mpx magister (nu eindelijk met foto's :P )

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
zoals ik zie, is er plots een grote vraag naar wat fotos van de magister,
dus heb ik er maar wat getrokken, met dit slechte weer kan ik niet naar de club, dus ook geen filmpje maken van een vluchtje; maar ik zal de brutale motor kracht eens laten horen en zien straks als ik eens taxi en de tuin ;)

hier dan de fotos:

img0516vi5.jpg

de binnenkant, met de himax motor, het alu plaatje, een cc 45 en een apc 11x5.5 ;)

img0517js2.jpg

zoals je hier ziet, blijkbaar genoeg ruimte voor accu, je kan er zelf een 5 cellen pakket in rammen als je wilt :P

img0518fm7.jpg

hier zie je vleugelbevestiging die ik wel verstevigd heb met glasmat, en de ontvanger plek, met enorm veel ruimte voor vanalles en nog wat, als je goed kijkt zie je nog een losse servostekker liggen, die is bedoeld voor de sleepbevestiging aan of uit te koppelen, dus voor de sleeplier te droppen bij landing.

img0519ve4.jpg

overview, met een van men mx-12's als vergelijking van de grote van de magie ;)

img0520qy7.jpg

ander zij-aanzicht van de magister

img0521sv0.jpg

en nog eens zen stoere voorkant, waar ik wel een luchthapper heb in geplaatst voor koeling

wel, nu nog dat filmpje voor jullie, en dan gaat ie terug de kast in, moet nog wat dingen klaarzetten voor de sukhoi :P

groeten!

mooi ding en mooie foto`s !!
allen lijkt die lipo bol te staan op de foto ? :? (heel iets..)
en is die ijzeren kabel naar de motor voor als je er een brandstof in zal zetten ?
(en als ik er niet overheen gelezen heb..) wat is het totaal gewicht ?

accu staat niet bol hoor :)
zijn gewoon die himodel lipos :P
de ijzeren kabel komt van de richtingservo die het voorwiel aanstuurt

heb hem nog niet gewogen, maar zla zeker rond de 2 kilo zijn, kan hem nu niet wegen, batt van de weegschaal is plat :P

je bent niet de enigste en dachtje dat ik die batterijen ergens kon kopen ? haha :p
maarja ik koop misschien ook wel de magister als video vliegtuig (foto) want hij kan zat een kamera mee sleuren..
maar is deze wel net zo geschikt als een EZ ? ik weet het hij is duurder ook kwa setup enz..
(maar m`n vader koopt het vliegtuig voor me , omdat hij graag luchtfoto`s van vanalles en nog iets wil hebben :lol: en als ik dan een magister doe heb ik er ook nog iets moois aan :lol: ) dus kan dit ook goed ? en ook langzaam een beetje zweven om een foto te maken ?

hmm, magister kan wel langzaam vliegen, maar niet echt zweven, verliest snel hoogte, en is ook niet zo heel makkelijk zoals je dent, veel bijsturen en rudder, maar is eigenlijk een tamelijk simpel baksken, heb hem gewoon gekocht omdat hij lekker groot is :P

denk wel dat hij zeker een halve kilo aan camera kan meenemen ja, dus zal geen probleem worden, heb al een site gezien, met iemand die dezelfde setup als mij gebruikt 2x sony handycams mee had, een onderaan aan het landingsgestel en een op de staart, dus moet lukken :)

hmm gaat wel lukken kan er ook nog eens een iets groter "ding " aan/onder :P
het word dus de magister .
ik heb waarschijnlijk een magister 2dehands gekoch met aleen servo`s (10 vluchten gemaakt.hij vloog met een speed 680 en een nihm pakket geloof ik maar dat spul gaat er natuurlijk niet in .
als ik hem heb dan gaat er een (z`n paarse) brushless van UH in.. mort ik dan een lage kv motor nemen of hoge ?
en 2 kilo trek kracht moetvoldoende zijn lijkt mij :lol:

sjoerd zei:
hmm gaat wel lukken kan er ook nog eens een iets groter "ding " aan/onder :P
het word dus de magister .
ik heb waarschijnlijk een magister 2dehands gekoch met aleen servo`s (10 vluchten gemaakt.hij vloog met een speed 680 en een nihm pakket geloof ik maar dat spul gaat er natuurlijk niet in .
als ik hem heb dan gaat er een (z`n paarse) brushless van UH in.. mort ik dan een lage kv motor nemen of hoge ?
en 2 kilo trek kracht moetvoldoende zijn lijkt mij :lol:

Ik stop er een Hacker A30 14L in

hier dan het beloofde filmpje ;)

[/media]

groeten, tell me if you like it ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij hebt wel een lekkere lap gras in de tuin! 8O

Bij ons staan er stenen, picknickbank, schuur, tuinhuisje, terrasje, glijbaan, vijver, trappetje en plantnborders. :(

Genoeg om de tuin (te) vol te zetten zodat er niet in gevlogen kan worden.

verder een leuk ding die magister!

gr,

niels

hebben wij ook hoor, dit was slechts een stukje van de tuin :P (kuch kuch)

grts

ohw, en vliegen doe ik er enkel in met shocks, voor de magister zou het lukken, maar ik riskeer het niet :P

Ik heb ook een magister met brushless setup,axi 2820/10 60A regelaar en 3cell 4000mAh lipos en 12x6 klapschroef(land op weide)
Vroeger vloog ik met de originele borstel setup,Is echten brol :evil: na 3vluchten telkens de vertraging aan flarden,heb er 3 versleten
Mijn toestel vliegt al 1,5 jaar en heeft al heel wat meegemaakt
Bij de maidenvlucht met de originele setup brande de regelaar uit:toestel onbestuurbaar en van op ong 40m recht op zijn snoet de grond in 8O
Durfde niet gaan zien,was nog maar 1min de lucht in
Was op een akkerland gecrasht,schade:2gebroken kunststofschroeven van de vleugelbevestiging,kapotte schroef...........dit was alles 8)
Dus een oersterk toestel,heb ook al eens gestart met werpvlucht met verkeerde toestel geselecteerd :oops:
knal de grond in na 10m,oprapen en het stof afblazen en terug met de goede selectie de lucht in
Dit toestel laat zich heel gemakkelijk vliegen,eens hoog genoeg en matige snelheid leg ik mijn zender voor 20 sec op de grond en pik ik terug op als hij bijna uit het zicht zou verdwijnen.
Is voor mij het beste toestel tot nu toe van mpx en heb 7 verschillende vliegen van mpx
Ik gebruik de originele motorbevestiging,is zelfs nog niet stuk van de superstuik.
Kan zeker met deze setup 20min vliegen,volgas,traag en af en toe eens zweven
Heb himaxen en axi motoren lopen,ik vind wel dat de axi motoren een veel beter rendement hebben maar ze zijn dan ook een stuk duurder

je sais zambezi :oops: maar gebruik de zelfde regelaar op men cobra, die dus met zen klapschroef een brake nodig heeft, agja, is niet erg, land de magister toch altijd op 1/4 gas dus motor staat amper stil ;)

mvg

Ik ga me dit geweld ook gaan aanschaffen,op aanraden van Sam.
MAAR heeft er iemand een idee waar ik de enkel de magister kan aanschaffen zonder alle rc erin.Meestal nu hij nu nog enkel rr verkocht.Heb al veel shops bekeken maar tot nu toe niks gevonden.
Iemand een idee waar ik het nog eventueel kan bestellen.

Ik zal mss binnekort een volledig bouwverslag posten tesamen met Sam.Heb alles besteld,een deel ga ik morgen zelf om.De rest komt volgende week aan.
En ik hem men fototoestel altijd bij de hand.

Back