MSH Prôtos 500

De onderdelen liggen veel dichter bij de Align prijzen dan de Logo prijzen Bas.
Ik verwacht trouwens wel dat de Logo 400 qua prijs competitief zal zijn, ze moeten nu wel...
In mijn eerste post staat een link naar de website, kan je zo alle prijzen in euro's bekijken.
Een groot voordeel is het lage aantal onderdelen in deze heli.

Eric

Dat is dan wel een voordeel, want voor mij geen mikado meer om eerlijk te zijn. Mijn eerste "soft crash" kostte al 175euro en de tweede ultra-soft-crash 75euro .....
eigenlijk gewoon belachelijk .....

Ik heb een verslag van de logo 400 gelezen en in feite is dit gewoon een logo 10 met een kortere staartbuis en bladen ....
Mikado heeft zich daar gemakkelijk vanaf gemaakt, maar ja, als het werkt, werkt het. Wellicht kan de prijs inderdaad omlaag omdat er immers bestaande onderdelen in zitten.

Ik ben verder erg benieuwd hoe de riem-aandrijving zich houdt op de wat langere termijn. Op zich is het wel erg mooi, maar ik vraag me af of het in totaal meer wrijving en dus meer vermogen kost voor de motor.
succes

He eric ik weet niet of het aan mij(n pc) Ligt maar ik wilde net even terug kijken naar je mooie heli en de foto's doen het bij mij niet meer, alleen die in je eerste post.

Laatst bewerkt:
Haha, het is oke ik kan het wel begrijpen. Ik heb het zelf niet altijd in de gaten. Ik probeer er toch zo goed mogelijk op te letten, mijn excus.

Hey Robin,
De plaatjes werken gewoon hoor, thuis en op mijn werk.
Tip: als je de "Google toolbar" installeert dan heb je gelijk een spelling checker in alle talen, helpt dan helaas niet met "ligt" of "licht" natuurlijk:hammer:...;)

Groet Eric

Ik ben verder erg benieuwd hoe de riem-aandrijving zich houdt op de wat langere termijn. Op zich is het wel erg mooi, maar ik vraag me af of het in totaal meer wrijving en dus meer vermogen kost voor de motor.
succes

Hey Bas,

Beetje late reactie, maar nu kan ik er al wat meer over zeggen denk ik....
Ik had hier ook mijn twijfels over en denk dat je ook wel een beetje gelijk hebt wat betreft de wrijving, deze zal logischerwijs ietsje hoger zijn dan een tandwieloverbrenging met minder raakvlak.
Ik heb voor ik hem kocht daar nog over gesproken met de maker, ik maakte me zorgen over autorotaties, weerstand en evt. slijtage.
Hij wist me te verzekeren dat bij een goed afgestelde riem acrobatische autorotaties mogelijk zijn en dat hij al 300 vluchten op 1 riem had zitten.
Na alweer een fix aantal vluchten meer, Heb gisteren zelfs in de rust van de kwartfinale gevlogen.. :lol:, moet ik zeggen dat er niet veel te klagen valt (integendeel!).
de riem aandrijving werkt super direct en het lijkt wel of de motor niet te smoren is.
Ondanks dat de stock motor behoorlijk warm wordt blijft de headspeed voor mijn gevoel belachelijk stabiel tot de laatste seconde van mijn 80% lipo vliegtijd (5:30 sportvliegen), maakt niet uit hoe gek ik doe, heel wat anders dan ik gewend was tot nu toe (toch wel een merkbaar verval van vermogen)..

Eric

Nou... had wat pech vandaag :( .
Ik had een geweldige vlucht, maar tijdens de landing verloor ik alle controlle op mijn zender, de sticks deden absoluut niets meer...
En de protos helde voorover en lande op zijn zij
Ik ben bezig met inventariseren wat er fout is gegaan, en ben zover dat ik het vermoeden heb dat ik een lock-out heb gehad t.g.v. statische ontlading.
Iets waar veel over wordt gesproken i.c.m. de Spektrum ontvangers...
Even na de crash had ik nog spanning en de throttle hold werkte denk ik ook nog.

Dus aan de slag met siliconenspray dan maar...

Daarna nog met mijn Minititan gevlogen en geen enkel probleem ondervonden, zie mijn "head to head challenge" met een grotere jongen..;)
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/Ericsplaatjes/019.jpg
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/Ericsplaatjes/021.jpg

Even uithuilen en opnieuw beginnen, minder leuk, maar helaas ook onderdeel van deze geweldige hobby.
De schade valt nog mee gelukkig...

Eric
011.jpg

014.jpg

och jee, da's balen zeg ....
Is je lipo nog wel heel ?

Ik had al eens ies gelezen over die "lock-outs" op helifreak forum. Dat moet toch echt verbeterd worden hoor anders heft 2.4GHz nog geen voordeel !
Is dit typisch een probleem van spektrum of is dit bij de andere 2.4GHz systemen ook een probleem ? Ze zullen immers gelijksoortige elektronische componenten gebruiken vermoed ik zo.
succes met de wederopbouw, en ik ben benieuwd wat de kosten zijn, hopelijk laag

Aiii dat is minder. Ga je nu de boom aarden?

P.s: Heb je vanochtend wel geluistert of hij blafte?:D;)

Ik had de boom al geaard, maar dat blijkt niet afdoende te werken...
Ik ben nog niet 100% zeker eerlijk gezegd.
Ik heb een dag eerder ook al een probleempje gehad met het initialiseren van mijn Gyro door mijn zender, er staat daar in de buurt een groot bedrijven terrein met een behoorlijk sterke GSM zendmast en hoogspanningskabels (zie foto) dus ik denk dat ik ook eens een ander plekje ga opzoeken ;)
Maar silconen op de riem schijnt veel voordelen te hebben, zowel tegen statische electriciteit en betere smering.

Deze heli blaft trouwens als de beste, toffe sound :D

och jee, da's balen zeg ....
Is je lipo nog wel heel ?

Ik had al eens ies gelezen over die "lock-outs" op helifreak forum. Dat moet toch echt verbeterd worden hoor anders heft 2.4GHz nog geen voordeel !
Is dit typisch een probleem van spektrum of is dit bij de andere 2.4GHz systemen ook een probleem ? Ze zullen immers gelijksoortige elektronische componenten gebruiken vermoed ik zo.
succes met de wederopbouw, en ik ben benieuwd wat de kosten zijn, hopelijk laag

Mijn lipo is gelukkig als nieuw Bas, geen schrammetje...
Alle electronica is onbeschadigd trouwens, het gebeurde gelukkig tijdens het binnenhoveren, weinig snelheid..
Het probleem doet zich bij alle 2,4 Ghz ontvangers voor i.c.m. heli's die veel statische ontladingen genereren.
Trex500 en dus ook de Protos blijkt..

sorry, maar wat is precies een lock out?

erg jammer van je heli! hopelijk vliegt hij snel weer:)

Lock-out / Brown-out..
Ben zeker geen electronica expert :), Wat ik begrepen heb zorgt de onlading (vonkjes) van een heel hoog voltage ervoor dat de chips in de ontvanger de weg kwijtraken en de ontvanger min of meer op tilt slaat..
Bij mij uitte zich dat ook op een manier dat de ontvanger m.i. niet in fale-safe stand sprong...
De heli bleef gewoon vliegen de neus kantelde voorover en hij ging stuurloos de grond in...
Spektrum heeft nu wel een nieuwe ontvanger uitgebracht... de AR7100.
Deze schijnt er beter tegen te kunnen, hij gaat alleen wat storen i.p.v. op tilt.
Ik hoop ook zo snel mogelijk de lucht weer in te kunnen met de protos.
Hij vliegt echt super lekker...

Eric

De 2.4ghz systemen zijn veel ongevoeliger voor storingen van buitenaf. Een statische ontlading binnen je heli is iets waar een systeem slecht tegen bestand is, of het nou 35mzh, 40mhz, 2.4ghz etc is.

Omdat ik blijkbaar niet de enige was...
MSH is het aan het testen heb ik zojuist gehoord.
Met het Futaba systeem vliegen ze al een aantal maanden zonder problemen.
Nu vliegen ze voorlopig alleen met Spektrum om te kijken of ze het probleem kunnen opwekken.
We wachten wel af...

Eric

De totale schade zit inclusief SAB bladen en uiteraard wat extra reserve onderdelen plus dat sommige spares per twee verpakt/verkocht worden op 97€ Ex. verz..
Ik heb nog gratis een canopy ontvangen omdat de eerste vrij snel scheurde, en ik deze moest repareren (ligt nu dus in de vuilnisbak)..
Vind het al met al meevallen moet ik zeggen.

Ik ben ook al behoorlijk bezig geweest met het ESD verhaal.
MSH is er nu ook volop mee bezig.
Ze testen nieuwe materialen op sommige plaatsen om de ontladingen te voorkomen.
En ik heb het advies gekregen om het satelietje van mijn AR6200 anders te plaatsen.
Hier is al mee getest door iemand met het zelfde probleem en met de zelfde setup als ik.
Hij verving zijn AR6200 door een AR6100 zonder extra sateliet ontvanger (parkontvanger notabene!) en was van de problemen af.
De Futaba ontvangers hebben ook geen extra ontvangersatelietje en vertonen dus ook geen problemen.
Dat ding werkt dus schijnbaar als een soort bliksemafleider ;)
Ik ga hem nu op advies van een andere AR6200 gebruiker ondersteboven aan de achterzijde van het frame plaatsen.

Eric

ik zie 1 vette foto en 1 k*t foto....

succes met opbouwen en testen met je ontvanger...

heb zelf een aantal vluchten gedaan met een T-rex500 met de AR7000 erop, belt wel om de paar vluchten gesprayed met siliconen spray, geen last gehad tot nu toe...

Balen zeg!! Snel maar weer opbouwen!!

Ik ben wel benieuwd naar die heli, hoop hem snel is te zien vliegen! Zelf heb ik sinds afgelopen weekend de T-rex 500 op 6S en ik moet zeggen dat dat ook echt een ehm, tjah, heel erg goed resultaat geeft (vermogen ohne ende met 15 graden pitch!)

Het probleem doet zich bij alle 2,4 Ghz ontvangers voor i.c.m. heli's die veel statische ontladingen genereren.
Trex500 en dus ook de Protos blijkt..

Overigens alleen Spektrum wat daar last van heeft he!! en sommige types ontvangers van spektrum "lijken" er ook gevoeliger voor dan andere.

Cheers,

Richard

Klopt Richard,
In de USA zeggen ze dat alle 2,4 er last van heeft... maar die zijn een beetje Spektrum minded, dus....
Heb daar ook al wat opmerkingen over gemaakt, dat ze wel een beetje mee mogen denken met hun klanten op dat gebied en met oplossingen/ iedeen proberen te komen..
Ik ga nu de ontvanger anders plaatsen, extra aarde maatregelen nemen, en mijn riem met siliconen insmeren, vermoed dat dan de problemen verholpen zijn.

6S knalt enorm inderdaad :D

Eric

Die EVO25 6s 2500 accu's die jij gebruikt, wat wegen die eigenlijk?? (nu totaal, incl. stekkers/klitteband etc?)

Ik gebruik de EVOlite V2 2500mah en ik moet zeggen dat dat voortreffelijk gaat. Worden lauwwarm en geeft goed vermogen (zijn 20C).
Deze wegen slechts 367 gram.

Cheers,

Richard

De evo25 6S 2500 wegen +- 370 gram met stekkers.
Ik heb wat dunne rubber strips (band reparatie rubber) op de batterijtray gezet tegen het slippen i.p.v. klitteband (kon ik niet op maat krijgen bij mij in de buurt ;) ).
Werkt wel super goed, de lipo ligt zo vast als een huis.

Eric

Back