mpx Twister

• Topicstarter Topicstarter Cpt. Ed
  • Startdatum Startdatum
Heej,

Ik heb binnenkort ook een twister,
welke snelheid controller en accu is goed voor deze kist?

Beetje voor een redelijke prijs dan.

Groeten,
Ron

Dit is mijn getunde twister,ready to rule the dessert :evil: .
Een uurke spuitwerk behandeld met elaporsoftmaker,de verf bladerd er niet meer af :D

hpim1957bd6.jpg

die weekmaker is dat het zelfde als die speciale primer van multiplex bestelnummer 602700

Ja,Boris dat is em
Gewoon wat op een vod doen en ne keer mee over de elapor wrijven,dan merk je dat hij meteen een beetje kleverig wordt
Dan 5 minuutjes wachten totdat het spul volledig verdampt is en klaar om te spuiten

Heej,

wat voor regelaar gebruiken jullie?
en hoe duur is die?

Ron

De mijne is vandaag binnen gekomen. :thumbsup:
Als weekmaker, kan ik daar ook aceton voor gebruiken??????? :roll:

Janneman :zon:

Airman zei:
Heej,

wat voor regelaar gebruiken jullie?
en hoe duur is die?

Ron

Voor regelaar neem ik in deze soort toestellen standaard 60A
Je kan later nog een krachterige motor plaatsen zonder uw regelaar te moeten veranderen.
Als je een 60A gebruikt wordt ie ook niet warm bij een afname van 35A en het extra gewicht in de twister komt enkel het zwaartepunt ten goede
Voor goede prijzen kunt ge op ebay terecht
Ik en men kameraad hebben al beiden toestellen in de vernieling gevlogen doordat de regelaar uitbrande en daardoor gebruiken we nu liever ene met wat overschot,en al dat gejank over wat extra grammekes vind ik Bullshit
Beter enkele grammen zwaarder maar in de sky blijven 8)

Als weekmaker, kan ik daar ook aceton voor gebruiken??????? :roll:

Misschien wel,het multiplex spul lijkt inderdaad sterk op cellulose thinner en aceton,toch maar voorzichtig mee zijn en proefstuk spuiten
Met het mpx spul is het zeker goed,ge moet de elapor al kapot krabben om de verf er af te krijgen

Heej,

Weet iemand al hoe die vliegt en waar je een beetje rekening mee
moet houden?

En wat voor accu je er in stopt? hoeveel mAh en volt?

Ron.

@ hunterduck
tjonge, dat ziet er goed uit! :D Ik heb er bewust voor gekozen om er niet te veel verf op te doen;
a. ik ben er niet te goed in,
b. door punt a zou hij dan gelijk een stuk zwaarder worden :!:

@ tomcat be
Die multiplex logo's zitten in de zwarte sticker die op de neuslijsten worden geplakt. Dat is precies de reden waarom ik ze niet gebruikt heb (verf met edding stift).

@ Ron
ik ga een 40Amp simprop regelaar gebruiken. De originele motor draait ongeveer 30 Amp :idea: . Ik ga een 2500 mAh flight power Evo accu gebruiken.

Heej,

Weet iemand al hoe de wtister vliegt?
en waar je een beetje rekening mee moet houden?

Ron

Zie voor 'ervaringen' ook post's eerder in dit draadje :idea: :roll:

Ik heb gisteren mijn twister ingevlogen. Na de eerste start bleek het zwaartepunt niet goed te liggen: ik het toestel gebalanceerd op de nopjes die onder de vleugel het zwaartepunt aangeven. Mooi balancerend op deze puntjes bleek het toestel amper te vliegen. Ik was blij om het weer in één stuk en (ook nog) op het veld te hebben gekregen. Nadien mijn accu (2500) zo ver mogelijk naar voren geschoven. Nu gaat de neus een stukje omlaag als je het toestel op de 'nopjes' laat balanceren. Dit leverde een goed vliegbare twister die gelijk na de start lekker weg vliegt. Voor mijn gevoel mag het zwaartepunt nog een stukje naar voren. In sommige bochten (afhankelijk van de wind, en die was gisteren stevig en dwars op het veld/vliegrichting) is het vliegtuig staartlastig.
Mijn conclusie: prima vliegende jet, maar let wel goed op het zwaartepunt. Het toestel heeft de neiging om staartlastig te zijn.

:!: Ook heb ik mijn uitslagen op de rolroeren aangepast: van 40% expo naar 25% (Futaba zender).

Met geschikt vanavond weer verder prutsen aan de afstelling :) .

Ik heb mijn zwaartepunt op de nopjes gelegd,toestel hangt horizontaal met de neiging naar voeren te vallen als je er een lein tikje zou op geven
Met deze afstelling vliegt mijn machientje perfect
Tis raar dat bij sommigen deze afstelling problemen geeft
Ik vlieg met lipo 4000mAh 3cell 15-20C van 280 gram

Hallo,

vanavond heb ik (na de buien) opnieuw gevlogen met de Twister. Hierbij een paar foto's

normal_Twister5.jpg

normal_Twister6.jpg

normal_Twister8.jpg

De foto's zijn gemaakt door een mede forumer; Pieter
Pieter bedankt voor de mooie plaatjes :!: (en dat je het aan durfde om dat ding zo vlak voor je neus langs te laten gaan). 8)

@ Ron
Als je rustig aan doet met je gas (beetje spelen tussen half en volgas) houdt ie het een minuut of 6 á 7 vol.

@ Hunterduck
Ik denk dat het misschien van aan mijn (te) lichte 2500 pakket licht dat het zwaartepunt niet geweldig was. De accu ligt nu helemaal voor in de accubak.

:arrow: Als niet-impeller-vlieger moet ik behoorlijk wennen aan het wegtrekken van deze kist. Met bijvoorbeeld de katana (sebart s30) trek je 'gemakkelijk' weg. Met de twister werd ik een paar keer afgestraft doordat ik de kist niet 'door' laat zakken als deze het luchtruim kiest. :idea: Doordat ik wat 'overtrokken' weg vloog, kwam de impeller niet lekker op gang. Waarschijnlijk doordat de lucht niet goed door de luchtinlaten komt als je 'overtrokken' weg vliegt. Hebben meer edf vliegers deze ervaring?

EDF vliegtuigen starten inderdaad anders dan propellortypes
Ge gooit ze best met een flinke duw lichtjes naar omhoog weg,dan laten doorzakken om wat snelheid te krijgen en dan kan je pas hoogte trekken.
Met de twister valt dit nog mee,en met een zwaardere setup gaat ie bijna schuin omhoog bij de start,valt dus niet meer door.
Mijn vriend vloog de spullen van hetrc,deze zijn nog mmoeilijker in de lucht te krijgen,die zakken bijna tot tegen de grond

Back