mpx blizzard welke setup?

• Topicstarter Topicstarter asw15@easystar
  • Startdatum Startdatum
hey adop ,

nee hij is niet van mij maar door het filmpje heb ik dezelfde setup gekocht . en ik moet zeggen hij gaat als een speer , 5 sec tot een stipje .
heb wel een andere prop gestoken 11.5x7 . hoeveel toeren hij doet weet ik niet heb geen toestelletje om het te meten . 1 ding kan ik je aanraden , ga niet te groot in 4cellen want die kan je niet kwijt in je vlieger .

Nee 3 cellen vind ik al een beetje duwen om op zijn plaats te krijgen dus 4 cellen vind ik knap plak je ze er bovenop Ha ha ,maar 5sec tot een stipje is wel heeeel erg snel, ik heb mijne te kort om te zeggen hoe of wat pas 1 vlucht gemaakt(die overens erg goed beviel) wel zet ik de rolroeren op 30% expo de volgende keer anders is hij wel een beetje te zenuwachtig, maar ja dat stond al in de bouwbeschrijving,
ik zal de tijd wel even opmeten tot een stipje hopelijk dit weekend iets meer vluchten

gr Andre

ik heb een 3 punt schakelaar op men zender geselecteerd stand 0 is geen expo stand 2 is 40%expo en stand 3 is 60%expo . dan heb ik ook nog een aileron diff op een schakelaar gezet voor het mooi zweven .

hier zie je de 4 cellen lipo in men vlieger zitten , dus hij plakt er niet bovenaan hihihi

jeetje knap hoor staat wel een beetje bol de romp of niet ha ha maar wel denk ik dan de kogels achterin de staart voor je CG nodig zijn anders kom je met de lipo tegen de mpx connector aan, en zo te zien de bevestigings clippen voor het kapje verwijderd zijn (trouwens wel snel breekbaar vind ik en lastig met de lipo erin te doen) maar dat terzijde, dat instellen is trouwens wel een idee heb ik ook op mijn zender zitten (graupner mx16) maar gebruik de 3standen schakelaar eigenlijks nooit

gr Andre

de lipo komt inderdaad tegen de mpx stekker , dus zo ver mogelijk naar achteren . de clipjes inderdaad verwijderd en de canopy blijft vast door een rek die erbij was .

ook heb ik onderaan een gat (2x2 cm)gemaakt zodat ik nog aan de ontvanger kan . want die zit helemaal achteraan .

de clipjes inderdaad verwijderd en de canopy blijft vast door een rek die erbij was .
wat bedoel je hiermee want ik zit ook te kijken voor een andere oplossing, ik zat zelf te denken om een magneet in de plastic houder van de hoofdvleugel te plaatsen en iets te verdiepen zodat de kap er nog strak op past
en ja de ontvanger die zit zo ver dat hij er ook nooit uit kan vallen

ik heb de zelvde setup maar bij mij gaat alles er gewoon in hoor ,ik heb de 4s lipo 1 slag geraaid er in zitten en de clipjes zitten er ook gewoon in past gewoon hoor.en expo is toch helle maal niet nodig ik heb er helle maal niets op staan waar ik wel er veel last van heb is fluter op de vleugels.

welke lipo's gebruiken jullie hiervoor zippy's? want er zit geen ruimte tussen de lipo's zie ik,ik kan mijn Mystery lipo's er net in krijgen daar zit wel ruimte tussen maar of dat zoveel scheelt,
het geflutter hoor ik wel meer op diverse forums zelf nog niet voldoende getest om het te kunnen constateren

ik gebruik de zippy's ja 4s2100mah . het geflutter komt blijkbaar dat je op de limiet van de snelheid zit heb ik me laten wijsmaken . of het klopt weet ik niet maar ik heb er alleen last van als ik van heel hoog recht naar beneden kom en blijf gaan tot bijna beneden .
dit is een foto met de rekker

de clipjes heb ik niet verwijderd omdat anders alles niet inging maar omdat ik deze geen goede sluitingen vind . het word tijd dat mpx met iets anders gaat komen .

ja die ''REK'' ken ik wij noemen dat een elastiekha ha, vandaag weer gevlogen met de Blizzard een erg fijn vliegtuig nu al na 4 vluchten ,met de Tuningset gaat hij wel erg leuk hard (dus nog geen 4S nodig)en de vliegtijden met een 3S 2200mha Mystery lipo zijn ongeveer 5-6min, maar voluit vlieg je maar een seconde of 10 max anders zie je hem niet meer,
met de rolroeren omhoog 75% tijdens het landen gaat het echt perfekt zelfs met de wind vanmiddag kracht 4,
het geflutter heb ik niet vernomen enkel een gillend geluidje als je heel hard duikt
lijkt op iets waar de wind tussenkomt
wat me wel opvalt is het piepje dat ongeveer om de 30seconde gaat nadat ik het gas dichtdoe wat dat is weet ik nog niet
misschien een controlepiep van Multiplex???

gr Andre

Back