mpx Easy star

• Topicstarter Topicstarter tijn klein
  • Startdatum Startdatum
Hoi Martijn,

Het is een leuke prijs, maar als je iets meer uitgeeft, heb je een betere kwaliteit, waar je meer plezier van kunt hebben.

Verder geven ze een 40 Mhz zender erbij en wij vliegen in Nederland op 35 Mhz

In Nederland hebben ze voldoende winkels die ook een leuke aanbieding hebben en je kunt het ook zelf samen stellen....

En je krijgt een 6 celllen pakket en het motortje heeft graag een 7 cellen accu, heeft wat meer vermogen om naar boven te komen.

Hierdoor is het goedkoper in aanschaf, maar je hebt al snel een andere accu nodig en je kunt het beter in een keer goed aanschaffen.

Als je een leuke zender neemt b.v. Graupner MX 12 kun je jaren mee vooruit en een leuke lader b.v. Graupner Ultramat 10 kun je ook alles mee opladen zowel vanuit het stopcontact als vanaf een accu onderweg...

Ga eens praten met iemand die er een heeft en die kan je vertellen wat erbij komt kijken en je wellicht ook leren vliegen met dit zwevertje.

Eerst goed rond kijken voordat je geld uitgeeft.

Ik weet niet waar je woont ? ken je iemand die aan modelvliegen doet en die jou kan helpen ?

Groeten Martin.

Ik ken niemand in de buurt.
Ik woon op goeree overflakkee
Maar ik wil gewoon eerst leren vliegen voordat ik veel meer geld uitgeef.
Kan je gewoon met die aanbieding vliegen of niet?
Ik weet ook niet of er nog meer anbiedingen zijn.
'k ben er al 3 dagen mee bezig om een vliegtuig te vinden en m'n buget is niet zo hoog.

Martijn

Hoi Tijn,

Dat is toch in Zeeland, dan heb je keuze genoeg, ga eens hier kijken,dat is het dichts bij jou in de buurt denk ik....

http://home.versatel.nl/mvcsdgo

Modelvliegclub S.D.G.O. bevindt zich aan de Middelweg 15 te Middelharnis. Het is een uiterst mooie lokatie met veel vliegvrijheid van zonsopgang tot zonsondergang.
Onze club heeft ongeveer 50 leden met een breed scala aan modelvliegtuigen en helikopters van groot tot klein.
Kom eens een kijkje nemen op ons modelvliegveld.

En ga eerst daar eens praten en kijken.

Er is ook nog een club in Vlissingen, dat is de enige échte modelvliegclub van Midden Zeeland, Modelvliegclub Delta Vlissingen , daar kun je ook gaan kijken !

Dan gaan ze je eerst leren hoe of wat en dan heb je alle tijd om iets aan te schaffen.

Eerst kijken en vragen voordat je iets aanschaft !

En niet zelf beginnen voordat je uitleg hebt gehad !!

Groeten Martin

Zet bij je naam ook je woonplaats, dan kan iemand je eerder helpen.

Hallo Rudolf,

ik weet niet of er alles in zit, maar op het eerste zicht lijkt me dat wel zo te zijn, zoals men aangeeft het is een RTF, oftewel een Ready To Fly versie. Denk er wel aan dat de batterij erg mager is. Met 600mAh kan je maximum zo'n 10 minuten vliegen. Ik vlieg ook met een easystar met een 1400mAh een dikke 20 minuten.
Hopelijk ben je hier toch al een beetje verder mee.

gust

Ik heb alleen nog een vraagje voordat ik ga kijken: Wanneer wordt er gevlogen?

Groeten Martijn

Hoi Martijn,

Modelvliegen doe je als de weersomstandigheden het toelaten.

Het leren modelvliegen gebeurd onder ideale weersomstandigheden, windkracht 3 - 4

Neem contact op met de persoon op de site van SDGO en spreek iets af.

Ik neem aan dat die club het dichtst bij jou in de buurt is.

Je moet niet denken dat je morgen gelijk kan modelvliegen, dit vraagt eerst wat uitleg en oefening en daarna kan je onder begeleiding zelf vliegen totdat je het helemaal onder de knie hebt, daarna vlieg je zelfstandig.

Het is niet moeilijk als je weet wat je wel en vooral wat je niet moet doen, dat gaat best goed komen.

Groeten Martin

tijn klein zei:
'k ben er al 3 dagen mee bezig om een vliegtuig te vinden en m'n buget is niet zo hoog.
hoe hoog is je budget precies?? dan kunnen we goed aangeven wat een goede optie is.

3~4 is toch prima met een easystar. Veel minder zul je in NL ook niet vaak krijgen..

Hoi ZamBeZi,

Wind 3 - 4 is ideaal voor de Easy Star en als je hem onder controle hebt is alles er boven prettiger, spelen met de wind en het toestel kan alles wat de piloot kan ...

Uiteraard kan je ook bij windstil weer oefenen, maar dat zijn maar zo weinig dagen van het jaar en het maakt ook uit wat voor wind, een constante wind of rukwinden, die laatste zijn niet prettig om te oefenen, wel leuk om alert te blijven voor de gevorderden ...

Het ging mij erom dat Martijn weet dat het niets is om te lessen bij veel wind, omdat je dan niet goed kunt zien wie het toestel nu bestuurd, jij of de wind ...

Verder is de keuze van de hoeveelheid wind waarmee je vliegt voor een ieder verschillend en wordt ook bepaald door het toestel waar je mee vliegt, hier staan ze aan de kust met wind ZW 5-6- 7-8 en dat is schitterend om te zien, wil niet zeggen dat iedereen dit ook kan...

Je moet gaan vliegen als jij het prettige weersomstandigheden vind, jij moet vliegen en je toestel onder controle houden, dat is nu juist de eigen verantwoordelijkheid, de piloot schat de omstandigheden qua veiligheid zelf in en als jij vind dat er teveel wind is voor jou of jouw toestel, dan ga je niet vliegen.

Wat ook iets is als er teveel wind voor je is, iemand naast je te hebben die wel gewend is met meer wind te vliegen en deze "praat" je er doorheen en in geval dat het niet gaat zoals jij het wilt kan hij het overnemen en het gaat dan vaak om het landen van het toestel, het vliegen geeft eigenlijk niet zoveel problemen.

En zo kom je iedere keer een stapje verder...

Wij hebben hier 9 leden met o.a. een Easy Star en als je dan merkt dat iemand niet vliegt omdat er een behoorlijk windje is, dan roep je hem erbij en geeft hem de zender en merkt hij dat het helemaal géén probleem is en de volgende keer is hij ook in de lucht met meer wind.

Daarom was mijn advies ook aan Martijn, zoek iemand die weet wat vliegen met een Easy Star is en hij kan je helpen, uit ervaring weet hij precies waar je op moet letten en wat je wel en vooral wat je juist niet moet doen en dan heeft Martijn een grote voorsprong op de vliegers die het zelf willen uitvinden.

Genoeg uitleg.

Groetjes Martin

"hoe hoog is je budget precies??"

M'n buget is tot 250 euro

Martijn

Hoi Tijn,

Je kunt voorlopig langs gaan bij de club in je buurt en daar is ook wel iemand die je het even laat proberen, zodat je weet waar we het over hebben.

En je bent al een heel eind met het sparen, als je 365,- Euro bij elkaar hebt, kun jij het geheel aanschaffen en dan heb je mooie spullen waar je jaren plezier van hebt.

Eerst gaan praten en kijken en wellicht ook vliegen en daarna pas iets aanschaffen.

Groetjes Martin

Martin,

Ik begrijp je verhaal en ben het in grote lijnen ook met je eens, maar neem van mij aan dat windkracht 3 a 4 met een Easystar ERG veel is; windkracht 4 is nl. in werkelijkheid tussen de 20 en 30 km/h. Het kan wel en er zit ook zeker uitdaging in, maar als echte beginner leer je zo niet precies het gedrag van je kist meer kennen en ben je meer met “overleven” bezig. Ik ben nu 2 man aan het leren vliegen met een Easystar en ik merk dat zij met windkracht 3 of meer niet meer toekomen aan rustig hun vliegniveau opwaarderen. Je moet gewoon eerst de basis onder de knie hebben en de kist begrijpen voordat je met meer wind kan en durft te vliegen, de volgende stap is dat je met wind vliegen juist leuker gaat vliegen en de volgende stap is dat je niet meer zonder wind wilt vliegen!
En dan nog 1 puntje: hoe meet jij die windkracht 3 t/m 8? Als je de dagvoorspellingen op teletekst of internet leest, zal het bijvoorbeeld ’s-avonds al een flink stuk minder kunnen zijn. Met werkelijk windkracht 8 (tot 75 km/h!) moet je namelijk al oppassen met je kist uit je auto halen, laat staan er mee vliegen :lol:

tijn klein zei:
M'n buget is tot 250 euro

met 250 euro kom je toch al een stuk verder dan dan setje wat jij aangaf.

easystar:
hangar.nl > 65 euro

art-tech computerzender
http://www.romafiramodelbouw.nl/heli's%20014.jpg > 119 euro

2x microservo
www.rchobby-online.nl > servo's > towerpro sg90 > 8.95 p.s.

speed 400 regelaar
www.rchobby-online.nl > regelaars > 11 euro

lipoaccu:
http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php?cPath=55&products_id=726 > 26.42 euro

lipolader:
http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php?products_id=296 > 12.15 euro

65.00 easystar
119.00 zender
18.00 servo's
11.00 regelaar
12.15 lader
26.42 accu
----------- +
251.57

dan heb je een complete easystar op lijm na, je moet dan nog wel even een tamiyastekker op de regelaar zetten, deze is te bestellen bij rcvliegshop.nl. dit is een veel mooiere setup dan die in je eerstgenoemde post. op die lipo kun je ook lekker lang vliegen. ik hal met de 1300mah al de 20 min dus met een 2200 mah moet je ng langer kunnen. je moet nog wel wat gewicht toevoegen in de neus voor het zweertepunt. zelf komt er zijn mij binnenkort ook een 2200mah lipo in.

Hoi ZamBeZi,

Ze staan hier aan de Zeeuwse kust met toestellen te vliegen, dat je zelf bijna van de duinen af waaid :-)

We hebben een windmeter hiervoor.

In Zeeland is er eigenlijk "altijd" wind, mensen die komen b.v. vanuit Linmburg hebben daar een hele andere wind ....

En als ik zie dat we afgelopen zaterdag een aantrekkend windje hadden en die was aanwezig hoor :-) en dan oefenen we nog met beginners en dat gaat prima en gistermiddag idem, vloog nog iemand die nog nooit een zender in zin handen gehad en het ging perfect !

Dat wil niet zeggen dat je kunt beslissen of een ander onder bepaalde omstandigheden omhoog gaat, dat is zo een ieder bekijkt de situatie.

En als ik zie dat je hier op bepaalde dagen zowat niet op de duin kan komen met een toestel en dat vinden ze nu juist helemaal te gek en sta je met grote ogen te kijken dat de toestellen dit "geweld" kunnen hebben...

We hebben het gehad dat we met twee man het toestel naar beneden moesten brengen, zodra we van de duin af waren ging het goed, terwijl vliegen perfect ging...

En petje af voor de vliegers, je ziet dit ook bij surfers, dat je denk blijf weg bij het strand en dat is nu precies wat hen aantrekt, de weersomstandigheden.

Maar Martijn gaat eerst kijken en dat gaat helemaal goed komen.

Groetjes Martin

Waar woon je precies op Goeree-Overflakkee?

Ik kom uit Dirksland en ben regelmatig met oa de Easystar hier in de polder aan het spelen.
Misschien leuk om een keertje langs te komen, ken je ff kijken en proberen.

Hoor het wel

Ps: wel met 0-1 wind, hard zat als je wilt leren vliegen. 4 gaat wel hoor maar is als beginner toch net iets te lastig.

ZamBeZi zei:
Robert14, die regelaar heeft geen liposafe
Als je wat tipt, dan graag ook goed!
die liposavedingen kun je meebestellen op rcvliegshop, inderdaad over het hoofd gezien, goed dat het wordt gezegd!

Back