mpx space scooter vs easystar

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
W

windspirit3

Guest
twijfel twijfel twijfel. :(

tis weer eens tijd om mijn hangar uit te breiden.
menig site afgespeurt en naar een modelbouw winkel gegaan, maar kan me zelf niet echt overtuigen. voordelen en nadelen op papier gezet, lost ook niets op. enig persoon die ervaring heeft met een space scooter, die van de easystar kennen we nu wel :lol:

mvg bas

Zou je dan niet beter gaan kijken naar de Multiplex minimag? De easystar en de space shooter zijn toch 3 kanalen? (gas/rudder/hoogte)

Met de Minimag krijg je dan ailerons erbij, wat qua vliegen weer een stapje verder is..

De space scooter heeft volgens mij alleen geen rudder.
Wat niet wil zeggen dat je dit er niet eenvoudig in kunt maken.

Easystar -> Als je leuk wilt rondvliegen en ook wilt zweven (doet ie geweldig)

Spacescooter -> Als je leuk wilt rondvliegen en ook wilt spelen.

:D

Spacescooter heeft wel een rudder. alleen is het hoorntje hiervoor niet meegeleverd en de kabel niet.. als je deze uit zou snijden kun je deze gewoon gebruiken. De ruimte voor de servo is wel aanwezig.

Als je reeds vliegervaring hebt opgedaan is de spacescooter een erg leuk model. Vliegt gemoedelijk en fun.

Yep. de Scooter met de roxy zoals Noah die vliegt is erg leuk.

Trekt aardig weg, en in redelijk veel wind nog goed te vliegen als je er wat ervaring mee hebt opgedaan..

Richtingsroer is optioneel. Maar niet echt nodig.

dat is het hem juist.
een el zwever heb ik al, vliegt overigens fantastisch. een trainerkist br. heb ik ook al maar die is grounded, ik durf niet. nu wil ik een soort rag bak, die tegen een stootje kan en kan stunten. maar de vlieg eigenschappen van de es spreken me ook aan.

dus dilemma!

ps minimag mooi app. maar niet wat ik zoek

Duidelijk space scooter... wat je met dat ding niet kunt doen joh ;)
Ik vlieg hem trouwens met een aeronuts fietsbel :D met 2200 3s lipo's.

Ik heb WEL het richtingsroer aangesloten. De ruimte voor de servo zit er, en er is ook een gootje "uitgesneden" om de buis met kabel langs te leggen, net zoals dit voor het hoogteroer het geval is.

Ik heb gewoon een setje roerheveltjes gekocht, buisje met stuurstang, roerheveltje op het richtingsroer gelijmt, alles aangesloten, en vwala.
(wel het richtingsroer ff los snijden aan de bovenkant ;)

En onderschat dit niet, een uitslag van 5mm is MEER dan genoeg om leuke dingen te doen!
Ik had hem zelfs in vrijwel prophover!
Eerst zat er iets van 1 cm uitslag op, maar dan maakt je scoot gewoon een volledire roll alleen op rudder :lol:

Hoi...Toevallig bezit ik beide toestellen...de Spacescooter en de EZ.
Beide vliegen stock vrij duf vond ik..
De EZ vloog grazieus en erg gemakkelijk/veilig.
Voor wat meer pit had ik er een Typhoon 6/13 in geplaatst.
Dit in combinatie met een 6x6 brandstof prop. maakt hiervan een overpowerde zwever....maar het vloog wel leuk :)

De Spacescooter idem...met de standaart 400 motor kon ik niet mijn 11.1V lipo gebruiken.
Ik verving de 400 ook voor een 480 racer.
Dit vloog net leuk...er zat een leuk gangetje in en had meer uitdaging dan de EZ.
Wel is hij al 3x door midden gebroken maar dit komt meer door mijn vlieggedrag dan door het toestel zelf.
Voordeel is wel dat alles zeer gemakkelijk en snel te herstellen is.
Voordelen van de Spacescooter ten opzichte van de EZ zijn naar mijn mening:
-Meer uitdaging.
-Stuk minder wind gevoelig.
-Hogere snelheden haalbaar.
-Verveelt minder snel,meer mee mogenlijk.

Nu heb ik deze motor in de Spacescooter geplaatst http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=457 en samen met een 7x4 Graupner klapprop. vliegt het super.
Loodrecht de lucht in en lekker rap :)

Dus om met dit hele verhaal jouw vraag mogen beantwoorden...
JA!!...Spacescooter is een erg leuk ding en zeker de moeite waard.
Succes...

Mvg.Melvin

(ik lees net dat je een ragbak wilt...dan zeker niet de EZ,ga dan voor de Spacescooter...prop er later een brushless in en je hebt je ragbak)

[offtopic]Melly, heb je een filmpje van je EDF motor met de scoot ? wil voor de grap eens mijn Warp4 motor plaatsen.. dan weet ik ongeveer het effect.. hoeveel watt kan die motor leveren?[/offtopic]

Hoi Noah.
Helaas heb ik nog geen filmpje.
Eigenlijk vandaag voor het eerst met deze setup gevlogen ;)
Volgens de site is het maximale vermogen 350.
Ik haal nog lang niet uit wat ik uit de motor kan halen..
Dan moet ik eerst een betere lipo + regelaar kopen.
Ik zit nu al tegen de grens aan denk ik.

20c lipo en 30-40 amps regelaar.. dan gaat het spannend worden ;) Op welke lipo's / regelaar draai je het nu? merk je snel beperkingen?

25 amps regelaar en 2200mah 10c lipo.
Test vlucht was half gas (was al zat) met korte spurtjes van 5 sec. vol gas.
Alle componenten hielden het prima. en geen gekke temperaturen.
Jij denkt dat ik al met een te grote prop vlieg?

Back