mpx twinstar 2

hallo forumleden

op verzoek hier wat info en plaatjes over mijn laatste nieuwe aanwinst
de multiplex twinstar 2
het is inmiddels geen bouwverslag meer aangezien hij z'n maiden al gemaakt heeft
maar wil jullie uiteraard ook de foto's laten zien die ik tijdens het bouwen gemaakt heb



DSCF0373.jpg



enkele kleine handelingen en de romp kan al gelijmd worden !


DSCF0378.jpg



DSCF0385.jpg



ook leuk als steun voor m'n schuim-modellen maar heb er inmiddels een andere (goedkopere)
oplossing voor gevonden


DSCF0399.jpg



plateau op een rollenbokje gemaakt met een paar prikkers erbij
zodat ik hiermee ook makkelijk het cg kan bepalen
dit soort bokjes worden vaker bij bigscale automodellen gebruikt
maar leek me ook geschikt voor m'n vliegende schuimpjes !
houd ik mijn werktafel vrij voor gereedschap en dergelijke en kan
ik rondom het model overal bij en op gewenste hoogte
wel moeten hiervoor de vleugels gemonteerd zijn


DSCF0377.jpg



een stukje afval gebruikt om even een spuitbus op te testen
en jawel zoals al vaker gelezen op het forum doet het niets met elapor
mooi zo ! kunnen we ook nog even wat kleur aanbrengen


DSCF0394.jpg



DSCF0389.jpg



heb de twinstar meteen brushles gemaakt en hiervoor de orginele motorsteun
aangepast met een dremel en een rijke fantasie is hier van alles van te maken !
het motorschotje zit nu omgekeerd in de steun inplaats van
voor erop
totaal iets ingekort (ivm lengte van motor)
kan nu vanaf de voorzijde het motorschotje eruit schroeven en zo dus de motor
eruit halen !

verder alles geplakt , gespoten en bestikkert ziet hij er als volgt uit :


DSCF0403.jpg



DSCF0400.jpg



DSCF0404.jpg



and finally op de nieuwe steun


DSCF0409.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha Jeroent! Mooi verslag :celebrate:

Eerste glijvluchtjes waren in het donker :black:, maiden is te laat, maar ik kom wel een keertje filmen, heb 'm ook niet niet "echt" zien vliegen.

Bokje is inderdaad superhandig, ik heb 'm dus ook in gebruik, maar alleen voor m'n wagens (foto bokje offroad en foto bokje onroad), ik moet ook maar eens een plateautje gaan maken voor de vliegtuigen, goed voorbeeld doet volgen :yes:

Welke props heb je gevlogen? Je had toch meerdere setjes om te experimenteren?!?!
 
heej ropje

heb hem nu alleen nog maar gevlogen met 8*4 werkt prima
voldoende vermogen stijgt heel behoorlijk met z,n 1150 gram maar geen verticale klim
heb inderdaad ook nog 6*4 propellors liggen
daarmee minder vermogen maar meer bodemspeling
ook nog eens proberen ! hopelijk weekend wat beter weer
om weer wat lipo's leeg te kunnen vliegen
werk verprutst het nu toch een beetje om met daglicht te vliegen
 
Hoi Jeroen,

Zeer lekker vliegtuig om lekker mee te stunten of heerlijk ontspannen te vliegen. Vorige week bij windkracht 5 geweldig kunnen vliegen. Met de standaard motoren en een 3S LiPo gaat dat zelfs prima. Met wind mee een raket :D
 
Hoi Jeroen,

Zeer lekker vliegtuig om lekker mee te stunten of heerlijk ontspannen te vliegen. Vorige week bij windkracht 5 geweldig kunnen vliegen. Met de standaard motoren en een 3S LiPo gaat dat zelfs prima. Met wind mee een raket :D

klinkt goed ! na wat filmpjes en info op dit forum ben ik er zeker van overtuigd
dat de ts2 prima vliegt met z'n standaard motoren !
denk ook niet dat ik nu echt veel meer vermogen heb
maar was er zelf een beetje bang voor dat de 6v orginele motortjes het niet
lang zouden houden met 3 s lipo's op 11,1v
deze had ik al van m'n minimag en easystar (flightpower 3s 2170 mah)
vlieg je met orginele setup allang op 3 s lipo ?
..... voor ik met windkracht 5 durf te vliegen wil ik hem eerst wat meer uren in de lucht gehad hebben ...
ben zeker te spreken over de vliegeigenschappen ! rollen loopings allemaal geen probleem
(nu alleen nog op veilige hoogte) erg leuk en geweldig geluid van deze twin
 
De motoren zitten er al even op, hoe lang ze meegaan weet ik niet, als ze stuk gaan heb ik nog twee van die dingen liggen. Als die ook op zijn dan komen de BL jongens erop :D
 
prima volgorde ! heb er zelf deze BL motoren op gezet met deze regelaars
prima combi lijkt me
uiteraard zijn er tal van mogelijkheden de TS2 borstelloos te maken
heb de regelaars nu op twee kanalen aangesloten zodat ik er later ook nog eens mee kan experimenteren om de motoren mee te mixen met de rudder
 
Hee, het is vandaag nog niet zo'n slecht weer volgens mij :mrgreen:

Zal ik de camera eens opladen???
Zag je berichtje in topic van electrovliegtuigen database. Je hebt toch metingen gedaan, hoeveel ampères trokken de motoren in proefstand? Dan kun je uitrekenen hoe lang je in theorie volgas kunt vliegen :yes:
 
Mooi, die heeft inmiddels ook al weer wat uurtjes in de lucht gehangen :yes:

Zo'n Twinstar "zuipt" wel een stuk meer dan die andere schuimpjes he... :rolling:
 
Back
Top