MPX Royal EVO/PRO/SX kalibratie-menu

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Corrien, 16 sep 2021.

  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Via het programma Multiplex Launcher kun je het kalibratie-menu van de Royal Evo/Pro/Sx openen. Zo heel af en toe gebeurt het echter ook, dat bij het inschakelen de zender automatisch naar dit menu is omgeschakeld. De meeste gebruikers veronderstellen dan een defect en bellen de servicedienst. Nu wil ik elke keer best wel uitleggen hoe het kalibreren in z'n werk gaat, maar het is natuurlijk net zo makkelijk als dat ergens op papier staat. Als eindgebruiker kun je zoiets probleemloos zelf uitvoeren.

    Kalibreren MPX Royal Evo/Pro/Sx:

    - zet de stuurknuppels en de schuifjes op het middenconsole exact in de nulstand en schakel daarna de zender in.
    - beweeg beide schuifjes volledig naar onderen. De rode led licht nu op. Wacht tot deze dooft.
    - beweeg vervolgens beide schuifjes volledig naar boven en wacht weer tot de led dooft.
    - zet de schuifjes terug in de nulstand.
    - beweeg nu beide knuppels naar beneden en naar binnen tot ze schuin in de hoek staan. Wacht weer tot de led dooft.
    - beweeg vervolgens beide knuppels naar boven en naar buiten tot ze schuin in de andere hoek staan. Ook nu weer wachten tot de led dooft.
    - zet tenslotte de knuppels weer in de nulstand.
    - schakel de zender uit en weer in.

    Als de kalibratie is gelukt schakelt de zender weer in met het normale start-display. Als de procedure niet goed is uitgevoerd krijg je weer het kalibratie-menu, waarin alle posities in procenten worden weergegeven.
     
    Cnn en Herby63 vinden dit leuk.
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Nog een bijkomende opmerking:
    Bij mij werkt de Multiplex Launcher niet wanneer de schermresolutie groter is dan 1920x1200, zoals op mijn desktop scherm.
    Wanneer ik daar de resolutie (tijdelijk) terug zet op 1920x1200 werkt het wel.
    Op mijn noteboek die native 1920x1200 heeft loopt de Launcher meteen goed.
     

Deel Deze Pagina