MPX Twin Star. Zin in!!!

Hallo allen.
Ik had vorig jaar december een Topic geopend omtrend welke Brushless motoren in een MPX Twin Star te steken.
Mijn hartelijke dank nog voor al diegenen die toen hebben gereageerd..super!!!

Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden verder en heb ik tussentijds een Gaui 330X-S, Hype Wow Hotliner en Parkzone Extra 300 ingevlogen en ben zeer content met deze machines.
Maar omdat ik een tijd heel graag een meermotorig toestel wil gaan vliegen ga ik de Twin Star aanschaffen.
Heb vanochtend al 2 mooie Turnigy 1450KV motoren besteld bij HobbyCity.
Heb ook nog 2 stuks 30A regelaars liggen en metal gear servo's van de juiste maatvoering ten overvloede.
De 2 motoren zullen straks met 2 stuks 7x5 props worden uitgevoerd.

Ik heb erg veel zin in dit project omdat ik ondanks de 7 jaar die ik al uitoefen in deze geweldige hobby nimmer een vliegtuig heb mogen vliegen die meer dan 1 motor heeft.
Ik denk dat het wel gaaf is om met een toestel te vliegen die 2 of meer motoren heeft.
Zat ook te denken aan de P-38 Lightning van E-flite.
Maar dat toestel is moeilijk aan te komen in Nederland en weet niet helemaal zeker of dat ook wel zo lekker vliegt.
De stock set up houdt zowiezo niet echt over en om nou zo'n ARF toestel te kopen waarna ik gelijk de regelaars en motoren uitsloop lijkt me ook niet wat.
Dan maar een Twin Star die ik helemaal naar eigen smaak kan uitvoeren met een set up die mij bevalt.

Dit gaat geen haast projekt worden, want vandaag haal ik mijn tweede Extra 300 op in Enschede en dat toestel wil ik eerst nog strak en vliegklaar maken.
Zodra de Twin Star een waarlijk feit is dan post ik mijn relaas op dit Forum.
Vr Gr Erwin

Erwin,

Wat een toeval, mijn voornemens zijn ook om een TwinStar II te kopen. Ik heb voor mijzelf al het één en ander uitgezocht qua setup ed. En waar ik het één en ander ga bestellen. Heb oa de brusless motors ca 2 weken geleden bij HK bestelt. Maar heb de Twinstar zelf nog niet gekocht, omdat ik weet dat ik de komende tijd niet heel veel tijd heb. En ik ken mijzelf... als die TwinStar binnen is, dan wil ik hem ook gelijk goed in elkaar zetten. Daarom ben ik even verstandig, en heb ik hem nog niet besteld. Maar dat terzijde. :)
Ik wil de TwinStar gaan inzetten als FPV vliegtuig. Maar ben benieuwd, kunnen we wellicht in Apeldoorn met twee TwinStars gaan vliegen. :)

mvg,
Patrick

Heeeeeee Patrick.
Gaaf man dat jij ook met een Twin Star gaat vliegen straks.
Ik had het eigenlijk niet in de pen zitten, maar wil het toch eens proberen zo'n twee motorig toestel.

Heb de servo's en regelaars al liggen.
De 2 motoren zijn gisteren besteld en heb daarnet 2 aluminium motor mounts in Amerika besteld.
Die zijn precies op maat gemaakt voor de Twin Star.
Zag ook al iemand een Triplex schotje gebruiken om daar de motoren op vast te zetten in de gondels.
Maar mezelf kennende wil ik er straks nog sterkere motoren inzetten en dan ga ik liever voor die alu mounts.
We houden er wel contact over.
Oja......zondagmiddag wordt er gevlogen op Zuidbroek.
Rond enen zijn we er.
Vr Gr E

Zo.............de nodige maanden verder en het verhaal omtrend de Multiplex Twin Star is toch nog een feit geworden.
Samen met een vliegmaat 2 stuks MPX Twin Stars besteld.( 1 voor hem en 1 voor mij)
De toestellen zijn vandaag binnengekomen en ik ga de mijne vanavond ophalen bij hem thuis.
Een nieuwe complete set up is ook al reeds onderweg en heeft max nog een 2 weken nodig om mijn voordeur te bereiken.( servo's/motoren en regelaars)
Hoop deze dikke Twin dame binnen 3 weken vliegklaar te hebben.
Relaas volgt later.
Vr Gr E

Zet er niet te dikke motoren op ,het vliegt echt belabberd met te dik vermogen .
Een ampere of 25a 30 max vliegt leuk en met overtuiging .
Ik zat laatst op 90 ampere bij 3 cellen dat vloog niet super,vond ik zelf .

Groeten Wiebe.

Hoi Wiebe.
Bedanbkt voor je input en advies.
Wordt zeer op prijs gesteld aangezien het mijn eerste Twin Star is.
Ik zet dit erin:

2 stuks Turnigy D2826-10 1400KV Brushless outrunners
2 stuks 7x5 of 7x6 props
2 stuks 40A Brushless regelaars
4 stuks digitale 3.9kg metal gear servo's
1 Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo pack
Spektrum AR6200 met satteliet

Zal al met al behoorlijk van z'n plek gaan vermoed ik want heb zo'n zelfde soort set up ook in mijn P-38 Lightning zitten van ±1300gram en die vliegt lekker kan ik zeggen.
Het zal nog even gaan duren, maar zodra de Maiden een feit is meld ik dat hier.
Vr Gr Erwin

HobbyKing R/C Hobby Store : D2826-10 1400kv Brushless Motor

Deze zijn dat dus ,lijkt me prima ik heb ook zoiets er op zitten .
Ik heb de twin gevlogen met diverse setups maar kom steeds weer uit bij een motor van ongeveer 50 gram en tussen de 1400 tot 1700tpv.

Zet er ook een prop op die wel een beetje trekt aan het toestel de 7x5/7x6 zal het vast goed doen een slowfly prop 8x3,8 geeft het toestel gewoon niet genoeg snelheid .
Het is wel vliegbaar maar half gas trekt het niet zeg maar ,beetje moeilijk uit te leggen .

Maar je setup lijkt me prima ,zelf heb ik er van alles op gehad van binnenlopers tot fietsbellen[ook prima te doen].
Nu heb ik er een kda2210s op zitten met een 7x5 propje .

Groeten Wiebe.

Voor mij is het nog even wachten totdat ik mijn mooie Twin Star helemaal kan afbouwen.
Zit nog met volle geduld te wachten op de elektronika die uit China mag komen.
Aangezien dat zekers nog een 2 weken zal duren tijd voor andere zaken.
Mijn P-38 Lightning Twin toestel vliegt ook erg fijn en zal tussentijds dienen als compensatie om mee rond te vliegen op het veld met m'n vliegmaatje.Ha ha ha ha.
Hopenlijk is het droog vanmiddag.
Vr Gr Erwin

Hihi .
Ik vlieg de twinstarr met alles wat ik maar heb liggen en de stroom aankan .
Zowel 1000mah 2 cellen als de balance maar klopt tot 3 cellen 5000mah.
Hij kan in principe langzaam en redelijk vlot vliegen .
Met weinig wind kleine cellen er in en met veel wind dikke zware pakketten.
Maar met 3 cellen 2200 vlieg je zo een 15 min .
Let wel ik vlieg veel kwart gas mat uitschieters naar vol gas .
Het mooist vind in rondjes draaien een meter hoog over een veld .

Groeten Wiebe.

Hoi Wiebe.
Helemaal duidelijk ben je weer.
Zelf vind ik dat ook het mooiste om laag over het veld heen te vliegen.
Ik doe dan vaak Fly Bye's over het veld heen op een maximaal 2 meter hoogte.
Het liefst lager maar dat is afhankelijk van hoe de wind staat.
Vlieg sinds kort ook met een P-38 Lightning en om die te laten paseren met een op lage hoogte fly bye is echt super gaaf om te zien.
Vanmiddag maar weer eens flink genieten met de vliegmaatje.
Vr Gr E

Back