MPX Magister bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door WeZZe, 7 sep 2007.

  1. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Zoals in dit draadje vermeld heeft Sam ne MPX Magister gebouwd maar doordat de batterij van zen camera leeg was en hij er niet op wou wachten.Heb ik me dan maar ook een Magister gekocht om de bouwfoto's te kunnen plaatsen. :D

    Ik wil ze gewoon plaatsen omdat dit men allereerste echte bouwen is van een vliegtuig.Het bouwen van een rc auto heb ik al achter de rug 8)

    Hier komt het dus,het bouwverslag van de Magister.Of wat je een bouwverslag kan noemen maak er maar een -je van :roll: .Heb nog niet van alles foto's kunnen maken.

    Alle onderdelen netjes en zonder brokken uit de doos gehaald. Enige minpuntje is dat er een stuurstang ontbreekt.Het is zoals bij Ikea,ofwel heb je iets teveel ofwel heb je iets te weinig. :?
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    Motor al op de steun gemonteerd en de vleugel gemonteerd,het makkelijkste van gans het bouwen :oops:
    [​IMG][​IMG]

    Alle servo's gemonteerd,rudder-elevator-ailerons en ook voor het slepen
    [​IMG][​IMG]

    Het beetje balsahout gekleefd voor het landingestel-staartvlak
    [​IMG][​IMG]

    Het enige probleem is dit:als ik de 2 helften wil samenkleven heb ik moeite om het goed te doen passen :evil: .Boven en onder zal het kleven geen probleem zijn.Enkel het gedeelte binnenin kan ik niet samenhouden. Achteraan is dit ook het geval.
    Is het balsa niet te breed en moet ik er wat gaan afvijlen? Of moet ik het gewoon proberen vastklemmen met spanvijzen en dan gaan kleven :?:
    [​IMG][​IMG]


    Het is niet door de servo kabels die er tussen zitten.Ik kan echt de delen niet tegen mekaar houden.

    Iemand een oplossing hiervoor :?: :idea:
     
  2. Acropilot

    Acropilot Guest

    gewoon kijken waar het klemt, en desnoods wat elapor weg snijden he ;)

    en nu zie ik es da motorplaatje, is blijkbaar epoxy, en nimeer diene rode plastiek, dus zal wel even goed zijn als die alu die ik erop heb zitten hoor wez :)

    grtz
     
  3. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Der is toch nog ene slimmen op het forum. 50 keer bekeken en niemand die er op antwoord.Of e simpel voorstelleke doet.
    Kga straks ewa proberen van ewa balsa weg te snijden.Ik denk zelf dat het het hout is waar het landingsgesel in moet komen te zitten.Die ewa te breed is.
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Allé, uwen fotokes zijn dan ook zeer klein he, dat gaan wij zo niet zien van hier he..

    wille gij dat wij het beter bekijken, dan moette gij toch afkomen met betere plaatkes he!
     
  5. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    U vraagd,wij draaien.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Je kunt het beste (vind ik tenminste 8) ) eerst de helften zonder servo's en de triplex plaat passen.
    Wanneer dit past, evt. na een correctie, plaats je de triplex plaat. Als je zo onderdeel na onderdeel verder gaat
    zie je vanzelf waar het probleem zit en kun je het dus oplossen.
     
  7. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Heb een deel van het balsa geknipt.Past nu wel wat beter,vanavond proberen kleven.
     
  8. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.994
    Locatie:
    IJsselstein
    Pas gaan lijmen wanneer het goed past.
    Eenmaal ingesmeerd met lijm kun je niet meer terug!!!!!
     
  9. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Met uhu por kan de schade nog wat beperkt blijven.
    CA daarentegen.
     
  10. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ben je inmiddels al wat verder met de bouw van de magister??
     
  11. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ja,hij is ondertussen bijna klaar.Ik werk er dan ook niet alle dagen aan.Ik kan het soms een weekje overslaan om er aan te werken.Enkel nog wat kleine aanpassingen.Nog wat gaan verstevigen aan het balsa,m3 boutjes blokkeren met wat locktite,stuurstangen verbinden met servohevels en nog wat van dat prutswerk.En hopelijk binnenkort een probleemloze maiden.Zal nog wat fototjes plaatsen dit weekend.
     
  12. Acropilot

    Acropilot Guest

    wezze, komde em zondag maidenen? wordt goed weer, sukhoi gaat ook de lucht in dan, met mijn magister is alles top, is nu niet meer en lompe traag stuurbare kist, maar met wat meer uitslagen beter zwaartepunt etc, is het een zware suntbak geworden, lees, al rollend verticaal steigen snap rolls en nog wat rare 3d :p (behalve hoveren dan :p ) wat ik nu aan het oefenen ben is leuke touch en gos, en dat is grappig op ons plein, raak ik soms met men landinggear dat kleine haagje dat op ons veld staat :p
     
  13. WeZZe

    WeZZe

    Lid geworden:
    6 apr 2006
    Berichten:
    943
    Locatie:
    Zwalm
    Ik ben wel nog nie ingeschreven hé.Tenzij da gij het doet.Ma das dan nie zo plezant.Alé voor u wel maar nie zo voor mij.
     
  14. Remco111

    Remco111

    Lid geworden:
    27 jun 2006
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Echt, Club:TheFlyingDutchman

Deel Deze Pagina