Treed het probleem ook op als je een test opstelling maakt buiten het model met de servo`s rechtstreeks in je ontvanger?
Hoe heb je je Multi light aangesloten,ook via de mpx stekkers van je servo`s?
Sorry voor de vele vragen,maar probeer bepaalde zaken uit te sluiten.
Geen probleem, ben dankbaar voor het mee denken.
Verlichting loopt via een aparte mpx stekker( 1 in de vleugel voor rol en flap, en een 2e voor de flap servo( setup per vleugel helft)). Los van de servo's. Voeding is een aparte 2s 450 mah lipo.
Had in totaal 4 nieuwe hitec 5245mg liggen. Daar heb ik gisteren 2 voor de flap aansturing van gebruikt. De originele, hitec hs 255bb ofzo waren echte cheap varianten. Die al eens vervangen op hoogte. Als ik de overige 2 nieuwe hitec 5245 in de ontvanger druk gaat alles goed. Gebruik ik de mpx stekker van de vleuger waar ook de zelfde hitec 5245 aan zitten( alleen dan in de vleugel gemonteerd) gaat het mis. Het probleem begon eergisteren met de originele hs255 servo's. Vervangen voor overkill 5245 varianten en het blijft.
Toen 2 maal nieuwe stekkers eraan gesoldeerd. En nieuwe verlengkabels. Nog niet goed
Servo's vervangen. Niet goed.
Nieuwe kabels gemonteerd in de vleugels( tevens zo kort mogelijk gehouden). Niet goed.
Stekkers er tussen uit geknipt en gesoldeerd. Niet goed.
Mpx vleugel stekkers gemaakt. Niet goed
bec spanning opgeschroefd naar 6.5v. Niet goed.
Een dikke 20a bec gemonteerd. Niet goed
Alles uit de ontvanger gehaald. Niet goed.
2 servo's rechtstreeks in de ontvanger. Wel goed.
Nu heb ik alleen geen gedraaide/gewikkelde verlengkabels gebruikt. Op rcgroups ea gelezen over storingen die kunnen optreden met 'vlakke' kabels. Hier zit alleen geen powerbox in met dikke HV servo's en 3 meter kabels.
Maar dat blijft het enige wat nog kan vrees ik. Heb alles weer naar de schuur gebracht. Was in staat alles in de container te stampen. Vrouw chagrijnig dat het een bende is. Vaak is dat dan het juiste moment om te stoppen. Dan ben je niet meer constructief bezig
Laatst bewerkt: