MSH Protos 500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug met zakje "C"...

Eigenlijk behoorlijk "straight forward", de tips staan wederom op de foto.

MBF06.jpg


Later post ik de opbouw van de kop.
Eric
 
De bouw is klaar :)
Mijn mening over het ontwerp, de kit, het bouwgemak en algemene indruk:

Allereerst wil ik ondanks dat dit de eerste heli is die MSH uitbrengt, de ontwerper een dikke pluim geven voor het ontwerp.
Ieder onderdeel is uitvoerig over nagedacht, bekeken op functie en gebruik.
De bekabeling is bijv. volledig in de helie weg te werken, en er zijn dus ook sleufjes op de juiste plekken om een Tyripje aan te brengen, mooie details vind ik..
Ik denk persoonlijk dat het wel meevalt met het onderhouden van deze helie.
Het ontwerp is geheel vrijstaand en deelt slechts een aantal onderdelen die MSH al eerder uitbracht.
Vaak wordt deze mix toegepast door fabrikanten, bijv. door Logo.
De onderdelen zijn dan ook vaak echt 500 size en niet 450 of 600...
Dit komt het best naar voren als je het vliegklaar gewicht bekijkt.
Ik kom met mijn setup op een vliegklaar gewicht van 1550 gram.

De bouwdoos zit m.i. netjes in elkaar, met een duidelijke handleiding.
Ik had de eerste versie, de nieuwe batch zal nog beter verpakt worden.

Ik ben weinig echt moeilijke dingen tegengekomen tijdens de bouw.
Een beginner zou hem met wat hulp kunnen bouwen.
Ik raad hem echter niet aan voor de absolute beginner, daarvoor is dit naar mijn mening teveel een prestatie helicopter.
De keuze is gemaakt voor een laag vlieggewicht bij veel kracht.
Je kunt hem natuurlijk heel gemoedig instellen, maar je zal dan hier en daar wel wat extra carbon moeten aanbrengen (upgrades) om de typische beginnersfouten een beetje op te vangen.

Ik heb vandaag de ESC, Gyro etc. ingesteld en een werkbanktest gedaan,
Dat had een hoog WOUW gehalte ;)
Ik ben er zeer blij mee en kan niet wachten om hem te vliegen
Ik laat wel weten hoe dat gegaan is :)

Ik hoop dat jullie mijn eerste review te pruimen vonden...
En we komen elkaar wel ergens tegen :)

Tot slot nog wat plaatjes...

Groet Eric
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop zo snel mogelijk, even de weergoden afwachten ;)...
en dan rustig alles bekijken en evt. afstellen, neem ik echt mijn tijd voor..
Als ik eenmaal lekker rond kan sturen dan moet ik nog even iemand met een tacho vinden om de Gascurve instellingen te optimaliseren.

Eric
 
Eric,
leuk bouwverslag en mooie heli, wanneer kan ik hem bewonderen in haps .....

Ik las dat je set-up als volgt is :

- Lipo's Flightpower 6S EVO25 2500
- Spartan 760 Gyro met JR DS 3500G
- Swashservo's 3x JR DS3405 MG
- ESC Kontronik Jazz 80-6-18
- Ontvanger Spektrum AR6200

Ik wil je als tip meegeven om de bec spanning van de Jazz te meten tijdens belasting van ALLE servo's. Ik had de ervaring dat deze inzakte door de dunne bec draad en de overgangsweerstand van het contact van de stekker. Jij gebruikt ook nog eens digitale servo's die vaak meer stroom gebruiken dan analoge.
Ik las laatst iets dat als een spektrum ontvanger maar even onder een bepaalde spanning komt, hij in een reset mode gaat, dan heb je geen ontvangst meer en is een crash onherroeppelijk het gevolg ....
Zou jammer zijn van deze prachtige heli !

1550gram is trouwens een mooi gewicht , mijn lipo (4S EVO 25 3700) is ongeveer even zwaar en daarmee weegt mijn 3DX500 iets over de 1625gram. De Protos is licht gebouwd.

succes met de maiden
 
Bedankt Bas :),
Ik heb Jouw draadje over de kontronik 80-6-18 regelaar met veel interesse gevolgt.
Ik heb in ieder geval wel een spektrum ontvanger met quick reset (nieuwe firmware).
Een reset duurt dan ong. 0.5 sec...
Als ik binnenkort naar haps kom mail ik je van te voren even, kunnen we er misschien eens een keer naar kijken.
Ik ga nu eerst mijn lipo's inhoveren, en niet te gek doen, ik wil zowiezo eerst de gratis tailpully upgrade installeren voordat ik echt gas ga geven :)

Eric
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top