msh esc 80a programering

MSH ESC governor

IMHO Heeft het gebruik van een flatcurve zonder governor
absoluut geen goede werking.
Kijk maar wat er gebeurd met een flatcurve bij een brandstof
heli! De motor zal inkakken en overtoeren op momenten
wanneer je dat niet kunt gebruiken.

Maargoed, ik wil verder geen discussie uitlokken......
De werking van een governor zal algemeen bekend zijn!

Probleem bij andere 'goedkope' ESC's is dat zodra de governor
functie ingeschakeld wordt, er allerlei ellende zichtbaar wordt
in de staart.

Symptomen:
- tailwagging,
- a rythmisch shaken,
- uitbreken bij pitch-pumping.

Het zou uniek zijn als de MSH ESC hier allemaal geen last
van zou hebben.
Niet alleen bij een HS van 2700 en hoger maar ook tussen
de 2200 en de 2500 RPM.

Persoonlijk ervaar ik dat al mijn soft 3D gedaan kan worden
bij zo rond de 2400/2500 RPM HS.

Vliegtijd is inderdaad niet onbelangrijk :)
Ik vlieg ongeveer 5:30 ruim binnen 80% op de 2500 Mah 25C Desire/Outrage.
Maar als dat in orde is dan maakt de headspeed niet zo heel veel uit.
Ik vind hem zelf het lekkerst vliegen op 75% op mijn Jazz 80, dat zal ong. 2700-2800 toeren zijn vermoed ik..
Dan is hij nog enorm snel als ik wil, maar dan vind ik de pitch en staart het lekkerst reageren.
Daarboven vind ik het voor mezelf te overpowered om nog een volledig gecontroleerd gevoel te hebben.

@Passop
Een electromotor is absoluut niet te vergelijken met een brandstof motor.
De beschikbaarheid en hoeveelheid koppel is totaal verschillend.
En een uitgebreide discussie is ook niet iets wat in dit topic moet gebeuren, zou een mooi nieuw draadje op kunnen leveren in heli algemeen bijv..
Een V-curve op een electromotor heeft m.i weinig zin.
Een electro motor zal m.i. nooit overspeeden bijv., hij gaat er niet van kapot, je wilt wel het inkakken tegengaan door capaciteit in reserve te houden en vrij te geven op het moment dat je het nodig hebt om de headspeed constant te houden.
De ingebouwde governor functie in een ESC is volgens mij dan ook iets anders dan een losse governor voor een brandstof heli.
Je hoeft hem niet los te besturen d.m.v. zender instellingen etc.

Laatst bewerkt:
ok , eric , dan heb jy dus andere headspeeds bij die persentages dan ik met een msh esc.
ik vindt de headspeed bij 70 % erg laag , bijna te laag om te vliegen bij een beetje wind.
80 is al redelijk , maar boven de 85 breekt ineens de pleuris uit :] kan me ook niet voorstellen dat ie linear werkt .
dus die glimlach en bijbehorende beavis and butthead achtige mwhuhuhuhuihu is wel herkenbaar :]
mvg ferry

Ja, ik voel me nog steeds erg beavis af en toe :D
Ik heb op HF ook gelezen dat er ook geadviseerd wordt (door MSH zelf) om hogere waarden te gebruiken, ook met de governor, om een goede constante headspeed te houden.
Mede ook de reden denk ik dat ze met kleinere pinions uitkomen om het mogelijk te maken om de headspeed lager te houden voor bijv. beginners of mensen die gewoon liever een wat lagere headspeed wensen op een 6S lipo configuratie.
Ik zal het wel eens navragen binnenkort.

Back