Aiii dat is minder. Ga je nu de boom aarden?
P.s: Heb je vanochtend wel geluistert of hij blafte?

Ik had de boom al geaard, maar dat blijkt niet afdoende te werken...
Ik ben nog niet 100% zeker eerlijk gezegd.
Ik heb een dag eerder ook al een probleempje gehad met het initialiseren van mijn Gyro door mijn zender, er staat daar in de buurt een groot bedrijven terrein met een behoorlijk sterke GSM zendmast en hoogspanningskabels (zie foto) dus ik denk dat ik ook eens een ander plekje ga opzoeken

Maar silconen op de riem schijnt veel voordelen te hebben, zowel tegen statische electriciteit en betere smering.
Deze heli blaft trouwens als de beste, toffe sound
och jee, da's balen zeg ....
Is je lipo nog wel heel ?
Ik had al eens ies gelezen over die "lock-outs" op helifreak forum. Dat moet toch echt verbeterd worden hoor anders heft 2.4GHz nog geen voordeel !
Is dit typisch een probleem van spektrum of is dit bij de andere 2.4GHz systemen ook een probleem ? Ze zullen immers gelijksoortige elektronische componenten gebruiken vermoed ik zo.
succes met de wederopbouw, en ik ben benieuwd wat de kosten zijn, hopelijk laag
Mijn lipo is gelukkig als nieuw Bas, geen schrammetje...
Alle electronica is onbeschadigd trouwens, het gebeurde gelukkig tijdens het binnenhoveren, weinig snelheid..
Het probleem doet zich bij alle 2,4 Ghz ontvangers voor i.c.m. heli's die veel statische ontladingen genereren.
Trex500 en dus ook de Protos blijkt..
sorry, maar wat is precies een lock out?
erg jammer van je heli! hopelijk vliegt hij snel weer
Lock-out / Brown-out..
Ben zeker geen electronica expert

, Wat ik begrepen heb zorgt de onlading (vonkjes) van een heel hoog voltage ervoor dat de chips in de ontvanger de weg kwijtraken en de ontvanger min of meer op tilt slaat..
Bij mij uitte zich dat ook op een manier dat de ontvanger m.i. niet in fale-safe stand sprong...
De heli bleef gewoon vliegen de neus kantelde voorover en hij ging stuurloos de grond in...
Spektrum heeft nu wel een nieuwe ontvanger uitgebracht... de AR7100.
Deze schijnt er beter tegen te kunnen, hij gaat alleen wat storen i.p.v. op tilt.
Ik hoop ook zo snel mogelijk de lucht weer in te kunnen met de protos.
Hij vliegt echt super lekker...
Eric