Hi,
Ik volg al enige tijd de ontwikkelingen van de MSH 500 Protos.
Een nieuwe telg in de 500 E klasse, m.i. een concurrent van bijv. de T-rex 500, Logo 400 etc..
Hij wordt in Italie gemaakt door de makers van o.a. de in de USA bekende "Gorilla gear" upgrades voor de T-rex 450.
Hij komt komende week op de markt, ik heb er een besteld en hoop binnenkort een volledig verslag van mijn avonturen
te posten in dit draadje.
Kit Specificaties:
- Volledig nieuw ontwerp (geen clone) met carbonfibre verstevigde kunststof onderdelen en aluminium delen waar dit goed uitkomt.
- 3D aluminium kop (eigen productie).
- Vrij uniek autorotatie aandrijfsysteem met een enkele tandriem.
- Uiteraard een Gorilla gear landingsgestel
- SAB 425mm Carbon bladen zitten in de kit.
- Mooi gespoten Canopy
- Motor MSH 800 Kv (optie)
- 97 tands maingear, (autorotatie)pinion's 15-20 tands
- Lipo's 3300 4S tot 2500 6S
- Vliegklaar gewicht met een 6S 2500 lipo slechts 1520 gram !!, hierdoor ook prima geschikt om bijv. met 7S A123 nog goede prestaties te krijgen.
Mijn setup:
- Msh 500 protos als hierboven omschreven.
- Lipo's Flightpower 6S EVO25 2500
- Spartan 760 Gyro met JR DS 3500G
- Swashservo's 3x JR DS3405 MG
- ESC Kontronik Jazz 80-6-18
- Ontvanger Spektrum AR6200
Voor meer plaatjes, Clips, etc. :
MSHeli Srl Helicopter Model Company Homepage

Edit:
N.a.v. mijn bouwdraadje over de Prôtos 500 zijn er daar al behoorlijk wat vragen en opmerkingen gemaakt.
Ik heb voor het gemak en de vindbaarheid in het geheel maar opgesplitst naar "Algemeen Heli".
De technische opmerkingen en vragen over de Protos 500 kunnen we dan voortaan in dit draadje plaatsen.
M.vr.gr.
Eric
Ik volg al enige tijd de ontwikkelingen van de MSH 500 Protos.
Een nieuwe telg in de 500 E klasse, m.i. een concurrent van bijv. de T-rex 500, Logo 400 etc..
Hij wordt in Italie gemaakt door de makers van o.a. de in de USA bekende "Gorilla gear" upgrades voor de T-rex 450.
Hij komt komende week op de markt, ik heb er een besteld en hoop binnenkort een volledig verslag van mijn avonturen

Kit Specificaties:
- Volledig nieuw ontwerp (geen clone) met carbonfibre verstevigde kunststof onderdelen en aluminium delen waar dit goed uitkomt.
- 3D aluminium kop (eigen productie).
- Vrij uniek autorotatie aandrijfsysteem met een enkele tandriem.
- Uiteraard een Gorilla gear landingsgestel
- SAB 425mm Carbon bladen zitten in de kit.
- Mooi gespoten Canopy
- Motor MSH 800 Kv (optie)
- 97 tands maingear, (autorotatie)pinion's 15-20 tands
- Lipo's 3300 4S tot 2500 6S
- Vliegklaar gewicht met een 6S 2500 lipo slechts 1520 gram !!, hierdoor ook prima geschikt om bijv. met 7S A123 nog goede prestaties te krijgen.
Mijn setup:
- Msh 500 protos als hierboven omschreven.
- Lipo's Flightpower 6S EVO25 2500
- Spartan 760 Gyro met JR DS 3500G
- Swashservo's 3x JR DS3405 MG
- ESC Kontronik Jazz 80-6-18
- Ontvanger Spektrum AR6200
Voor meer plaatjes, Clips, etc. :
MSHeli Srl Helicopter Model Company Homepage

Edit:
N.a.v. mijn bouwdraadje over de Prôtos 500 zijn er daar al behoorlijk wat vragen en opmerkingen gemaakt.
Ik heb voor het gemak en de vindbaarheid in het geheel maar opgesplitst naar "Algemeen Heli".
De technische opmerkingen en vragen over de Protos 500 kunnen we dan voortaan in dit draadje plaatsen.
M.vr.gr.
Eric
Laatst bewerkt: