MPX Model instellingen kopieren naar andere zender

Ha die Joost,

Volgens de beschrijving moet het kunnen via een kabel met het ord no: 8 5120 (is een oud nr want op de Mpx site vind ik die niet).

Maar nu mijn vraagje 8) heeft iemand zo een kabel en/of weet ie hoe de aansluitingen zijn zodat je dus verschillende modellen uit je geheugen kan overhevelen want ik heb alles hier liggen kwa kabel en din pluggen :wink: Corrien misschien?

Grtz,
Heino

Voor de MC3010 en MC3030 heeft Multiplex nooit een interface-kabel uitgebracht voor eindgebruikers en al helemaal geen data-kabel om een direkte verbinding tussen twee zenders te bewerkstelligen.

In Zwitserland is er wel een interface te koop geweest, die iemand zelf had ontwikkeld. Of deze nog steeds leverbaar is, weet ik niet en ook niet door wie deze werd geleverd. Deze kende de mogelijkheid om het volledige geheugen op de p.c. op te slaan en daarna eventueel weer in de zelfde of in een andere zender terug te plaatsen. Het was dus niet mogelijk om afzonderlijke modelgeheugens op deze manier te kopieren.

Ook de servicedienst van Multiplex kent alleen de mogelijkheid van een complete geheugen-dump. Bij reparatie wordt deze gebruikt om zeker te zijn, dat er geen modelgegevens verloren raken.

Dag Corrien

Nou Corrien de "Manual for the PROFI mc 3010" zegt toch wel wat anders op pagina 70 8) namelijk het onderwerp "Transferring between two transmitters" waarin het toch duidelijk wordt uitgelegt en waar dus ook dat order nummer wordt vermeldt :wink: .

Dus misschien dat iemand anders nog suggesties heeft :roll: .

Grtz,
Heino

P.S. ik kan het wel effe scannen maar het staat er echt, alleen de connector-aansluitingen kan ik echt niet vinden.

Inderdaad, nooit geweten ( :oops: ). Net als met kopieren kan men 1 modelgeheugen via de transferkabel naar een andere zender zetten.

Er zal eens gezocht worden of deze kabel een ander bestelnummer heeft gekregen. Documentatie van deze kabel heb ik in ieder geval niet, dus daarnaar hoeft niet gezocht te worden.

Het werkt!

afb5653.jpg

Links de datakabel, rechts een leraar-leerling exemplaar. (kan ik m'n broertjes/vader lesgeven ;))

als ik foto's op het forum zet vraag ik me elke keer af waarom ik er altijd te laat aan denk een snijmatje te pakken... :oops: :roll:

afb5654.jpg

Modellen van zender naar zender kopieren gaat zo erg snel.
Denk niet dat ik het vaak zal gebruiken, maar als bijv. m'n broertje met 1 van mijn modellen wil vliegen scheelt dit een hoop trim en instel gedoe.

De 'schakeling' stelt geen fluit voor, echter kon mijn elektronicaboer geen 1.5V Zener diode's leveren. Daarop heb ik 2 kleine glas diodes in serie gezet, gezien de spanningsval van deze diodes komt dat ongeveer op hetzelfde neer. (let er wel op dat je deze diodetrein dan precies andersom moet aansluiten)

Back