mpx Easy star

• Topicstarter Topicstarter tijn klein
  • Startdatum Startdatum
robert14 zei:
ZamBeZi zei:
Robert14, die regelaar heeft geen liposafe
Als je wat tipt, dan graag ook goed!
die liposavedingen kun je meebestellen op rcvliegshop, inderdaad over het hoofd gezien, goed dat het wordt gezegd!

als dat zo'n ledje is dat gaat branden bij te lage spanning, dan heb je daar bijzonder weinig aan in een vliegtuig van enige omvang.........

.........zeker bij windkracht 3-4 :wink:

Prik er gewoon een nimh in; lekker goedkoop en een simpel ladertje waar je gelijk je zender mee kan laden volstaat dan ook
Met mijn Easystar op de originele nimh-accu (6 cellen) kon ik soms 30 minuten in de lucht blijven; het gewicht heb je toch wel nodig

"Waar woon je precies op Goeree-Overflakkee?"

Ik woon in Goedereede.

vlieg je op de modelvliegclub in middelharnis? zoja ook door de week?

Martijn

www.vanhooffmodelbouw.nl
EZ: €59,-
BMI Co Pilot 6 kan. Computerzender
- zenderaccu (dus geen batterijen)
- Mixers, 3 modelgeheugens...
- Ontvanger
- 3 (mini)servo's
- 30A (!) regelaar (borstelmotor)
- Lader om de zenderaccu te laden
- Draagriem
-> €105,-

Voor 164 Euro een prachtcombinatie.
Nog nodig: Accupakket plus lader hiervoor.
Dus onder de €200 zit je in de lucht...

Frank

hoi frank

wat bedoel je precies met deze dingen want ik begin net.
want zo kan ik het niet vinden.
zit er ook een vliegaccu en lader bij? Lipo of niet?
waar kan ik dan de easy star kope?
zou je alsjeblieft de prijzen erbij willen zetten?

"www.vanhooffmodelbouw.nl
- Ontvanger
- 3 (mini)servo's
- 30A (!) regelaar (borstelmotor) ]]]] regelaar voor de motor mar op de easy star zit toch geen borstelmotor?
- Draagriem
-> €105,-

Dus onder de €200 zit je in de lucht.."

Nee, ik vlieg niet bij de vliegclub, ben een notoire wildvlieger met 26 hectare vliegveld tot zijn beschikking 8)
En vlieg meestal in de avond uren (lekker weinig wind) en in de weekenden.

ZamBeZi zei:
Prik er gewoon een nimh in; lekker goedkoop en een simpel ladertje waar je gelijk je zender mee kan laden volstaat dan ook Met mijn Easystar op de originele nimh-accu (6 cellen) kon ik soms 30 minuten in de lucht blijven; het gewicht heb je toch wel nodig

Helemaal mee eens! Lipo is leuk, maar dan wel met een fietsbel erop en dan 3cels. Vlieg zelf met 1800mA, dan kun je even aardig raggen moet ik zeggen. Maar voor normaal vliegen volstaat NiMh prima, extra gewicht idd nodig, ik moet de neus zelfs verzwaren als ik met lipo's vlieg.

tijn klein zei:
hoi frank

wat bedoel je precies met deze dingen want ik begin net.
want zo kan ik het niet vinden.
zit er ook een vliegaccu en lader bij? Lipo of niet?
waar kan ik dan de easy star kope?
zou je alsjeblieft de prijzen erbij willen zetten?

"www.vanhooffmodelbouw.nl
- Ontvanger
- 3 (mini)servo's
- 30A (!) regelaar (borstelmotor) ]]]] regelaar voor de motor mar op de easy star zit toch geen borstelmotor?
- Draagriem
-> €105,-

Dus onder de €200 zit je in de lucht.."

Hallo Tijn,

zoals gezegd: de Easy Star (EZ genaamd in de volksmond) kost 59 Euro. Hiervoor moet je hem wel zelf in elkaar plakken. In zo's 4 a 5 uurtjes te doen. (sommigen doen het in de gestelde 2 uurtjes, maar dit terzijde)
En er zit standaard wel degelijke een borstelmotor in. Deze is ruim sterk genoeg om lekker ermee te vliegen. Ik heb er zelf meer dan 500 vluchten mee gemaakt en de motor doet het nog steeds perfect.

Voor de complete zenderset zoals hierboven beschreven betaal je 105 Euro. Alles zit erbij zoals in het rijtje staat.
Vliegaccu is er NIET bij en ook de lader voor de vliegaccu is er niet bij.
Ik zou om te beginnen nog geen Lipo's nemen maar NimH. Gewoon penlites kopen bij het kruidvat (€5,95 per 4 stuks) en dan pakketjes maken van 8 stuks. Ladertje erbij en je bent klaar.

Bel Chris maar eens op (hij bijt heus niet. ;-)

Succes ermee

Frank

Frank Stevens zei:
Gewoon penlites kopen bij het kruidvat (€5,95 per 4 stuks) en dan pakketjes maken van 8 stuks. Ladertje erbij en je bent klaar.
bij de aldi heb je 4 2100mah batterijen voor 2.99. ja, ik ben een echte hollander

Back