msr + dx 6 i

K'heb onlangs een spektrum zender aangeschaft en zou daar nu ook m'n msr mee vliehen. Kan er mij iemand tips geven kwa instellingen:confused:

Ik vlieg de mSR op mijn DX6i zonder expo, zelfs op de lange swashlinks. Een beetje expo maakt hem wel iets tammer, en is wel handig voor vliegen in de huiskamer.

Er zijn wel nog een aantal interessante MIX settings die je kan gebruiken op de DX6i, zodat de (blijkbaar intentionele???) interferentie tussen elevator, aileron en rudder enigszins weggewerkt wordt. Daarmee kan je bv. de heli met enkel rudder input, mooi om zijn as laten draaien zonder dat ie fel zijdelings wegdrift, wat hij standaard wél doet. Heb die settings (of mijn DX6i) hier echter niet direct bij de hand, zal ik later nog eens posten.

kan je die mix settings laten weten?
Bij mij werkt hetvolgde prima om de interactie tussen rudder en swash weg te werken:

MIX 1
RUDD->ELEV ACT
RATE D + 38% U + 46%
SW ON TRIM INH

Je kan ook op het zicht de percentages afstellen, door er wat mee te spelen en te kijken wanneer rudder input geen effect meer heeft op de swash servo uitslagen.

Het effect is niet spectaculair, maar het zorgt er wel voor dat ik mijn mSR (ook traag) rond zijn as kan laten draaien in hover (zonder cyclic input), en zonder dat ie wegdrift in een cirkel. Schaalvliegen als het ware. ;)

Back