Hallo,
Zoals in de topic titel staat, mijn MT2 wilt niet starten.
Had wat proberen te zoeken maar de situatie zit meestal anders dan in andere topics, vandaar.
Ik heb hem tweedehands en heeft meer dan een jaar stilgestaan volgens de moeder van diegene waarvan ik hem kocht(hij was op school).
Nu heb ik van alles geprobeerd om hem te starten maar helaas zonder succes.
Ik heb twee kannen nitro, beide Tornado, eentje 16%, andere kreeg ik erbij en weet niet hoeveel procent dat is.
16% is geel achtig van kleur en ik schat 2 jaar oud, en de andere rood achtig, dus ik twijfel welke nu goed is.
Daarnaast, heb ik met beide proberen te starten maar de rode leek iets meer leven te vertonen, maar nog geen lopende motor.
Oude of nieuwe gloeiplug erin, tussen de startpogingen in de gloeiplugdriver opgeladen, maar ook geen verandering.
Proberen te starten op de afstelling waarop ie stond, en op fabrieksinstelling, beide niks.
Heb de vliegwiel met de hand gedraaid(heb een roto start), en gaf tegendruk en een plop.
Hij krijgt nitro binnen, bij te lang starten verzuipt ie.
Bij het omdraaien loopt de nitro uit de kop zonder gloeiplug en op de zij uit de uitlaat.
Heb tevens de slangen tussen het tankje en carb vervangen en een brandstoffilter geplaatst, met of zonder filter krijgt ie nitro binnen dus die zit goed om.
Spleet in de carb is ongeveer 1mm, geprobeerd met half gas en kwart gas, geen verschil.
Geprobeerd met en zonder luchtfilter, geen verschil.
Motor is bij mij nog niet open geweest en de imbusboutjes op de roto start en cilinderkop lijken nog niet aangeraakt te zijn geweest dus denk dat die nog nooit open is geweest.
Dus samengevat:
Hij gloeit, krijgt brandstof en lucht, tevens op fabrieksinstelling.
Wielen in de lucht, start hem dmv. een boormachine met de stok van de roto start en draait de goede kant op.
Heel af en toe lijkt ie te willen starten, geeft ie terugslag op de boormachine en kapt de roto start ermee, vliegwiel draait dan niet meer verder en gaat pas weer als ik toeren afneem of stil zet.
Tevens maakt ie op dat moment een prrr geluid en lijkt ie op het punt van starten.
Ikzelf denk aan drie dingen, brandstof, gloeiplugdriver en roto start.
Kan iemand mij tips geven, of als het zelfs kan langs komen om te komen kijken? Woon zelf in Blerick(omgeving Venlo).
Ik heb zelf ervaring met fullscale auto's maar hier snap ik nog maar weinig van.
Hopelijk heeft iemand een idee van het probleem en mij tips kan geven of vertellen als ik iets over het hoofd heb gezien.
Mvg, Ferry
Zoals in de topic titel staat, mijn MT2 wilt niet starten.
Had wat proberen te zoeken maar de situatie zit meestal anders dan in andere topics, vandaar.
Ik heb hem tweedehands en heeft meer dan een jaar stilgestaan volgens de moeder van diegene waarvan ik hem kocht(hij was op school).
Nu heb ik van alles geprobeerd om hem te starten maar helaas zonder succes.
Ik heb twee kannen nitro, beide Tornado, eentje 16%, andere kreeg ik erbij en weet niet hoeveel procent dat is.
16% is geel achtig van kleur en ik schat 2 jaar oud, en de andere rood achtig, dus ik twijfel welke nu goed is.
Daarnaast, heb ik met beide proberen te starten maar de rode leek iets meer leven te vertonen, maar nog geen lopende motor.
Oude of nieuwe gloeiplug erin, tussen de startpogingen in de gloeiplugdriver opgeladen, maar ook geen verandering.
Proberen te starten op de afstelling waarop ie stond, en op fabrieksinstelling, beide niks.
Heb de vliegwiel met de hand gedraaid(heb een roto start), en gaf tegendruk en een plop.
Hij krijgt nitro binnen, bij te lang starten verzuipt ie.
Bij het omdraaien loopt de nitro uit de kop zonder gloeiplug en op de zij uit de uitlaat.
Heb tevens de slangen tussen het tankje en carb vervangen en een brandstoffilter geplaatst, met of zonder filter krijgt ie nitro binnen dus die zit goed om.
Spleet in de carb is ongeveer 1mm, geprobeerd met half gas en kwart gas, geen verschil.
Geprobeerd met en zonder luchtfilter, geen verschil.
Motor is bij mij nog niet open geweest en de imbusboutjes op de roto start en cilinderkop lijken nog niet aangeraakt te zijn geweest dus denk dat die nog nooit open is geweest.
Dus samengevat:
Hij gloeit, krijgt brandstof en lucht, tevens op fabrieksinstelling.
Wielen in de lucht, start hem dmv. een boormachine met de stok van de roto start en draait de goede kant op.
Heel af en toe lijkt ie te willen starten, geeft ie terugslag op de boormachine en kapt de roto start ermee, vliegwiel draait dan niet meer verder en gaat pas weer als ik toeren afneem of stil zet.
Tevens maakt ie op dat moment een prrr geluid en lijkt ie op het punt van starten.
Ikzelf denk aan drie dingen, brandstof, gloeiplugdriver en roto start.
Kan iemand mij tips geven, of als het zelfs kan langs komen om te komen kijken? Woon zelf in Blerick(omgeving Venlo).
Ik heb zelf ervaring met fullscale auto's maar hier snap ik nog maar weinig van.
Hopelijk heeft iemand een idee van het probleem en mij tips kan geven of vertellen als ik iets over het hoofd heb gezien.
Mvg, Ferry