mpx funjet vraagje(s): grootte batterijcompartiment, ...

Voor zij die een multiplex funjet in hun collectie hebben:
Hoe groot is het batterijcompartiment? HxBxL ?

fp evo 2170 lijkt me wat licht qua stroom, maar mijn evolite 4250 is misschien wat zwaar qua gewicht (308gr) en grootte (22Hx45Bx150L mm) ...

Met welke bat-motor-prop config vliegen de funjetters zoal?
Ik heb nog een himax 2825-3600 liggen van mijn gecrashte twister (total loss) en zou die graag gebruiken indien mogelijk.

Thanks,
Ally

mmm, die lengte vind ik wel bizar :?
dit zou willen zeggen dat de 3200 die multiplex buiten de 2100 aanraad niet zou kunnen passen (148 x 41 x 20 mm) 8O
of moet er misschien bij gebruik van de 3200 batterij wat materiaal weggesneden worden? :idea:

in prensipe kan je je accu helemaal tot achter door duwen... en je kan ook redelijk veel weg snijden

groeten Jeroen

heb er eentje aangeschaft 8)
evolite 4250 is geen probleem.
batterij moet maar een cm of 2 onder het topdeck zitten om in balans te zijn.
batterij positie is wel kritiek voor het cg blijkbaar. een beetje naar voor of achter geeft al direct een serieuze helling als je hem op de dimples vastneemt.
ik ga hem vliegen met de himax 2825-3600 van de twister met een 4,7x4 speedprop. ben eens benieuwd :o

thanks,
Ally

haalo,heb ook een paar vraagjes
waar is het middelpunt juist bij de funjet?
en voor de rolroeren en hooegteroer samen te laten werken moet je mixen maar ka het direct zo nie vinden

vooraan onder de vleugels zitten 2 "uitstulpingen" waar je het model op kan laten balanceren.
hij mag lichtjes naar voor hangen als je daar je vingers onder zet.

ik gebruik een evo9 van multiplex als zender en dan moet ik een delta model kiezen.
de mixers staan dan al direct juist bij mij.
maar dit is zeer zenderafhankelijk hoe dit ingesteld moet worden.

voor de geinteresseerden: met bovenstaande config gaat de funjet 145 à 150km/u vlak en een 180km/u uit een duik 8)
(gemeten met een eagletree pro datalogger)

greetz,
A

een 42A gemiddeld (425W) open. schommelt tussen 38 en 47A afhankelijk van de hoogteveranderingen.
dit gaat beestig snel en vertikaal 8) :D en kan toch een minuut of 10 vliegen met gevarieerd gas :wink:
alleen de landing is een beetje "hot" vanwege het gewicht: 810gr 8O
indien gewenst kan ik wel proberen om nog eens een grafiekje te posten ...

ik ben van plan om een tweede funjet te bouwen met een lichtere setup: 33gr motor, 25a controller, 3s2170 bat, lichte ontvanger, ...
zou op een 515gr uitkomen naar mijn schatting.
met een 200 à 250W input zou dit ook nog vlot moeten gaan ...
veel verder als dat wil ik de 2170's niet belasten.

wat is jouw setup Tadango met de funjet?

greetz,
Ally

Niet, ik heb een projeti ;) Mega 16/15/4 met 3s 2100 TP (144g met stekkers) met Jeti 30A regelaar en Grauper CAM prop 5.5x4.3, Doet 250W bij 498gram (iets meer nu, lijm...) Snelheid 150+ (moet nog meten met eagletree logger :)) Toestel is aardig vergelijkbaar en gaat hiermee als een raket verticaal. Volgas horizontaal mag niet met turbulent weer, dan klapt hij uitelkaar (zelf meegemaakt) dus de snelheid zit er aardig in. Vliegtijd is ook snel 12-15 min.

Coole setup!

Dat is dus ook de reden dat ik een lichtere versie wil bouwen die (bijna) zo snel gaat.
Die 800gr is gewoon teveel om mee te sleuren :wink:
Maar meer dan 25A (een 250W) wil ik net als jij niet uit die batterijen sleuren.

greetz,
A

meer is ook niet nodig :) Goede prop doet ook wonderen. 5.5x4.3 vliegt veel krachtiger en zuniger dan 5.2x5.2 en net zo snel..... verticaal zoiezo veel beter.

Hoi Mensen,

Ik mis mijn oude picojetje enorm, en heb daarom nu erg veel zin in zon funjet, alleen niet zon zin in de peperdure aanbevolen himax. :lol: Ik shop liever bij de chinees.

Verder heb ik nog wel het een en ander liggen, alleen weet ik niet hoe dat zal gaan met die aparte "kont" van de funjet in verband met outrunners die mischien niet in het hulsje passen, en flinke props die wel een vinnetje of 2 lusten als de G-kracht er een beetje mee gaat spelen.

Ik heb nog een BM2409-12A (delta) 200w 1570Kv. 7~20A motor liggen, maar die werkt pas optimaal met een enorme 8x4EP propellor, wat waarschijnlijk een beetje flink is voor zon snelle funjet. Ook heb ik nog een Typhoon 15/10, en een Typhoon 6/15 liggen.

Valt daar nog wat van te bakken, of zijn er mischien andere goedkope alternatieven, van United Hobbies of Aero Nuts ofzo?

Liefst vlieg ik trouwens op 25C 2200mAh lipos.

Het hoeft voor mij geen tenenkrommende snelheid te zijn waarbij je bang moet zijn dat je em na 1 seconde niet meer kunt zien, zolang ik maar lekker kan raggen en gooien. ;)

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Groetjes,
Sven

(Ps. Wat is et forum veranderd zeg! 8O )

Kijk eens bij de Chinees naar een binnenlopertje van +/- 3000 tr/v , ikzelf gebruik de 3W Typhoon met een 5.25x4.75 , wel met 3S 3200 20C.
Motor trekt ong 36amp , 5 min volgastijd heb je dan.

Allemachtig, Dat van jou is dan toch wel een flink scheur ijzer, Wot4. 8O
Je hebt er dus iets van 360watt aan hangen? Ik dacht dat je met rond de 250w al een aardig eindje weg kwam.

Die loodzware picojet (800gram) van mij ging al leuk tekeer op een simpel 150w fietsbelletje vond ik. Is die funjet iets dikker ofzo, of vind je het gewoon lollig om de stickers eraf te vliegen? :lol:

Maar iets van rond de 3000kv en een kleine prop rond de 5" leek me inderdaad ook wat beter. Helaas wil ik liever niet voor ieder vliegtuig een andere accu kopen, en ik heb eigenlijk net weer 2 nieuwe 2200 25C packs laten komen, dus als het mischien kan dan toch liever iets minder ruig. ;)

Ja ik heb even een tijdje niks gedaan aan bouwen enzo. :P Maar heb weer volle kasten en de lente komt er weer aan, dus ik kan weer aan de bak.

Klopt , volgens de Unilog hebben we +/- 360 watt .
Wij ( Tom en mezelf ) vinden het gewoon heel leuk om eens goed te kunnen racen :) .
Maar met die 2200 packs zou ik opteren voor een motor met 2000 a 2200 tr/v .
De stroom kan je dan beperken tot 25A , zodat je +/- 260 watt hebt .
De stickers houden het hoor ;) .

Laatst bewerkt:
Back