Ik heb de brain niet.. Maar dit soort dingen is vaak redelijk identiek.
om even na te zoeken:
- GEEN trim. de stabilisatie moet weten wat 0 is. Het kan voorkomen dat je door te trimmen in de zender eigenlijk tegen de stabilisatie verteld dat hij niet 0 moet doen, maar juist een andere kant op moet. ZEKER bij stabilisatie's is het belangrijk in de stabilisatie zelf te trimmen.. op de zender moet dat dus 0 zijn.
- opstartgedrag. Heli MOET stil staan tijdens het initialiseren, ook hier: de gyro's ijken zichzelf iedere keer dat hij opstart. Als jij de heli beweegt tijdens deze fase, denken de gyro's dat beweging 0 is. en zal hij in vlucht diezelfde beweging nadoen.
- Trilling: hoogfrequente trilling kan ervoor zorgen dat een stabilisatie denkt dat hij beweegt, terwijl hij werkelijk stil hangt. dus corrigeert hij iets wat er niet is.
dus hoe heb je de sensor vast zitten? staat er spanning op de draden? raakt de sensor met de behuizing ergens het frame?
daarom moet je dat ding plakken met een gyrotape.. de trillingen in het frame mogen niet in dat ding terechtkomen, gaat hij gekke dingen van doen. raar genoeg, als ze gek doen, is het altijd wel hetzelfde gekke ding wat ze doen.. per heli anders.. maar die ene heli doet dit dan wel continu.
ik heb al regelmatig mensen met soortgelijke problemen gezien, die de sensor netjes op een gyrotapeje hadden staan... maar wel de zijkant tegen het frame hadden zitten. of een kabel tussen frame en behuizing, zelfde effect.
Daar was de oplossing om de sensor vrij op het frame te plakken.
Kan ook nog zijn dat je meer demping nodig hebt in het gyrotape (ander tape), of dat je de staart / staartaandrijving moet balanceren (onbalans in het staartcircuit maakt ook hoogfrequente trilling)
ik zie nog wel eens tesa plakkers als gyrotape. zeer dun, vangt nagenoeg geen trilling op. Gaat vaak goed bij electro heli's, maar niet altijd.