch bijna een gare potmeter in de zender verwachten als ik dit nu zo hoor.
Misschien even proberen met een schoon geheugen en kijken hoe 1 servo reageert op de pitchknuppel.

Gas op je schakeler zou met de FIX mixer ingesteld kunnen worden.

Paul :|

Net op de extra aangesloten, en tot mijn schrik zit er dan in de gasservo ook een tik, dacht toch echt toen ik het een tijdje geleden testen het goed bleek te zijn....

Heb nog een halve 2020 liggen. Kan ik daar een hele knuppel van over zetten?

Erg bedankt, had me toch een poos prutsen gescheeld. :D

Back