MT70 Twin 70cc boxer met 6,2pk en maar 1,48 Kg

• Topicstarter Topicstarter dean
  • Startdatum Startdatum
nee is nog niet gemeten!
maar is het geluid niet afhankelijk van de demper die er op zit ?

ik zal eerdaags eens een filmpje plaatsen..

Samen met forumlid Jopie de motor afgesteld.. hij draait nu een 24x10 op 6000 rpm (staan nog een klein tikkie te vet)

hij heeft nu ongeveer 2.5L gehad dus na een liter of 10/15 dan weet ik wel meer!

wel heb ik een blok lood voorin moeten gooien omdat ie veel lichter is dan de FTL 52 cc :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

En hij is met de JMB demper zeer stil!!

Al wat meer info over deze motor?

Hoe zit dan dan eigenlijk met die bougies?

Passen die CM6 er niet in of past de bougie kap dan niet meer?

En verkoopt NGK anders ook dat formaat?

http://www.mtenginesusa.com/products.asp?cat=70
Verkoopt die motoren trouwens niet meer.

Kreeg deze mail terug op de vraag waarom de motor niet meer op de site staat:
1e mail antwoord was niet meer leverbaar.

2e antwoord:

They are the old flash photos. We may carry the MT line again in the future but they have not reached the quality level we require at this time.

On Mon, Dec 6, 2010 at 12:49 PM, Ralph Marijnissen <r.marijnissen@home.nl> wrote:
Hello,

Why is it standing on your site then:
http://www.mtenginesusa.com/index.html

Laatst bewerkt:
Dat bericht had ik van mijn leverancier ook gekregen zij voerde ook mt motoren maar waren gestopt met mt omdat er heel erg vaak problemen mee waren
niet het beloofte vermogen
en vaak een erg korte levensduur

Dacht dat de link van MT engine us de fabrikant was.

Is dus ook slechts een winkel..... die de naam draagt van het merk.

Lijkt me een mooie motor en er zijn goeie berichten over.
Althans vaak nog van loopt mooi 2 x gevlogen....

Zou wel willen zien wat ze doen na geruime tijd.

Ik heb de MT70 motor nu een paar tankjes laten lopen en ben tot de volgende conclusie gekomen.
De motor loopt nieuw erg zwaar en is daardoor niet makkelijk te starten.
Nu naar een paar tankjes en wat afstel werk gaat de motor beter en losser lopen en beter starten, dit was al bekent van diverse forums.
Ook was er lekkage bij de krukas bij de oudere modellen, bij deze motor is dat gelukkig niet het geval.
Als je ervaring met motoren hebt is het een optie, maar als je dat niet hebt raad ik het je af, ik heb zelf veel moeite gehad om deze motor aan de praat te krijgen en af te stellen samen met een bekende van mij de eigenaar van de MT70.
Het is wel de meest compacte twin die ik ooit gezien heb, maar goed het moet wel een Beetje goed te doen zijn voor de gemiddelde modelbouwer vind ik.

full

full

full

full

P1040935.jpg

Groet,

Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Je foto van je y stuk roept bij mij wel bedenkingen op .
Als je zo je uitlaat aansluit laat je wel wat vermogen liggen .
Sowieso lijkt me het beter voor de spoeling dat elke cilinder zij eigen uitlaat krijgt .
Als je voor vermogen gaat ,maximaal dan .

Groeten Wiebe.

En Jan hoe klinkt ie vergeleken met een DLE-55?

Loopt ie zo ook stiller?
Want het is een twin wat stiller moet zijn maar wel 70cc ipv 55cc.
Meer cc is toch vaak wel meer Db.

Is dat ook de uitlaat van MT?

Wel ervaring hebben, tja ik heb nu een DLE 30 mooi lopen maar ben nog geen afstel expert.
Keuzes.....

Laatst bewerkt:
Je foto van je y stuk roept bij mij wel bedenkingen op .
Als je zo je uitlaat aansluit laat je wel wat vermogen liggen .
Sowieso lijkt me het beter voor de spoeling dat elke cilinder zij eigen uitlaat krijgt .
Als je voor vermogen gaat ,maximaal dan .

Groeten Wiebe.

Hoi Wiebe,

Klopt een y bocht heeft vermogen verlies, maar deze 70cc motor is bijna even zwaar als een 50cc motor, dus heeft genoeg vermogen over voor dit model.
En voor twee dempers is denk ik te weinig ruimte voor.

En Jan hoe klinkt ie vergeleken met een DLE-55?

Loopt ie zo ook stiller?
Want het is een twin wat stiller moet zijn maar wel 70cc ipv 55cc.
Meer cc is toch vaak wel meer Db.

Is dat ook de uitlaat van MT?

Wel ervaring hebben, tja ik heb nu een DLE 30 mooi lopen maar ben nog geen afstel expert.
Keuzes.....

de motor loopt heelaas niet stiller dan de 55cc, wel heb je minder trillingen met deze twin.
Eerst hebben we de originele demper (zie foto) van MT geprobeerd maar die maakt veel herrie, nu zit er een MTW demper onder en is nu een stuk stiller.

Groet,

Jan

Fijn dat ie wel minder trillingen geeft maar jammer dat ie toch niet stiller is dan een DLE55.

Kijk er maar niet meer na en ga gewoon voor een DLE55.
Moet toch aan de 80Db max komen.
En dat is met zon motor al niet altijd even makkelijk.

Die XYZ twin 53cc zou ook nog een optie zijn maar de kwaliteit zal niet veel beter zijn als een 1 cilinder van hun.
Wat toch een mindere kwaliteit is als van DLE.

BULLSHIT!
De herrie die een motor produceert is enkel en alleen afhankelijk van:
Uitlaatsysteem
prop
motorophanging
model resonantie
ALLEMAAL ZAKEN DIE DE EINDGEBRUIKER BEPAALT!

Is de MT vergeleken in geluidsmeting? Ik heb geen data gezien hier.

BTW,
Ik heb met Tomy gewerkt, en dacht oorspronkelijk een goede candidaat te hebben om mijn MVVS aanbod uit te breiden. Daar ik echter een basis kwaliteitsnivo hanteer is dit helaas niet doorgegaan. Tomy is wat je noemt een "good guy", maar moet nog een hoop leren over tweetakten en "honest marketing"

Laatst bewerkt:
BULLSHIT!
De herrie die een motor produceert is enkel en alleen afhankelijk van:
Uitlaatsysteem
prop
motorophanging
model resonantie
ALLEMAAL ZAKEN DIE DE EINDGEBRUIKER BEPAALT!

Is de MT vergeleken in geluidsmeting? Ik heb geen data gezien hier.

BTW,
Ik heb met Tomy gewerkt, en dacht oorspronkelijk een goede candidaat te hebben om mijn MVVS aanbod uit te breiden. Daar ik echter een basis kwaliteitsnivo hanteer is dit helaas niet doorgegaan. Tomy is wat je noemt een "good guy", maar moet nog een hoop leren over tweetakten en "honest marketing"

Wat je zeg is helemaal waar, wat je zelf ook al schrijf is wat de eindgebruiker
zelf monteert op deze motor, maar er van uitgaand van dezelfde set-up gaat deze motor niet stiller zijn dan de 55, wij vliegen hetzelfde toestel met een DA50 en er is hoorbaar niet stiller, een meting zou uit moeten wijzen of dat zo is, op het gehoor zeg ik van niet.
de trillingen van deze twin zijn niet heel veel minder dan de 55, stel je hier een 70 een cilinder tegenover dan zal dat verschil groter zijn, maar de vraag was of de MT stiller is te krijgen dan de 55, en ik denk als er verschil is is dat nihil.

Verder heeft deze motor zeker potentie, maar er is nog veel werk aan te doen.

Groet,

jan

Niet helemaal waar.
De DA55 is een 1-cilinder met slechtere balans, de MT70 is een boxer. De kleinere cilinders en betere balans hebben invloed. Vergeet niet dat het model zelf 3dB(A) of meer invloed kan hebben.
Data please!

Laatst bewerkt:
Niet helamaal waar.
De DA55 is een 1-cilinder met slechtere balans, de MT70 is een boxer. De kleinere cilinders en betere balans hebben invloed.
Data please!

Of de MT een goede balans heeft is ook de vraag, wel een betere als de 55. De motor heeft een grotere carburateur waardoor je meer inlaat geluid hebt.

Maar goed het zijn geen metingen, alleen op wat we waargenomen hebben met het gehoor.

Als het weer beter wordt zal ik een keer een meting moeten doen op het veld.

Groet,

Jan

Het weer is inderdaad een probleem. Ik zit zelf ook met een aantal tests met een 116 twin die ik nog open heb staan.
Uiteindelijk is het allemaal om het eindresultaat te doen. De MT is in principe niet slecht, en Tomy wil best wel luisteren en materiaal ter beschikking stellen, indien gebaseerd op goede redenen. Om een produktie aan te passen zijn verdomd goede argumenten nodig. Dat gezegd hebbende, zou een redelijke 70cc twin ELKE 55cc moeten kloppen. Ben benieuwd.

inmiddels gevlogen met MT70 gaat werkelijk perfect en starten ook
vermogen ook perfect

groet Henk
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zag dat ze nou een MT70 V2 hebben.
ofwel verbeterde versie.

Blijf het een leuke motor vinden.
twin, 70cc, meer pk dan een gelijkwegende 55ccer.

Back