mpx funjet vraagje(s): grootte batterijcompartiment, ...

Ik heb wat lopen zoeken, maar ik kom dr niet helemaal uit denk ik.

2200Kv - max load 32A - 102grams.
2200Kv - max load 32A - 99grams.
2100Kv - max load 40A - 123grams
2400Kv - max load: 25A - 163grams
2300Kv - max load: 25A - 163grams
2000Kv - max load 30A - 205grams

De ene is denk ik tezwaar, de andere net iets teveel Kv. en verder weet ik ook niet zo goed waar ik nou op moet letten eigenlijk. ;) En of ze dr in zullen passen heb ik al helemaal geen benul van.

Ik ga denk ik wel proberen het bij hobbycity te kopen. Weet iemand mischien welke het beste gaat met een funjet en 2200mAh packs?

EDIT
Deze heb ik bij Perba gevonden, maar das denk ik gewoon dezelfde als die van 123grams die hierboven bij hobbycity staat?
Perba Motor

Laatst bewerkt:
Funjet

Over gewicht hoef je je geen zorgen te maken en over ruimte ook niet echt.

Mijn funjet had in de eerste setup een HET 2W20 op een 4,7x4,2 propje, en als accu een 5S PolyQuest 4350.
Accu lag iets voor de vleugel, woog totaal 925 gram.
Helaas kon de motor het toerental niet aan (43000 op de grond) dus hij stopte ermee in de lucht.

Nu heb ik er een Hacker B50 7L ingezet, op een 4.7x4.7 met een Polyquest 4350 pakket.
Geheel weegt 1100 gram, gaat prima.
Gemeten vermogen van deze setup is 1368 watt (44000 rpm op de grond)

GJ

krijg nu ook wel zin om mijn twinjet te gruizen en een funjet te bouwen (of de kleine microjet):

http://www.elektromodellflug.de/Projekte/funjet_vektor.htm

Vraag me aleen af hoe julie die roeren er stevig opkrijgen, want in mijn twinjet heb ik balsa lijsten met glasvezelschanieren gemonteerd na 2 keer de roeren eraf gevlogen te hebben. Echter echt strak vliegt hij niet meer. Kan zelfs zeggen dat hij krom is geworden.

ideetjes?

Mwah, als we dr motors van rond de 200 euro tegenaan gaan gooien zal het wel lukken denk ik. ;)
Alleen vind ik het dan niet zo leuk meer om te vliegen eerlijk gezegt, met het idee dat er een kleine 400 euro met 200km\u voorbij snord in een foam jasje. :lol:

De neus is wel lang genoeg om het zwaartepunt goed te krijgen denk ik, alleen, kun je zon inrunner gewoon in het orginele buisje proppen zonder dat dat oververhit enzo? Weet iemand mischien de maximale maat die je daarin kwijt zou kunnen? Dat zou het zoeken al een stukje simpeler maken. :)

Laatst bewerkt:
Ik had het eigenlijk niet tegen jou, Erik. ;) Maar dat vector setje is wel geinig, hier is zelfs een filmpje te zien van een funjet met zon set: http://nl.youtube.com/watch?v=Upb17Mt4jbk

Gaat vrij krap door de bocht met volle deflectie.

Alleen wel weer n beetje jammer van die prijs, 50 euro voor een paar stukjes PVC of iets dergenlijks en wat simpele montage spulletjes.

Ik vind zon buitenstekende buitenloper er wel n kleinbeetje vreemd uitzien trouwens. :P Als het even kan een binnenlopertje dat erin past. +250w buitenlopers die boven de 2000Kv uit komen zie ik eigenlijk ook niet veel. Wel veel die ver boven de 3000Kv zitten of onder de 1500Kv. maar dr tussen in is denk ik niet veel?

Zon 2409-12A 1600Kv fietsbel van 200w en een 7x6EP propellor is denk ik net wat onder de maat voor een lekker potje gooien met de funjet? Die zijn vrij plat, belachenlijk goedkoop, en kun je denk ik zo in die zwarte huls bouten, maar ik weet niet of dat vermogen en zon (relatief) grote prop wel prettig is voor de funjet. Ik had een 1750Kv. 130w fietsbel in mijn oude picojet zitten met dezelfde accu en een 7x5EP propellor, en dat vloog redenlijk, klimmen ging aardig maar het was niet wondersnel te noemen. Ik vraag me af of die 200w versie net dat beetje extra geeft waar ik naar zoek.

Mischien is het goed om een algemeen funjet topic te openen?
Ik heb het idee dat niet iedereen in een accu bakjes topic zal kijken of er iemand motor advies kan gebruiken. ;)

Laatst bewerkt:
dat algemene funjet topic is er al: http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=23606&highlight=funjet+topic&page=35

maar een nieuwe ronde, nieuwe kansen. zullen we maar? Als het weer niet beter wordt ga ik vandaag de funjetdoos openen en de boel samenplakken. de spullen zijn binnen op wat smoorspoeltjes en (belangrijker?!) propellors en meenemer na.
de setup: turborix 2835-2700 binnenloper 2700KV met Himodel 40A regelaar en saehan 2100 mAh 3s1p 16C en hextronic 2200 mAh 3s1p 20C lipo's.
ik heb nog wel wat vragen betreffende ontstoren van de verlengde servokabels (mag dat met tussenstekker?), accubevestiging en propellorkeuze en de daarbijbehorende snelheid en klimvermogens :-).

Je motor kan elk toerental aan , het is de regelaar die alles beperkt.
Ik heb bij ons al Funjets zien vliegen met 1100 Watt , echt snel in de rechte lijn , maar verder niks.
En hum rols waren dan al versterkt met Carbon
.Zij vlogen met 4S 5000 , vliegen ging goed , maar landen , heb je wel iets meer plaats nodig :(

Hoi H. de Winter,

Ik zie dat je dezelfde soort accus gaat gebruiken als ik. Ik kan alleen je motor nergens terug vinden. ;) Heb je mischien wat info?

Dan is het dus deze motor. :)

Stevige jongen denk ik. Lust 35A max, maar ze melden een 25A regelaar dus ik ga uit van iets van 240~250w ofzo om normaal mee te vliegen. Op de prijs 20 dollar kun je in ieder geval niet mopperen. :P Ik ben benieuwd of die motor geschikt is en of iemand weet wat je ervan kan verwachten.

Hehe :lol:

Groot genoeg om zelfs een 3S4250 in kwijt te kunnen indien je genoeg motor achteraan hebt zitten ...

Waar is mijn draadje plots naar geevolueerd ;)

Greetz,
Ally

Back