Mpx twinstar 2 motor komt los

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door de79, 23 jul 2015.

  1. de79

    de79

    Lid geworden:
    22 feb 2012
    Berichten:
    103
    ik heb een mpx Twinstar 2 met een tuning setup van Torcster. Nu zijn mijn motoren al 2 maal tijdens de vlucht los gekomen. De motor is geschroefd in een plastic deel en dit plastic deel is in de elapor verlijmd. Deze verbinding is niet sterk genoeg. Ik heb deze gelijmd met Zacky lijm speciaal voor elapor. Nu vermoed ik dat er wel beter kleefstoffen zijn zodat deze niet meer loskomt. Wie kan me helpen?

    1.jpg
     
  2. pierreke

    pierreke

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Maastricht
    Ca lijm vult niet. Dus het is van belang dat de bevestiging zo naadloos mogelijk past. Uitstekende delen glad schuren.
    Daarna een deel met activator inspuiten en even laten uitwasemen. Dan het andere deel met ca insmeren en in elkaar zetten. Goed aandrukken totdat de lijm uitgehard is. De activator zal met de ca reageren en warm worden waardoor de hechting veel beter wordt.
     
  3. Koos D

    Koos D

    Lid geworden:
    30 aug 2015
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nieuw-Buinen
    Dag, bij mijn 2e hands Twinstar waren de motoren door de vorige eigenaar vastgezet met Tieribs!
    Heb deze verwijderd en daarna de plasticmotorhouder ingesmeerd met Bison polyerethane Constructielijm (wordt ook wel bruislijm genoemd en bij de Gamma gekocht) en geruime tijd geklemd. Mijn zoon vliegt er nu meer dan een halfjaar mee, ook nog een crash gehad. Maar de motoren zitten nog steeds op hun plaats. N.B: er zitten nu iets zwaardere motoren in, de vliegeigenschappen en mogelijkheden zijn flink verbeterd..
     

Deel Deze Pagina