MS-044 gyro , remote

Hallo,
ik vroeg mij af of de gyro ook zonder aansturing van de remote kan werken ? Ik wil namelijk helemaal geen remote nodig en wil geen extra ontvangerkanaal gaan gebruiken (komt op een hornet X3D).
Deze gyro heeft een aantrekkelijke prijs en schijnt prima te werken. Alternatief is de GY240.

kan dus inderdaad :-)

ik heb hem ook op mijn hornet zitten. Is een X CP. Heb de behuizing verwijderd en een transparante krimpkous er omheen gedaan. Scheelde weer ruim 4 gram....

Ik gebruikte hem eerst met remote, maar dat werkte op de een of andere manier niet zoals ik wilde op mijn FF8 zender dus ben hem toen zonder gaan gebruiken. Ik heb een gemodificeerde hornet X CP. Ik hou van zo klein als maar kan en dan gaat gewicht meer een rol spelen dus ik heb de CF bladen (26 mm) en de staart ingekort en heb nu een rotor van 42 cm. Daardoor gaat de headspeed naar >3200 toeren en wordt ie zo ongelofelijk stabiel dat ik hem zelfs in huis kan vliegen. Heb de brushless conversie (ik geloof Twister brushless) en ben onlangs begonnen om hem zo licht mogelijk te maken. Ik gebruikte eerst de BMS306BB, prima servo's maar die wegen 6,6 gram dus ik gebruik nu de Dymond D47S. Minder sterk maar supersnel (0,09) en licht (4,7 gram). Door de kortere bladen heb ik ook geen boom strike meer gehad, die had ik vroeger bijna wekelijks. Ooit wel eens een hornet in de lucht uit elkaar zien ploffen? Dat had ik dus in huis toen de schroef van 1 van de bladhouders lostrilde..... :-) Ik haal met een 1300 lipo meer dan 16 minuten hoveren in huis en met een 800 iets van 13 minuten ofzo. Ik heb ook zo'n EP100 pro met een 34 cm rotor (4000 toeren!) en daar heb ik gisteren ontdekt dat de remote aansluiting van de gyro wel werkt. Ik vind dat erg makkelijk omdat je dan in procenten de gyro kan bijregelen op de zender. Met zo'n potmeter blijft het toch altijd een beetje gokken. Ik ga dus zeker proberen om de remote weer te gebruiken op de MS044! De staart houdt prima bij mij, maar ik vlieg nog geen 3D dus ik durf niet te zeggen of ik de staart dan ook onder controle zou houden.

Back