Ik heb ervaring met Tekin en MMM en toch wil ik je op wat verschillen wijzen.
Tekin, hele fijne combo qua afstelling en soeplese en sensored, niks rijd beter eigenlijk......nadelen zijn er toch ook, heel erg gevoelig qua elektronica zowel motor als regelaar. Motoren moet je echt dichtsmeren zodat er geen zand oid in kan komen anders is hij zo stuk.
MMM ook prima mee te rijden maar geen sensor dus wat mechanischer en iets brutere combo (niet in kracht maar qua rijstijl) aan en uitschakkelaar is pet en zo stuk en ook hier is de esc wat gevoelig qua electronica.
Het kan allemaal goedkoper..........en is eigenlijk net zo goed hetzij niet beter.....
Qua motor vind ik de in-racing afterburner een top motor. Dit is eigenlijk de oude medusa lijn die nu door in-racing wordt voortgezet. Motor is eigenlijk onverwoestbaar en wordt al in een mooie behuizing geleverd die je zo op een V3 of 4 tekno chassis kan zetten. Motor is licht en klein met onwijs veel power. Nadeel is dat deze niet gecensored is en dat is jammer. Toch is er prima mee te rijden zeker als je er weet mee om te gaan. Ik rij deze motor op een MMM of Tekin esc en dit gaat prima.
Begin je zoals jij echt nieuw dan is de hobbywing/hype combo set een aanrader. Perfecte prijs kwaliteitsverhouding en de combo is gecensord. Hij rijd niet zo fijn als de Tekin, die ook veel meer afstellingen heeft, maar is een prima combo. Hij rijd zeker niet zo bruut als de MMM combo, dus de censor maakt vooral in laag toerengebied ofwel vrij langzaam rijden een hoop verschil. Ik zou alleen voor een truggy een 2200 kv set nemen.
Mijn advies zou dus zijn......
- Mugen truggy kit, Zelfbouw is altijd beter wat mij betreft
- motoren esc combo van hobbywing/hype met motor van 2200 KV
- Tekno V3 of V4 (V3 is stijver met esc voorop en V4 veel flexibeler met motor achterop)
- Servo's: iets van +- 20 Kg, ace 1015, sanwa of ander goed merk, zelfs twee al je liever mechanisch wil remmen zoals bij een nitro versie.
- Accu's zweer ik bij Hyperion, maar is wel duur in eerste aanschaf, maar gaan wel ontzettend lang mee, dus op termijn net zo duur als goedkopere accu's maar dat is een keuze
- Lader: koop meteen maar een goede als je niks hebt en dan ook maar een hyperion 720i oid, komt nog wel een aparte voeding bij.
Al met al een flink kostenplaatje.................dat ombouwen/electro, dus verstandig dat je goede info vraagt en niet over 1 nacht ijs gaat.